Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-09 07:35
Hallo,

Sinds 2 dagen een netwerk / wifi probleem met mijn 1 maand oude 5K Imac.

Heb al 2 sessies met AppleCare achter de rug van totaal zo'n 3 uur maar omdat het toen helemaal niet lukte om een internet verbinding tot stand te brengen in overleg besloten om met de mac naar de istore in Utrecht te rijden.

Tot mijn verbazing werkte daar alles perfect, zelfs de hotspot via mijn Note 4 werkte wat thuis ook niet wou werken, een beetje met de staart tussen mijn benen weer terug naar huis waar alles werkte alsof er niks aan de hand was, maar dat was van korte duur!! na zo'n half uur waren de problemen er weer 8)7

I am lost!!

Heb er maar een video van geschoten in de hoop dat iemand mij op weg kan helpen, wegbrengen zie ik nu nog niet zitten omdat je zal zien dat ik hem na een tijd terug krijg met de melding dat er niks aan de hand is.

[YouTube: https://youtu.be/ZQJumAkXanY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:38
Je gaat van 192.168.178.15 (2.4Ghz) naar 192.168.192.42 (5Ghz), met hoogstwaarschijnlijk een subnet mask van 255.255.255.0 - 178 en 192 zitten niet in hetzelfde netwerk. Hoe krijg je het IP adres ? (DHCP/manual) en op welk IP zit je router ?

[ Voor 6% gewijzigd door z1rconium op 20-12-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Koop een fatsoenlijke router en zet je Ziggo modem in bridge modus. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Ik kan je wel vertellen dat het om een Ubee 321B modem/router gaat maar mijn kennis van netwerken is op z'n zachts gezegt zeer beperkt.

Het voor mij vreemde is dat de Imac het enige apparaat is die problemen geeft zinds 2 dagen zonder dat er ook maar iets hier veranderd is, pc / 2 ipads / 3 mobieltjes etc. werken allemaal vlekkeloos.

Wat voor mij onduidelijk is (en ook voor AppleCare) of het nu de Imac is of mn netwerk???
vandaag weer een nieuwe internet install zonder Time Machine gedaan op advies van AppleCare en zelfs dat gaat erg moeizaam omdat er met moeite een internet verbinding gemaakt kan worden, verse install heeft niks geholpen trouwens, volgende is testen in een andere netwerk situatie bij mijn broer thuis maar dat zal nog ff duren.

Foto die hopenlijk wat duidelijkheid geeft.

Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/14908026/1024/Imac-5K-probleem/Wifi-2.4GHz.jpg
z1rconium schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:01:
Je gaat van 192.168.178.15 (2.4Ghz) naar 192.168.192.42 (5Ghz), met hoogstwaarschijnlijk een subnet mask van 255.255.255.0 - 178 en 192 zitten niet in hetzelfde netwerk. Hoe krijg je het IP adres ? (DHCP/manual) en op welk IP zit je router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Dat zit ook in mijn hoofd, maar er moet eerst duidelijkheid zijn of mn Imac goed is.

Maar een tip voor een goede router is altijd welkom.
Mixpower schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:11:
Koop een fatsoenlijke router en zet je Ziggo modem in bridge modus. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Mario52 op 20-12-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:51
Mario52 schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:48:
Ik kan je wel vertellen dat het om een Ubee 321B modem/router gaat maar mijn kennis van netwerken is op z'n zachts gezegt zeer beperkt.

Het voor mij vreemde is dat de Imac het enige apparaat is die problemen geeft zinds 2 dagen zonder dat er ook maar iets hier veranderd is, pc / 2 ipads / 3 mobieltjes etc. werken allemaal vlekkeloos.

Wat voor mij onduidelijk is (en ook voor AppleCare) of het nu de Imac is of mn netwerk???
vandaag weer een nieuwe internet install zonder Time Machine gedaan op advies van AppleCare en zelfs dat gaat erg moeizaam omdat er met moeite een internet verbinding gemaakt kan worden, verse install heeft niks geholpen trouwens, volgende is testen in een andere netwerk situatie bij mijn broer thuis maar dat zal nog ff duren.

Foto die hopenlijk wat duidelijkheid geeft.

[afbeelding]

[...]
Kan je is een foto maken bij zowel 2.4Ghz als 5Ghz?

