Toon posts:

second life voor mijn pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Beste mensen. Drie jaar geleden heb ik een pc in elkaar geknutseld vooral voor huis, tuin en keukengebruik en het spelen van wow. Na een jaartje of drie komen er kleine ergenissen om de hoek kijken, zoals de tijd van het opstarten van software. Tegenwoordig neem ik ook de verschillende bossfights op met behulp van windowstoets>G. Werkt perfect. Tot we bij Archimonde waren (eindbaas) en de pc volledig vastliep. Ik vermoed dat mijn grafische kaart opnemen, spelen en het afspelen van de eindcinema wat te veel van het goede vond. Ik zoek dus wat advies met welke componenten ik mijn pc een tweede leven kan geven. Ik zat zelf in eerste instantie te denken aan de grafische kaart en een ssdschijf.

Naast wow kijk ik ook wel uit naar Star Citizen, dus zit een beetje te dubben of mijn huidige processor dat leuk vindt en of mijn gekozen producten dit aan kunnen. Het liefst vervang ik niet mijn moederbord want dan moet ik ook weer 100 euro uitgeven voor een os. Ik zit dan dus vast aan een AMD AM3+ chippie. Ik weet dat je de boel kan oc maar daar heb ik geen ervaring mee en om nu een krater in mijn moederbord te branden voel ik niet veel voor.

Wat is je budget?
Het liefst zou ik rond de 400 euro uit willen komen, maar als ik de boel echt een goede boost kan geven voor 100 euro meer is daar wel ruimte voor.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt mij niet veel uit. Het enige waar ik liever niet van af wil heb ik al beschreven ivm de nieuwe aanschaf van een os.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem is:
Corsair Carbide 200R, ATX, Zwart
Spire Jewel ECO, 550W
AMD FX-6100, 3.30GHz, 6MB, AM3+
ASRock 970 Extreme3 AM3+ 970 4xDDR3 ATX
Corsair Vengeance LP 8GB(2x4GB) DDR3 1600MHz CL9
Asus GeForce GTX 650 Ti, 1024MB
WD Blue 500GB 7200rpm 16MB SATA3
Samsung SH-224BB, 24X DVDRW, Zwart,SATA, OEM

Zoals ik al eerder schreef is het voor huis, tuin en keukengebruik, wow en ik hoop snel ;) star citizen.
Vooral dat laatste bezorgt mij wat hoofdpijn ivm mijn processor en mijn keuze voor de grafische kaart.
Na wat speurwerk en het betere jatwerk van de best buy guide viel mijn oog op:
Sapphire NITRO R9 380 gaming 4 gb
SSD Crucial BX100 250 GB

Zoals ik al zei zit ik een beetje met de processor dus ook hier is ieder advies welkom.
Alvast bedankt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 20:56

Thomg

Aww yiss

970 Extreme3 limiteert je upgrademogelijkheden tot eigenlijk iets als een 8320E en niet verder tenzij je throttling wilt krijgen. Je kan dit nog compenseren door een top-down koeler te installeren maar dan loop je geld uit te geven aan iets dat alleen maar performance verlies voorkomt ipv verbetert.

Je kan je OS als het goed is gewoon meenemen naar een ander moederbord, maar dan moet je wel Microsoft bellen.
Zou het zeker wel doen iig.

Het enige wat nog mee te nemen is uit je huidige pc is de RAM, HDD en ODD, de rest kan je beter doorverkopen op V&A.
Als je dat allemaal doorverkoopt zou er +- 150€ vrij moeten komen, daar kan je een respectabel 4460 kitje met 380X van krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 20-12-2015 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je zegt dus eigenlijk waar ik al een beetje voor vreesde. Nieuw moederbord, andere processor en andere videokaart. Moet ik wel even controleren of het MB dat jij adviseert in mijn corsair behuizing past. Neem aan dat mijn voeding ook gewoon meegenomen kan worden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:43:
Neem aan dat mijn voeding ook gewoon meegenomen kan worden?
Nee zeker niet, dat ding is gaar, kun je beter helemaal niet gebruiken, ook niet met je huidige PC.

Verwijderd

Topicstarter
Las net nav je opmerking je artikel over voedingen. ;-).
Nou ja gaat dus een dure grap worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2015 14:54 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 20:56

Thomg

Aww yiss

Er is een reden waarom ik specifiek alleen de RAM, HDD en ODD opnoemde ;)

Verwijderd

De behuizing is ook niks mis mee.

Maar hoeft niet perse heel duur te worden. Misschien kun je nog wel wat voor je moederbord en CPU krijgen. Een tweedehands 2500K/2600K met moederbord en leuke CPU koeler zodat je wat kan overklokken hoeft niet heel veel extra te kosten bij wat goed zoeken. Vooral met overklok heb je dan een behoorlijk snelle CPU, als je alles nieuw wil kopen dan wordt het wel duur.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:58
Download eens msi afterburner. En gebruik de on screen display functie. Zodat je tijdens het gamen ze gebruik kan inzien. Als het te zwaar voor je gpu is krijg je meestal stoteringen/ fps lag. En zelden een crash.
Pagina: 1