Toon posts:

iiyama VMP 452 + videokaart???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu met een 15'' LG monitor op 1024*768 60hz ...met een standaard 8MB AGP kaart ...

binnenkort ga ik een VMP 452 aanschaffen, en ben van plan naar alle waarschijnlijkheid op 1600*1200 te draaien ...of eentje lager..

mijn vraag is nu of ik hier een andere videokaart voor nodig heb ..en zo ja, welke is een goede aanrader ...ik speel geen games...

alvast bedankt!!

Verwijderd

Topicstarter
kom op jongens help een leek es ff uit de brand!!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op zich niet. Anders draai je toch een iets lagere resolutie. of een lager aantal kleuren. Maar een 8 MB AGP kaartje moet op zich genoeg zijn :)

Verwijderd

Ik denk dat je videokaart het wel aan kan. Je moet gewoon effe in de spec kijken van je video kaart.
Anders zie je het vanzelf wel of hij er geschikt voor is.

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik kan geen specs ervan vinden :(

maare stel nu dat ie het wel aan kan ....hbe je dan slechter beeld dan bv met een 32 MB G-force ofzo ?? of maakt het niet uit , zolang je er maar geen spellen mee speelt?

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me geen moeilijke vraag voor mensen die er verstand van hebben ?? ofwel? :9

Verwijderd

Post ff welke videokaart je hebt (merk+type). Als je van plan bent om op 1600*1200 te gaan draaien, raad ik de VMP 451 aan. Die draait op deze resolutie net ff een hogere refreshrate (ipv de 75 Hz van de VMP452). Scheelt een heel stuk 9beeld wordt veel rustiger). Als je dit niet van plan bent, dan is de VMP 452 een prima koop. kortom loop naar de winkel en kijk of je 1600*1200 prettig vind (ik vind het te klein)

BTW Radeon is een hele lekkere kaart met goede 2d performance (en die in 3d is ook :9~ ).

Verwijderd

Ik heb de 451 goede monitor,koop daarbij een MX-400 Kyro2 of Gts, Radeon (pro , Ultra of Gf3 als het budget het toelaat)

Als je de 452 koopt haal dan niet de mF901u maar de mA901u PRO(zijn even duur maar de Pro is echt plat en die andere is opgevult)

Als je spellen op 1600*1200 wilt spelen vergeet dan de MX-400 en in mindere mate de Kyro2(doet het nog redelijk in de hoge reso's)

Je bent dan ongeveer 1700a1800 piek kwijt maar dan heb je ook wat >:)

Verwijderd

Als je de 452 koopt haal dan niet de mF901u maar de mA901u PRO(zijn even duur maar de Pro is echt plat en die andere is opgevult)
Ik heb dus net een VMP 452 MF901U besteld...

Ze hebben idd ook een MA901U maar er staat net bij dat het om een PRO gaat.

Moet ik toch gaan voor de MA901U en niet voor de MF901U :?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb een VMP 452 met een Radeon @ 1600x1200. Werkt perfect; 75Hz is voor mij meer dan genoeg om geen koppijn te krijgen.

En ik heb al speakers en 4 usb-poorten, dus die 451 heb ik niet echt nodig >:)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

ff over de videokaart: als je geen games speelt zou ik fijn een matrox g450 halen, kost ff een stukkie minder als een geforce/radeon/kyro, en de 2d beeldkwaliteit is hoger als bij de geforce/kyro.

Misschien kun je ergens een gebruikte g400 op de kop tikken :?

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu wat ik nodig heb !! ...niet zo'n dure games kaart , maar gewoon een kaart die het super doet op hoge resoluties buiten games...

bedankt voor de tip !!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 13:00 schreef tucko het volgende:

[..]

de MA901U = Vision master PRO 452
de Mf901U= Vision master 452

de laatste heeft dus geen hulplijntjes , maar zijn beeld schijnt weer ietjse meer te trillen dan diegene met lijntjes ..de PRO dus..

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 21 juni 2001 13:25 schreef 400PK het volgende:
dat is nu wat ik nodig heb !! ...niet zo'n dure games kaart , maar gewoon een kaart die het super doet op hoge resoluties buiten games...

bedankt voor de tip !!
Graag gedaan hoor :)
Het is echt een aanrader zo'n matrox. Zelf heb ik nu een g400 16mb single-head, die ga ik zsm vervangen door een g450 32mb ddr dual-head, ik speel ook nooit games. Dan kan ik tenminste ook nog een 2e monitor eraan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 13:17 schreef tborgdorff het volgende:
ff over de videokaart: als je geen games speelt zou ik fijn een matrox g450 halen, kost ff een stukkie minder als een geforce/radeon/kyro, en de 2d beeldkwaliteit is hoger als bij de geforce/kyro.

Misschien kun je ergens een gebruikte g400 op de kop tikken :?
zou de 16MB versie voldoen ??

en dan DDR of SDR? owja en wat is het verschil tussen DDR en SDR?

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 13:00 schreef tucko het volgende:

[..]

De Pro heeft een Diamondtron scherm en die andere niet,de pro is echt scherper heb ze naast elkaar zien staan in de winkel,die steundraden vallen je naar een tijdje niet meer op

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op donderdag 21 juni 2001 13:32 schreef 400PK het volgende:

[..]

zou de 16MB versie voldoen ??

en dan DDR of SDR? owja en wat is het verschil tussen DDR en SDR?
16mb voldoet wel, maar de 32mb kost niet al te veel meer, dus dat zou ik zeker doen. Di kan geloof ik ook hogere res/refreshrate aan.

DDR boeit niet zoveel bij een 16mb, maar de 32mb is alleen met DDR leverbaar. Ik denk niet dat je in 2d zult merken dat je ddr/sdr hebt.

Ik zou dus gewoon een 32mb DDR halen, 295 gulden in de pricewatch. Dat valt dus alles mee.

Succes

Verwijderd

MX-200

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 14:56 schreef -.roy.- het volgende:
MX-200
Neuh die is traaaaaaag!!!!! neem de Geforce 3 ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 14:59 schreef -.STEFAN.- het volgende:

[..]

Neuh die is traaaaaaag!!!!! neem de Geforce 3 ;)
LoL 8-)

Beetje duur he Stefan, en dan nog de vm451

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 15:01 schreef -.roy.- het volgende:

[..]

LoL 8-)
Waarneer ben je vrij???

Verwijderd

[off-topic]

kwart over 3

( zijn de kranten er ??)

niet verder lullen he stefan
[/off-topic]

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 15:03 schreef -.roy.- het volgende:
[off-topic]

kwart over 3

( zijn de kranten er ??)

niet verder lullen he stefan
[/off-topic]
Zijn al lang rond

Verwijderd

Kies gewoon de Lg 17 inch flatron , kan ook tot 1600*1200 @ 77hz ongeveer en maar 800piek

Videokaart , Ati Radeon 64mb ddr

ongeveer 1300 gulden en een mooi setje

Verwijderd

Ik heb een V330 4MB ook op een VM452, op 1600x1200 16-bits. Gaat makkelijk!
Pagina: 1