Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC start op, casefans draaien niet, geen video-output

Pagina: 1
Acties:

• Statick
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01-07-2017
Ik heb ondertussen 2 jaar lang een computer die altijd soepel gedraait heeft, maar sinds een maand of twee heeft hij plotseling wat kuren gekregen.

Zodra ik de powerknop indruk gaat alle hardware aan en hoor ik de harde schijf draaien en zie ik de CPU en GPU fans draaien, maar de fans in de kast blijven stilstaan
Het moederbord geeft q-code 00 wat volgens de handleiding betekent dat er geen verbinding kan worden gemaakt tussen het MoBo en de CPU. hierdoor heb ik mijn CPU al vervangen maar dit heeft het probleem niet verholpen wat mij doet denken dat het probleem in het moederbord zit, maar ik vraag hier even verder om het zeker te weten en of het misschien een specifiek deel is op het moederbord wat te vervangen is. zo heb ik al wat over het internet rondgekeken en daar werden dingen gezegd over de CMOS-batterij maar ik heb niet enorm veel verstand van hardware dus ik heb geen flauw idee wat het doet en of het veilig tet verwijderen is.

ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat het een beetje goedkoop blijft want na de nieuwe processor is er niet veel meer over van mijn bankrekening...

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Hier ga je geen antwoord op krijgen als je niet minimaal de specificaties van je systeem meldt ;)
Probeer ook even te draaien met het 'bare minimum', dus haal zoveel mogelijk hardware los.
Je CMOS-batterij hoeft meestal niet los voor een BIOS-reset. Check de handleiding van je MB.

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• Statick
mijn moederbord is een Asus z87-pro en de nieuwe CPU is een i5-4690k.
bare minimum heb ik ook al geprobeerd en toen waren er precies dezelfde problemen.

hetgene waardoor ik vooral in de war raak is het probleem dat hij af en toe wel normaal boot en dan ook gewoon goed blijft draaien tot ik hem weer uit zet en opnieuw aan wil zetten.

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:13
Graag het hele systeem :) Alleen mobo en cpu hoeft niet genoeg te zijn ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Statick
complete specs:
Asus z87-pro
i5-4690K
Cooler Master Hyper 212 EVO CPU fan
Nvidia GTX780
2x8GB DDR3 (ben vergeten welk merk, volgensmij corsair)
Corsair CX600M
Seagate barracuda 1000 GB
Samsung EVO 320GB SSD

Toevallig hadden we nog extra CMOS-batterijen liggen die pasten dus geprobeerd deze te vervangen, heeft het probleem ook niet verholpen.

mijn eigen gok zou liggen bij de voeding of het moederbord, maar ik heb geen psu-tester bij de hand.

EDIT:
Ik denk dat ik maar een nieuwe voeding ga aanschaffen gezien dat het best verklaart waarom hij soms wel aan wil (omdat de kamer altijd warmer is geweest als hij het wel deed).
nu vraag ik mij echter af wat een redelijke voeding is qua wattage om mijn rig te kunnen voeden.

[Voor 23% gewijzigd door Statick op 21-12-2015 13:07]

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True