Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope laptop met redelijke behuizing en accuduur

Pagina: 1
Acties:

• pietvanham
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-02 11:42
Goedenmiddag,

Afgelopen week is mijn laptop gestopt met zijn bestaan. Hij was al bijna 5 jaar oud, dus het zat er aan te komen. Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor microsoft office, browsen en statistische programmas. Af en toe zal ik de laptop gaan gebruiken voor wat zwaardere toepassingen maar dit heeft meer met databases/data mining te maken dan met grafische toepassingen.

Ik zoek dus een laptop met een degelijke behuizing en een redelijke batterijduur. Ook vind ik het belangrijk dat de laptop goed vervoerbaar is dus zoek ik een model rond de 14 inch. Ik heb al wat huiswerk gedaan en kwam met een maximum van 650 euro uit op een lenovo Ideapad:

Lenovo Ideapd g40 80

Ik heb nog een nieuwe samsung 850 evo liggen en ben van plan deze om te wisselen met de huidige harde schijf zodat het schrijf en leeswerk wat vlotter verloopt.

Is dit een waterdicht plan? Of zou ik beter voor een andere laptop kunnen gaan?

Groeten,
Piet

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zoiets, net uit met Intel Core i3 (Broadwell) 5010U (U is wel ultra zuinig, dus als je m af en toe wil opjagen is dat beperkt) En anders aan de stroom tijdens rekenwerk, dan 'mag' je meer verbruiken van Windows :)
pricewatch: Asus AsusPro Essential P2420LA-WO0266T

NRG

• pietvanham
GerardVanAfoort schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:52:
Zoiets, net uit met Intel Core i3 (Broadwell) 5010U
Ik denk dat dit dan de keuze wordt tussen rekenkracht en batterijduur. Met een 'redelijke' batterijduur ben ik tevreden, dan kom ik denk ik toch terug bij de i5 toch?

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ja i5 een M of HQ maar dat is weer i7. Zie de beschrijving http://www.intel.com/cont...rs/processor-numbers.html

6th gen. Core is nog geen mobile i5 beschikbaar, 5th gen. nooit geweest. Ja dan val je terug op 'iets' verouderd 4th gen i5 M

NRG

• pietvanham
Bedankt voor je reacties. Zit er veel verschil in rekenkracht tussen een 6th gen. i3 en een 4th gen i5? Of zit het verschil meer in het energieverbruik?

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Direct vergelijk is er nog niet maar zal wel meer komen aangezien 5th gen. een kleine line-up was.
Hier een 4th gen. i5 vs 5th gen. i3 en daar kiezen ze i5, logisch 2 cores en hyper threading, iets waar je bij databases en mining wel wat aan hebt volgens mij.

Skylake brengt ook weer zat vernieuwing, maar uit de laptop BBG deze maand: Hoewel er in september al wat laptops met Intels nieuwe Skylake-processor in de Pricewatch stonden, zijn laptops met de nieuwe cpu in de afgelopen paar maanden pas echt goed verkrijgbaar geworden. Tweakers publiceerde intussen dan ook al reviews van de Asus UX305CA met Core m3-processor en de HP Spectre met Core i7-6500U-cpu. Kort gezegd is Skylake in laptops sneller dan Broadwell, maar niet in alle gevallen zuiniger.

Kijk eens op websites van fabrikanten wat zij in 6th gen. i5 M gaan uitbrengen, maar een 4th gen. is natuurlijk geen stakker :)

NRG

• pietvanham
Nog eens bedankt voor alle informatie! Ik zal eens goed gaan rondkijken en ook op de websites van de fabrikanten gaan spitten.

• pietvanham
Na nog wat extra zoekwerk tussen de iets kleinere notebooks kwam ik de volgende laptop tegen.

Asus 13,3

Doordat de CPU gelijk is en de draagbaarheid wat beter (0,5 kilo verschil) zit ik hier toch over na te denken. Door ook hier de hybrid te vervangen met puur SSD wat zou dan de beste optie zijn?
Pagina: 1