Externe hdd openen windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18
Ik heb een externe harde schijf 2.0 (freecom mobile drive xxs) die ik graag wil aansluiten op mijn laptop waar sinds kort Windows 10 op staat.

Nu probeerde ik het eerst in één van de 3.0 usb-poorten, maar dan doet hij het niet. Als ik bij Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers druk op problemen oplossen geeft ie aan dat het een verouderd apparaat is en dat ik 'm op een 2.0 poort moet aansluiten.
Dus ik sluit 'm aan op een usb 2.0 poort en dan komt ie alsnog niet zichtbaar in Deze PC. Als ik dan weer problemen oplossen doe bij Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers krijg ik de melding dat het probleem niet door Probleemoplossing kan worden vastgesteld.

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt / hoe dit te fixen? Na wat Googlen heb ik USBoblivion geprobeerd maar hij doet het nog steeds niet. :/

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40

AzzKickah

06-CENSORED

Heeft de externe HDD een aparte stroom-bron nodig?
Andere USB-kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
AzzKickah schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:12:
Heeft de externe HDD een aparte stroom-bron nodig?
Andere USB-kabel geprobeerd?
Neen, wordt gevoed door de usb-kabel.
Sorry, niet verteld inderdaad maar heb inderdaad andere usbkabel geprobeerd en tevens een andere HDD (ook usb 2.0) en daarbij hetzelfde probleem..

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-06 15:26
Doet de schijf het wel op een andere pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

OK, dat is erg vreemd.

Doe eens:

- Externe HDD aansluiten, wachten tot alle meldingen geweest zijn
- Druk op de Start-knop en typ: compmgmt en druk op enter
- Plaats hier een screenshot van Disk Management (schijfbeheer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
hhoekstra schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:17:
Doet de schijf het wel op een andere pc ?
De schijf heb ik gisteren gebruikt op een andere laptop waar windows 7 op stond.
AzzKickah schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:17:
OK, dat is erg vreemd.

Doe eens:

- Externe HDD aansluiten, wachten tot alle meldingen geweest zijn
- Druk op de Start-knop en typ: compmgmt en druk op enter
- Plaats hier een screenshot van Disk Management (schijfbeheer)
Ter toelichting: ik krijg helemaal geen meldingen als ik de schijf aansluit, ik ga zelf op zoek via apparaatbeheer naar het apparaat. Onderstaand de ss:

http://imgur.com/EkTRXxq

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Schijf 0 is wel erg 'ongebruikelijk' ingedeeld.
Is Schijf 1 de externe? Ziet eruit alsof ie geen schijfletter heeft toegewezen gekregen.

Doe eens rechtermuisknop op Schijf 1 en dan een schijfletter toekennen of hoe het ook heet in het Nederlands.

[ Voor 29% gewijzigd door AzzKickah op 20-12-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
AzzKickah schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:30:
Is Schijf 1 de externe? Ziet eruit alsof ie geen schijfletter heeft toegewezen gekregen.

Doe eens rechtermuisknop op Schijf 1 en dan een schijfletter toekennen of hoe het ook heet in het Nederlands.
Schijf 0 is vrij normaal hoor. PMBR, EFI System Partitie, Windows System partitie, OS, de laatste 4 waarschijnlijk allemaal lenovo rommel. OEM's maken graag een bende aan partities aan...

Schijf 1 heeft geen bestandssysteem lijkt het, dus daar gaat Windows niet zo veel mee doen. Werkt de schijf op andere computers wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

johnkeates schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:33:
[...]

Schijf 0 is vrij normaal hoor. PMBR, EFI System Partitie, Windows System partitie, OS, de laatste 4 waarschijnlijk allemaal lenovo rommel. OEM's maken graag een bende aan partities aan...
Een OEM-partitie met 1 of 2 recovery-partities is inderdaad heel normaal, maar 8(!) partities op een schijf van 120GB is gewoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
AzzKickah schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:30:

Schijf 1 is idd de externe hdd.

Als ik druk op 'Stationsletter en paden wijzigen' krijg ik de melding:

http://imgur.com/aLmClwG

Vernieuwen uiteraard geprobeerd. Ik zal eens proberen de laptop opnieuw op te starten

[ Voor 8% gewijzigd door Thecola op 20-12-2015 13:36 ]

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Als de schijf op andere PC's wel werkt zou ik als jou was even stoppen met die schijf proberen te gebruiken op deze PC die problemen geeft.

Maak in ieder geval een backup via een andere PC voordat je verder gaat met deze schijf werkend proberen te krijgen op deze PC, anders zou je nog wel eens data/partities kwijt kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
AzzKickah schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:35:
[...]

Een OEM-partitie met 1 of 2 recovery-partities is inderdaad heel normaal, maar 8(!) partities op een schijf van 120GB is gewoon 8)7
Dit is een GPT tabel op een EFI systeem he. Dus het wel wel normaal. Probleem is dat Lenovo waarschijnlijk FAT32 partities nodig had en NTFS partities of een ander bestandssysteem. Windows kan z'n systeem partitie niet delen met EFI, dus ook daar automatisch 2 partities. Dat zijn er dus al minimaal 4 boven op de normale 2 voor een MBR/CSM systeem. Als er dan nog een PMBR op zit kan dat ook als een extra partitie aan het begin weergegeven worden door Windows. Verder is er geen relatie tussen het formaat van de schijf en het aantal partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
AzzKickah schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:37:
Als de schijf op andere PC's wel werkt zou ik als jou was even stoppen met die schijf proberen te gebruiken op deze PC die problemen geeft.

Maak in ieder geval een backup via een andere PC voordat je verder gaat met deze schijf werkend proberen te krijgen op deze PC, anders zou je nog wel eens data/partities kwijt kunnen raken.
Ja denk dat ik m maar even aan de kant leg, ik leen vanavond de laptop van m'n broertje, eens kijken of de schijf het daarop wel doet (lijkt me wel).

Thx allen en mocht iemand nog een ingeving krijgen hoor ik het graag

// edit

Het is inmiddels gelukt :)

Het lag toch aan het feit dat de schijven niet automatisch werden toegewezen. Nadat ik het apparaat een keer had verwijderd en weer had toegevoegd kon ik de schijf aan een station toewijzen zonder dat ik een foutmelding kreeg.

Thanks voor de hulp!! :>

[ Voor 18% gewijzigd door Thecola op 20-12-2015 14:25 ]

toettoett

Pagina: 1