Beste mede-tweakers,
Ik heb een iMac late 2012 die sinds gister uit het niets opeens heel traag werd. Als ik bob op herstart drukte gebeurde er helemaal niets. Op safari klikken betekend na 1 minuut reactie.
Heb dus maar even op de aan en uit knop gedrukt.
Toen begon alle ellende.
Ik kwam de eerste 2 a 3 keer niet binnen. Hij bleef heel lang hangen op de Apple logo met een laadbar eronder.
De 4e keer kwam ik er wel in, maar nu blijft hij op de beeldscherm achtergrond hangen.
Ik heb PRAM en SMC reset geprobeerd, maar geen resultaat.
In het verleden is dit nog nooit gebeurd, wel andere problemen, maar niet dit.
Is dit een werkgeheugen probleem of een HDD? Ik heb een FUSION.
Als ik via Bootcamp in Windows kom heb ik hetzelfde probleem. Alles is extreem traag.
---------------update-------------
Opeens zit toch in OSX!
Echter reageert alles nog steeds heel traag.
Als ik op Finder klik, duurt het ongeveer 1 minuut voordat Finder dan ook tevoorschijn komt.
Ik probeer nu met alle macht een back up te maken, maar dit gaat nog niet van harte.
Als iemand een oplossing heeft, graag!
Ik heb een iMac late 2012 die sinds gister uit het niets opeens heel traag werd. Als ik bob op herstart drukte gebeurde er helemaal niets. Op safari klikken betekend na 1 minuut reactie.
Heb dus maar even op de aan en uit knop gedrukt.
Toen begon alle ellende.
Ik kwam de eerste 2 a 3 keer niet binnen. Hij bleef heel lang hangen op de Apple logo met een laadbar eronder.
De 4e keer kwam ik er wel in, maar nu blijft hij op de beeldscherm achtergrond hangen.
Ik heb PRAM en SMC reset geprobeerd, maar geen resultaat.
In het verleden is dit nog nooit gebeurd, wel andere problemen, maar niet dit.
Is dit een werkgeheugen probleem of een HDD? Ik heb een FUSION.
Als ik via Bootcamp in Windows kom heb ik hetzelfde probleem. Alles is extreem traag.
---------------update-------------
Opeens zit toch in OSX!
Echter reageert alles nog steeds heel traag.
Als ik op Finder klik, duurt het ongeveer 1 minuut voordat Finder dan ook tevoorschijn komt.
Ik probeer nu met alle macht een back up te maken, maar dit gaat nog niet van harte.
Als iemand een oplossing heeft, graag!
[ Voor 16% gewijzigd door kx22 op 20-12-2015 14:06 ]