Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Flikkerend scherm

Pagina: 1
Acties:

• Tilion
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 26-09-2017
Hallo,

Ten eerste weet ik niet zeker waar ik dit het beste kan posten, maar aangezien het probleem zich uitte in mijn monitor probeer ik het hier maar.

Vanochtend zette ik mijn computer aan, ben even weg gelopen en toen ik terug kwam zag ik op mijn monitor een patroon van balken in verschillende kleuren. Vervolgens heb ik mijn pc uitgezet, even gewacht en weer aangezet. Toen kreeg ik een melding dat windows niet gestart kon worden, voerde het systeem zelf diagnostics uit, en vervolgens lukte het blijkbaar wel om gewoon op te starten.

Tijdens dit hele proces was mijn scherm aan het flikkeren. Het was niet het hele scherm, de hoek links onder en een paar kleinere delen van het scherm flikkerden niet. Verder leek het systeem te werken dus heb ik de de computer weer opnieuw op gestart om te zien of dit zo bleef, en heb hier verder geen problemen meer mee gehad.

Maar nu het probleem waar ik dus over post, eenmaal terug in windows zag ik dat hetzelfde deel van het scherm nog steeds flikkerde, niet zo erg als bij het opstarten, maar het was toch nog aanwezig. Ook was me bij het opstarten opgevallen dat de melding die het scherm zelf geeft als hij op stand by gaat ook flikkerde. Het leek toe te nemen wanneer de kleuren wit en blauw waren, bij donkere kleuren leek het flikkeren minder.

Toevallig kreeg ik daarna een update van mijn drivers en vanaf toen is het flikkeren afgenomen en nu zie ik het zelf ook niet meer.

Mijn vraag is nu wat het dus geweest zou kunnen zijn. Ik heb zelf het gevoel dat dit aan het scherm lag omdat ook terwijl de computer uit was de stand by melding van het scherm flikkerde. Maar ik ben er toch niet helemaal gerust op dat er misschien iets mis is met de video kaart of een ander onderdeel, wat eigenlijk op het punt staat de geest te geven en me nu een vals gevoel van zekerheid geeft?

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:28

TommieW

Numa numa.

Het zou best kunnen dat dit een defect (rakende) videokaart is. (En dan voornamelijk het VRAM.) Dat kan wel eens "leuke" effecten geven op je scherm. Je kan een programma als Furmark draaien om te kijken of je videokaart stabiel is. Maar het kan zoveel zijn. Zonder te weten over welke hardware we het hebben, en hoe je je scherm hebt aangesloten, kan ik niet veel dan dit zeggen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Xiaomi Mi 9T Pro

• Tilion
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 26-09-2017
Het zou inderdaad wel handig zijn wat meer gegevens te verstrekken:
Monitor: DELL P2314H
Videokaart: MSI Radeon R9 280X - Gaming - 3GB GDDR5

En is furmark over het algemeen veilig om te gebruiken, ik krijg een waarschuwing over de gevolgen. Mijn pc kan verder niet overklokken.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True