Aankoop dell xps15

Pagina: 1
Acties:
  • 1.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouf37
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06-2020
Hallo iedereen,

Vanaf 1 januari 2016 start ik als grafisch ontwerper in bijberoep.

Ik zou mijn laptop willen vervangen en heb mijn oog laten vallen op de nieuwe dell xps 15.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de aankoop bij dell met een Btw-nummer?
Kies ik dan de optie voor werk of toch voor thuis?
Staat mijn btw-nummer dan op de factuur zodat ik deze kost kan inbrengen als onkosten.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
ik heb inmiddels 4x keer (5,5 jaar geleden, 2 jaar geleden, en, 9 maanden geleden en 3 maanden geleden) bij DELL een laptop gekocht. Ik heb het via de " voor thuis" optie gekocht, reden daarvoor is dat het goedkoper is. reden daarvoor is dat als je het "zakelijk koopt" dat je andere dingen erbij krijgt wat je misschien niet wilt hebben. Bijv. krijg je zakelijk windows pro, ipv home. Of dat je er bij zakelijk een jaar "Next Business Day On-Site Service" garantie krijgt wat je misschien niet wilt.

neem maar een voorbeeld: de xps 15, met een i7 en 512 gig ssd en touch screen kost bij "thuis" 2199 euro incl btw. Bij Zakelijk kost het 1955 euro ex. btw, dat wordt dus 2365 euro incl btw. dat is dus 166 euro duurder.

Wat je wel moet doen is dat wanneer je het via "voor thuis" koopt, dat je bij de naam ook de naam van je bedrijf zet, samen met het adres van je bedrijf enz, en dan kan je de bon gewoon met je boekhouding meenemen. Het is idd wel zo dat je BTW nummer dan niet erop vermeld staat, maar dat is niet erg. zoals gelemd, dat heb ik al 4x zo gedaan en het gaat primma.

[ Voor 5% gewijzigd door teddy270us op 20-12-2015 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-06 09:48
Zorgen dat het factuuradres overeen komt met die van je bedrijf (inclusief bedrijfsnaam) en je hoeft je verder geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouf37
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-06-2020
Oke, bedankt voor jullie reacties! Meer moest ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 850791

Ik heb net een Dell XPS15 zakelijk gekocht. Hij geeft alleen maar Blue Screens en dit is niet op te lossen. Ik wil mijn geld terug. Mag niet van Dell want: zakelijk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N. Meijer
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-07 21:53
Anoniem: 850791 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:56:
Ik heb net een Dell XPS15 zakelijk gekocht. Hij geeft alleen maar Blue Screens en dit is niet op te lossen. Ik wil mijn geld terug. Mag niet van Dell want: zakelijk gekocht.
Zorg ervoor dat je enkel de drivers van de dell site hebt geïnstalleerd....
Ik heb ook een xps 15, had heel veel bluescreens. Vervolgens het volgende gedaan:
-Laatste bios geïnstalleerd (hierna nog steeds blue screens)
-nmve driver via samsung site geinstalleerd
-Enkel drivers van de dell gebruikt. (Dus oude helemaal verwijderen en dan nieuwe installeren)

En sinds dien.... geen bluescreens meer gehad.
Ongeveer een week geleden gedaan, daarvoor dagelijks bluescreens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-07 22:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 850791 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 23:56:
Wat verteld het Blue Screen, met de foutcodes kun je vaak een heel eind verder komen. Overigens is het niet handig voor zoiets een ander ouder topic te kapen. Daarnaast, als je zakelijk koopt dan kun je wel mooi de BTW aftrekken, maar moet je andere zaken zelf regelen. Bijvoorbeeld afspraken maken over wanneer iets defect raakt, je geniet dan niet de consumenten bescherming. Dat zou je toch moeten weten als je een eigen bedrijf hebt.

Als je met jouw laptop verder hulp wilt vanuit dit forum, dan raad ik je aan even een nieuw topic te openen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 24-12-2016 19:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.