Ik weet niet hoe snel je Ziggo abonnement is maar een Mac heeft een bijzonder goede wifi kaart welke met een goeie wifi AC router een erg nette snelheid moet kunnen halen ;) hij verdient beter dan de Ubee O-)

Ik weet ook dat Ziggo onlangs de 2.4Ghz en 5Ghz een verschillende naam is gaan geven standaard vanwege problemen, mogelijk dat dat meespeelt? Hadden beide netwerken altijd al een verschillende naam?

Mogelijk dat je in het filmpje al antwoord geef op enkele van deze vragen maar het filmpje is mij iets te lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Bij deze,
Afbeeldingslocatie: https://www1.picturepush.com/photo/a/14908048/1024/Imac-5K-probleem/Wifi-5GHz.jpg

Internet zit rond de 125 Mbps

Wifi namen zijn altijd het zelfde maar dan wel met 5GHz of 2.4GHz er achter, dus toch verschillend ;)

Normaal hangt de mac aan de kabel en wifi zodat hij het zelf mag uitzoeken, dit heeft altijd gewerkt en moet gewoon weer zo gaan werken, mede omdat ik geen snelheid wil verliezen naar de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Het maakt echt geen sense, router ip (van dezelfde router?) veranderd als je switched van netwerk?

Namen maken niet uit, netwerken werken met mac adressen.

Ik zou eens in je router kijken naar de settings van de dhcp pools en de wifi netwerken.

En wifi gebruiken terwijl je aan het LAN zit is ook wat vreemd: kabel is altijd het snelst. Welk IP heeft dat?

Je imac is in orde, je netwerk niet. Sowieso je dhcp lease renewen.

[ Voor 26% gewijzigd door z1rconium op 20-12-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Mario52 schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:49:
Dat zit ook in mijn hoofd, maar er moet eerst duidelijkheid zijn of mn Imac goed is.

Maar een tip voor een goede router is altijd welkom.

[...]
Een Asus AC-66U of AC68U of een Airport Extreme, werken goed en verder nooit problemen mee gehad.
Je iMac is wel goed, al helemaal gezien het feit er in de store geen problemen zijn.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:15
Klinkt alsof je Airport en je Asus allebei IP adressen uitdelen, dat vind je netwerkstack niet zo leuk, en terecht ;)
Als ik jou was zou ik de Asus de IP adressen laten uitdelen, moet je wel even het Ziggo modem in bridge mode zetten. Ook zou ik de Airport in bridge mode zetten, waardoor deze puur een access point wordt. Wel ook even de Airport met de Asus verbinden met een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Hij heeft maar 1 router @Vinnienerd, dat maakt het nog vreemder ;)

Als je de 5Ghz instelt op "DHCP met een handmatig adres": 192.168.178.102 dan moet het al werken. Dit is een arbitrair adres waar ik er vanuit ga dat 102 nog niet is gebruikt in je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Vanavond de Ubee maar in bridge mode laten zetten.

Is er ergens een goede tutorial (voor dummies) te vinden om een Airport Extreme als router in te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Heb je nu 1 router of 2 ?

Het IP adres is het issue.

Dan kun je wel connecten aan de router, maar die routeert niets want die accepteert niet iets uit een ander netwerk (waar je 5Ghz verbinding nu "vandaan" komt).

Vul het voor de grap eens in op je 5Ghz verbinding:
IPv4: 192.168.178.102
Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/dly6ca6s5/Screen_Shot_2015_12_21_at_07_25_13.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door z1rconium op 21-12-2015 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Al het voorgaande is enkel met de Ubee als router die ook het wifi signaal levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52
Heb m'n modem laten bridgen en nu alles via een Airport Extreme lopen, voorals nog ziet het er goed uit en alles loopt als een speer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Mario52 schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:50:
Heb m'n modem laten bridgen en nu alles via een Airport Extreme lopen, voorals nog ziet het er goed uit en alles loopt als een speer :-)
Zo simpel kan het zijn, fijn dat het nu goed werkt enjoy! ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario52

Zat aardig in mijn rats!! gelukkig is er niks mis met mijn mac :)
Mixpower schreef op maandag 21 december 2015 @ 23:08:
[...]

Zo simpel kan het zijn, fijn dat het nu goed werkt enjoy! ;)
Pagina: 1