Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Gaming rig +/- 1600

Pagina: 1
Acties:

• teddy270us
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 06-10 13:05
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
ik wil voornamelijk games op spelen en daarnaast films editten. Dat laatste is op een zeer basic nivveau, ik zal films editten die ik van mijn nichtje genomen heb en neem ( <--- klinkt verkeerd, maar ze is 15 maanden dus zijn gewoon familie filmpjes e.d. :P ) programma;s welk ik daarvoor zal gebruiken zullen van CyberLink zijn (en met name "power director" ). De games die ik graag wil spelen zullen denk ik voornamelijk ARMA III zijn, en kans is groot dat ik aan Elite Dangerous begin. Daarnaast zal ik uiteraard AAA games spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- € 1600 incl. btw (alleen de PC)

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben? / Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Helaas heb ik een 25” full HD monitor die het nog altijd goed doet, dus ik zal zeker (als ik dit systeem aanschaf) de eerste 12 maanden alles op 1080p draaien. Kans is er wel dar ik daarna een hoger res. Monitor zal aanschaffen. (vandaar dat de keuze voor mijn GPU wellicht overkill is voor deze monitor

Ik denk niet dat ik de CPU zal overclocken (en de gpu waarschijnlijk ook niet), , maar het prijs verschil is maar 10 euro dus ik heb mij toch gehouden aan de BBG cpu.

Wat ik graag wil, is dat het systeem iig, komende 2 jaar bijna alles op zeer hoge settings (als niet max settings) zal draaien. Tevens wil ik het liefst na 3 jaar alleen de GPU hoeven te vervangen. (uiteraard begrijp ik dat je niet in de toekomast kan kijken, maar wat ik heirmee bedoel is dat ik het liefst dus iets meer neer wil leggen voor de CPU ed, zodat het net even iets langer mee kan).

Al howel ik inde eerste instantie niet van plan ben om een SLI opstelling op te zetten (want van wat ik begrepen heb is dat je beter een betere kaart kan kopen dan dat je een SLI opstelling maakt – wederom: rekening houdend met wat ik ermee wil doen, en wederom: ik hoor het graag als ik het verkeerd heb) maar ik wil wel mijn opties openhouden.

Betreft het moederbord, ik wil graag dat de mobo een USB 3.1 C type aansluiting heeft en waar ik tevens de volgende SSd’s op aan kan sluiten: Samsung 950 Pro 512GB M.2 (PCI-e 3.0 x4) @ 2.500/1.500MB/s (welk ik later zal kopen, omdat ik anders nu boven mijn budget zal zitten). Wat ik uiteindelijk wil, is dat ik de 950 pro voor OS zal gebruiken, alsmede games; een 850 pro voor media wel ik heel vaak heen en weer kopieer; vervolgens zal ik ik het aanvullen met 2-3 HDD voor storage en backups.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Wat dat betreft zou ik zeggen alleen dat ik op een of andere manier een voorkeur heb voor Nvidia, maar dat is absoluut niet ergens op gebaseerd. :)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of ik, gezien mijn (wellicht niet redelijke) wens betreft "future-proof" zijn, een goede keuze maak met zo een systeem? (zeker als het gaat om de GPU en dan de CPU). Welke componenten kan ik beter anders nemen (ik denk daarbij aan de voeding). Is het wellicht beter dat ik ipv € 700 voor een TI betaal, dat ik nu (gezien ik eerste 12 maanden toch maar op 1080p zal spelen) een GTX 970 koop voor 350 euro, om na 12 maanden nog een 970 te kopen en er een SLI opstelling van te maken?

Tevens gezien dit mijn eerste “self-built” PC zal zijn, volgt hier een suffe vraag: wanneer je de componenten koopt, krijg je daar de daarbij behorende kabels bij?

Alvast mijn dank.

Wat heb je zelf al gevonden?[i]
het systeem wat ik hieronder heb, is als basis de highendgamesysteem van desktop BBG van September 2015. Het een en het ander heb ik weg gelaten omdat ik dat wel later kan ugraden. (bijv ik weet dat ik nu vast wel genoeg heb aan 8gig RAM, dus heb ik 1 module van 8 gig genomen om op een latere tijdstip nog eens 8 gig erbij te doen.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,80€ 248,80
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 134,95€ 134,95
1MSI GTX 980TI 6GD5T OC€ 678,-€ 678,-
1NZXT H440 Special Edition€ 147,90€ 147,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 41,-€ 41,-
1Kingston HyperX Savage Black HX424C12SB/8€ 57,95€ 57,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 Pro 512GB€ 220,95€ 220,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.619,55

• Nemm
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 26-10 10:02
Weet je zeker dat je een "K" processor wilt als je denkt niet te gaan overclocken? Want daar is de "K" variant namelijk voor bedoeld :) Scheelt je weer iets op het moederbord en de processor als je voor een non overclock exemplaar gaat.

• teddy270us
dank voor je reactie. Reden waarom ik het gedaan heb (of beter gezegd heirbij heb gelaten) is omdat bij de CPU het maar +/- 10 euro scheelt en bij de moederbord (rekening houdend met mijn "eisen": DDR4, M.2 (S600/Pcie3.0x4), USB 3.1 C type) dit bij pricecheck de goedkoppste is. (er zijn nog 3 andere mobo's daar onder qua prijs, maar die zijn aleen voor AMD gpu's als ik het goed begrijp).

en ja, voor dat verschil kan ik het net zo goed nemen en heb ik de optie om ermee aan de slag te gaan (overclocken).

• ACB2401
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-01-2018
De behuizing zal je lang op moeten wachten als ik de pw moet geloven.
De V550 is te duur voor wat het biedt. Een pricewatch: Corsair RM550x is de besta aanbieding op dit moment.
Als je gaat overklokken is de Mugen PCGH geen verstandige keuze. Wordt onder load alsnog aardig warm omdat de fans maar op 1 laag toerental draaien. Een pricewatch: Scythe Fuma of pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power zijn dan betere en net zo stille keuzes.

The older I get, the better I was.

• teddy270us
Dank voor je reactie en tips. ik zal het aanpassen.

ik heb wel meteen een vraag, wat vind je van Zalman CNPS12X ? is die daar geschikt voor? Reden waarom mijn oog hierop gevallen is is het feit dat ik besloten hem om deze open case te nemen Thermaltake Core P5 en wil indien mogelijk onderdelen nemen die buiten "goed hun werk doen" ook leuk eruit zien. (alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat de opties die jij gaf ook erg goed uit zien)

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True