980 Ti aanschaffen, welke?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 01:58
Ik ben dit jaar heel lief geweest al zeg ik zelf, dus ik mag me zelf van sinterkerstman trakteren op een 980Ti. Ik heb op dit moment een 970 SLI set maar ik heb het idee dat dat soms voor rariteiten zorgt dus ga ik liever weer terug naar 1 enkele kaart.

Nu heb ik laatst bij de buren van HWI een vergelijkend artikel gelezen in het magazine over 980 Ti's, en daarbij kwam de Inno3D GeForce GTX 980 Ti Airboss X3 Ultra als de beste uit de test. In het magazine staat de hele vergelijking maar op de HWI website staat ook een review van de kaart.

Dat was dan ook de kaart waar ik voor wilde gaan, maar nu zag ik net in de Pricewatch dat er ook een Inno3D GeForce GTX 980 Ti Airboss X4 Ultra is. Maar zo te zien is het verschil tussen de X3 en de X4 eigenlijk alleen die extra koeler op de 'zijkant' van de GPU. Verder zijn de clockspeeds en al dat exact hetzelfde.

Dus, heeft iemand een idee of die X4 daadwerkelijk zoveel beter is/kan zijn dan de X3?
Of heeft iemand een andere suggestie voor een merk? Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met Inno3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Als de keuze tussen die 2 is, dan zou ik lekker voor de X3 gaan.
Die vierde fan op de X4 lijkt mij meer een nadeel dan een voordeel.
Als je vroeger wel eens 40 mm fans gebruikt hebt, dan snap je waar ik op doel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

4mm fans zijn wel heel naar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ja precies wat ik dacht dus. Plus puur qua looks, mijn pc heeft zwart/blauw/witte tinten, daar past die X3 beter bij dan die rode X4 :+

Op de website van Inno3D staat dan weliswaar dat het een 50mm silent fan is, maar inderdaad ik heb de ervaring dat hoe kleiner de fan hoe meer de herrie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig... Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 17:50

el-jorge

turn around and feel the vibe

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Als je van stilte houd is de pricewatch: MSI GeForce GTX 980Ti Lightning 6GB aan te bevelen. Is ook nog wat sneller dan de Inno3D. In reviews lees ik ook nog wel eens dat de bouwkwaliteit van Inno3D tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De pricewatch: Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB is waarschijnlijk meest interessante GTX 980 Ti voor de gemiddelde gebruiker. Eén van de allerstilsten, met hoge prestaties en een lage prijs.

De MSI lightning kaart is vooral bedoelt voor extreem, onder 0 overklokken en daar is de prijs dan ook naar.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 21:00

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Jeej, toch nog reacties :D
Ik had echter de Inno3D al besteld bij 4Launch, even kijken of ik dat nog ongedaan kan maken :+
Anoniem: 660294 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 07:55:
Als je van stilte houd is de pricewatch: MSI GeForce GTX 980Ti Lightning 6GB aan te bevelen. Is ook nog wat sneller dan de Inno3D. In reviews lees ik ook nog wel eens dat de bouwkwaliteit van Inno3D tegen valt.
Thanks voor de link, ik heb er even naar gekeken en het is inderdaad zo dat de MSI Lightning daar in principe het beste uit komt (zoals ACB2401 ook al aangeeft). Maar het is wel in een keer de duurste en zoals -The_Mask- al aangeeft is die kaart eigenlijk voor extreem overclocken.
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:59:
De pricewatch: Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB is waarschijnlijk meest interessante GTX 980 Ti voor de gemiddelde gebruiker. Eén van de allerstilsten, met hoge prestaties en een lage prijs.

De MSI lightning kaart is vooral bedoelt voor extreem, onder 0 overklokken en daar is de prijs dan ook naar.
Ik zal eens naar die Palit kijken. Heb je misschien nog iets van een bron waaruit blijkt dat dat een stille is met hoge prestaties?
Edit: Had deze al gevonden: https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/29.html
Tegen de tijd dat ik 'm zag was hij al verkocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ik heb de TechPowerUp review gelezen en vond 'm overtuigend genoeg, het is de Palit geworden. Ik heb zelf nog nooit iets van Palit gehad, dus ik ben benieuwd!

Kan iemand me over Palit vertellen wat de bouwkwaliteit is en de garantietermijn? Het lijkt me net als bijvoorbeeld Inno3D of Zotac een kleine speler op de markt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Niet echt. :p Paar jaar geleden was Palit iig de grootste, komt doordat er meer namen onder Palit vallen, Galaxy, Gainward en XpertVision en nog een aantal welke hier niet verkocht worden. Zotac was toen de tweede grootste fabrikant als onderdeel van PCPartner waar Sapphire ook onder valt.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 22-12-2015 20:43 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
Ah.... Dat is nieuw :P

Ik heb de kaart in ieder geval vandaag ontvangen en ingebouwd, heerlijk!

Nu nog even kijken of/hoe ik hem een beetje kan kietelen. Dat tooltje wat Palit zelf meelevert (Thunder Master), verschrikkelijk, wat een lelijke interface zeg :/
Pagina: 1