Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Op mijn 6700K zit een pricewatch: NZXT Kraken X41 waardoor de CPU onder zware belasting onder de 20 graden blijft.

De temperatuur van mijn pricewatch: MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC loopt op tot iets boven de 80 graden en idle is hij ook vaak 30 graden. Ik zit eraan te denken om die ook te voorzien van een X41, in combinatie met een http://tweakers.net/product/351466/nzxt-kraken-g10/.

Gaat dit passen? En is de G10 voldoende of moet ik nog heatsinks op het vram plaatsen? Welke temperatuur kan ik verwachten met een X41?

Nog een vraagje: alle usb-aansluitingen op het moederbord zijn al in gebruik. Kan ik een soort interne usb-hub plaatsen zodat de twee X41's en een Grid+ aangesloten kunnen worden?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:51:
Nog een vraagje: alle usb-aansluitingen op het moederbord zijn al in gebruik. Kan ik een soort interne usb-hub plaatsen zodat de twee X41's en een Grid+ aangesloten kunnen worden?
Als je alle externe poorten bedoelt: je zou eventueel de USB headers van je moederbord kunnen gebruiken, als die tenminste nog vrij zijn. Daar kan je dan bijvoorbeeld http://www.dx.com/p/cwxua...black-392064#.VnbDCfGfnqY op kwijt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Typo denk ik, je 6700K blijft vast niet onder de 20 graden op full load :D

De g10 heeft een fan boven de VRMs maar er zitten verder geen heatsinks op, het is dus nog wel aan te raden om iets als heatsinks te plaatsen. Zie bijvoorbeeld deze review en ook de thermal images bij het benchmarken: https://www.pugetsystems....XT-Kraken-G10-Review-527/

De VRMs kunnen niet gekoeld worden door één fannetje; hier is echt een heatsink constructie voor nodig.

Betreffende de USB aansluiting: dit zou ik helaas niet weten, wel irritant dat hij een USB connector gebruik voor stroom.

Is het niet een optie om toch voor een custom waterloop te gaan? Ik vind 2 AIO setjes wel erg omslachtig om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
spone schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:02:
[...]

Als je alle externe poorten bedoelt: je zou eventueel de USB headers van je moederbord kunnen gebruiken, als die tenminste nog vrij zijn. Daar kan je dan bijvoorbeeld http://www.dx.com/p/cwxua...black-392064#.VnbDCfGfnqY op kwijt.
Ik meen dat de NZXT AIO watercoolers worden gepowerd via een interne USB connector, dus deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.itse061.de/blog/wp-content/uploads/2007/asusp5b-e+_USB_ges.jpg

Jouw voorgestelde connector is bedoeld om 2 normale USB aansluitingen te creëren, daar kan je de pomp niet op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
stin00 schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:03:
Typo denk ik, je 6700K blijft vast niet onder de 20 graden op full load :D
Geen typo, maar ik had er niet aan gedacht dat gamen niet zo zwaar is voor de CPU :+
Bij stresstest komt hij tot 45 graden.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gle6Nd3gc6BMUcuZaMDy6fmO/medium.png
De g10 heeft een fan boven de VRMs maar er zitten verder geen heatsinks op, het is dus nog wel aan te raden om iets als heatsinks te plaatsen. Zie bijvoorbeeld deze review en ook de thermal images bij het benchmarken: https://www.pugetsystems....XT-Kraken-G10-Review-527/

De VRMs kunnen niet gekoeld worden door één fannetje; hier is echt een heatsink constructie voor nodig.

Betreffende de USB aansluiting: dit zou ik helaas niet weten, wel irritant dat hij een USB connector gebruik voor stroom.

Is het niet een optie om toch voor een custom waterloop te gaan? Ik vind 2 AIO setjes wel erg omslachtig om eerlijk te zijn :)
Ik bedoel inderdaad de interne usb.

Twee AIO's vind ik niet omslachtig, er is nog genoeg plaats. Radiator zou bovenin komen, naast die van de CPU.

Ik moet nog even goed kijken, want in het tweede pcie x16-slot zit nu een Intel ssd. Veel ruimte zit daar niet tussen.
edit:
Ik was even vergeten dat de G10 niet bovenop de huidige cooler komt, maar in plaats ervan :P Dan blijft het alleen nog lastig dat de slangetjes van de X41 haaks op het koeloppervlak staan.

Als het heel lastig wordt, doe ik het toch maar niet. Eerlijk gezegd is het meer omdat het kan dan dat het nou echt nodig is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 20-12-2015 16:22 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:06:
[...]
Jouw voorgestelde connector is bedoeld om 2 normale USB aansluitingen te creëren, daar kan je de pomp niet op aansluiten.
Ik dacht dat de pomp een reguliere usb-a stekker zou hebben, daar is de connector wel geschikt voor, maar anders gaat die vlieger inderdaad niet op.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Waarom overweeg je een HG10 van Corsair niet ? Hier kan ook gewoon een X41 op als je perse NZXT wilt

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VWeijand
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-06 09:12
De X41 koeler heeft 2 aansluitingen nodig: 1 voor stroom (gewoon een 3-pins fan-aansluiting op je moederbord, die heb je waarschijnlijk genoeg) en 1 op de USB connector inderdaad. Hier zal hij ook wel wat stroom vandaan trekken (want je hebt 1 pomp en 2 fans als je 'm via een G10 op je GPU monteert) maar ik denk dat de hoofdreden voor de USB connector gewoon is dat je 'm daarmee kunt aansturen.
Je krijgt er software bij waarmee je alle prestaties/temperaturen kunt uitlezen, ook van de vloeistof. Daarnaast kun je de verlichting (LED's) in de pomp een ander kleurtje geven etc. Dus vandaar de USB connector.

Verwacht qua temperaturen niet veel winst, op vol vermogen zal je kaart heus nog wel 70 graden worden. Maar dat zijn keurige temperaturen natuurlijk, en vergeet bovendien niet dat de X41 wel wat stiller is dan een gewone fan. Al hoor je 'm nog wel flink gaan op 100% hoor.
Een flink bijkomend voordeel is wel dat je je hitte direct afvoert naar buiten, dus de rest van je pc zal ook een stuk minder warm zijn.

En die G10 / X41 zal zeker passen. Daar hebben ze wel goed over nagedacht. Alleen bij sommige AMD-kaarten is wat geknutsel nodig, maar ook daar lukt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:37
ik zou gaan voor de corsair versie. die heeft volledige vrm ondersteuning. deze http://www.corsair.com/se...pu-liquid-cooling-bracket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-07 17:09

Gmount

Ecorunner lid

De corsair heeft ook een interne usb aansluiting nodig, plus dat een corsair en nzxt setje samen in een pc wel eens voor conflicten kan zorgen. Ze zijn namelijk beide van asetek en gebruiken daardoor dezelfde drivers.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Canaria schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:16:
[...]

Geen typo, maar ik had er niet aan gedacht dat gamen niet zo zwaar is voor de CPU :+
Bij stresstest komt hij tot 45 graden.

[afbeelding]
Dan nog, 20 graden idle is ook laag , staat je verwarming niet hoog in huis zeker :+

Gabriël AM5

Pagina: 1