Toon posts:

Zelf zenderpakket samenstellen bij nieuwe tv-dienst T-Mobile

Pagina: 1
Acties:
  • 770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T-Mobile brengt in het voorjaar van 2016 de tv-dienst KNIPPR in Nederland op de markt. Klanten kunnen zelf hun zenderpakket samenstellen en deze per maand aanpassen of opzeggen.

Met het zelf samenstellen van het zenderpakket vult T-Mobile een leemte in de Nederlandse tv-markt. Een groter wordend deel van de Nederlandse kijkers wil zelf het zenderaanbod bepalen. Aanbieders als Ziggo en KPN stellen dat dit technisch op hun netwerken wel tot de mogelijkheden behoort, maar dat contentaanbieders niet op deze constructie zitten te wachten. Het zelf samenstellen van het tv-aanbod zou hierdoor in vergelijking tot de prijzen van de huidige zenderpakketten voor klanten te duur worden.
T-Mobile breekt tv-markt open

T-Mobile maakt het met de nieuwe tv-dienst wel mogelijk om zelf het zenderpakket te bepalen. Het bedrijf stelt dat de huidige spelers op de tv-markt een veel te groot basispakket met soms wel zestig zenders aanbieden. Zenders waar voor betaald moet worden en waar veel klanten niet of nauwelijks naar kijken. De Nederlandse Mediawet staat T-Mobile echter niet toe om zonder dispensatie van het Commissariaat voor de Media een basispakket van minder dan dertig zenders aan te bieden.
KNIPPR biedt tv-kijken via internet

KNIPPR is een online tv-dienst waardoor er geen Alles-in-1 abonnement bij T-Mobile afgesloten hoeft te worden. Alleen een internetverbinding is voldoende. KNIPPR kan via een webversie bekeken worden. Ook komt er een app voor tablet en smartphone. Deze biedt Chromecast-ondersteuning. KNIPPR kan daarnaast met een app op de vierde generatie van de Apple TV mediaspeler bekeken worden.
T-Mobile onderhandelt met tv-zenders

Wat KNIPPR maandelijks moet gaan kosten, maakt T-Mobile begin volgend jaar bekend. Het bedrijf zegt op dit moment nog in onderhandeling met tv-zenders over doorgifte te zijn. T-Mobile streeft er volgens eigen zeggen naar een klein basispakket met alleen de belangrijkste zenders van NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting aan klanten te leveren. Klanten kunnen overige zenders naar eigen keuze tegen een vooraf bepaald bedrag toevoegen. T-Mobile kiest met KNIPPR voor een directe aanval op huidige aanbieders als Ziggo en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uh... Gewoon een discusie op gang brengen na aanleiding van het persartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Het klinkt allemaal heel mooi, maar ik denk dat je dan toch duurder uit bent als je een breed pakket samenstelt.

Mijn zender pakket van Ziggo bevat een aantal zenders die ik nooit zal bekijken, maar ik weet bijna 100% zeker dat als ik via KNIPPR zelf een pakket van mijn favoriete zenders zou kiezen, die nu in mijn Ziggo pakket zitten, ik toch duurder uit zal zijn.

en zal de prijs per zender in verhouding duurder uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zou dit enerzijds toejuichen, want ik mis bij de huidige aanbieders nogal wat zenders die ik graag zou zien, anderzijds, drukt het "meeverkopen" van bepaalde zenders in een pakket ook weer de kosten per zender, volgens mij.

Ik ben erg benieuwd naar wat T-Mobile uiteindelijk kan aanbieden.

Edit:
Ik heb net de website bekeken, en het is allemaal nog wat vaag. Je kunt in elk geval nog niks terug vinden over de mogelijke zenders en de precieze kosten. Daarnaast hebben ze het over streamen naar je TV, zodat je nog gewoon TV kunt kijken, maar ik wil helemaal niks streamen. Ik wil gewoon een decoder of een smartcard en klaar. Het is dus nog even afwachten wat dit allemaal gaat inhouden.

[ Voor 40% gewijzigd door Jorgen op 20-12-2015 22:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:45
Ik vraag me sterk af of het veel duurder zal zijn. In een tv abonnement van Ziggo zit ook een bijdrage aan het netwerk van UPC. T Mobile biedt nu een dienst over IP aan, er van uitgaande dat je al internet hebt hoef je alleen voor de dienst / zender licenties te betalen.

En die verplichte 30 zenders kunnen ze misschien ook wel omzeilen door gratis 30 "flut" zenders aan te bieden. Ik denk dat er genoeg zenders zijn die of gratis worden uitgezonden, of zelfs betalen aan Ziggo om doorgegeven te worden, in plaats van dat Ziggo de zender betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

jopie schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:32:
Ik vraag me sterk af of het veel duurder zal zijn. In een tv abonnement van Ziggo zit ook een bijdrage aan het netwerk van UPC. T Mobile biedt nu een dienst over IP aan, er van uitgaande dat je al internet hebt hoef je alleen voor de dienst / zender licenties te betalen.

En die verplichte 30 zenders kunnen ze misschien ook wel omzeilen door gratis 30 "flut" zenders aan te bieden. Ik denk dat er genoeg zenders zijn die of gratis worden uitgezonden, of zelfs betalen aan Ziggo om doorgegeven te worden, in plaats van dat Ziggo de zender betaald.
Dat hoeven niet eens perse flutzenders te zijn.
Als ze uitgaan van het basispakket van de Nederlandse TV, te weten:
  • NPO 1
  • NPO 2
  • NPO 3
  • RTL 4
  • RTL 5
  • RTL 7
  • RTL 8
  • SBS 6
  • SBS 9
  • Net 5
  • Veronica
en je vult dit standaard aan met bijv.
  • FOX
  • één
  • Canvas
  • BBC 1
  • BBC 2
  • ARD
  • ZDF
  • RTBF
  • Discovery
  • NGC
  • Animal Planet
  • Eurosport
enz,

Dan heb je sowieso al 20 zenders waarvoor een groot publiek te vinden is.
Verder nog bijv. de andere grote Duitse, Engelse, Vlaamse en Franse zenders en eenhoop special interest (film, muziek, sport, enz.) Dan is er vast iets leuks van te maken. Zo kun je dus ook een basispakket maken, zonder dat er rotzooi inzit. Of ide eerste 20 of 30 dan verplicht zijn, of naar eigen keuze zijn in te richten, dat zul je dan nog even moeten afwachten.

Tja en verder is het allemaal nog speculatie. Ik ga dit initiatief wel in de gaten houden. Ik twijfelde nu tussen Canal Digitaal en Telfort, maar dit zou een mogelijke concurrent daarvoor kunnen zijn.

Waar ik in elk geval op hoop is dat er ook Duitse zenders te zien zullen zijn (en dan meer keuze dan bij de gemiddelde Nederlandse TV-aanbieder). Enkel het aanbod bij Canal Digitaal is compleet, maar dat komt ook omdat je die zenders uiteindelijk niet via CDS ziet, maar via het overige aanbod op de satelliet. Daar zou T-Mobile m.i. al een hoop klanten kunnen winnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 20-12-2015 22:47 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit onderwerp rechtvaardigt geen apart topic.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.