Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1234
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-10 04:31
Beste lezer :)

Een nieuwe TV kopen is erg leuk maar op het moment voor mij ook een beetje moeilijk, omdat ik hoe dan ook een compromis moet sluiten. Ik zal mijn situatie uitleggen en wil graag vragen om advies.

In eerste instantie had ik een Samsung UE50JU6400 gekocht. Ik knapte direct af op de slechte kijkhoeken. Ik zit op 2,5 meter afstand van de TV, en als ik ook maar iets ging verzitten of onderuit zakte, merkte ik direct dat het contrast afnam en er een witte waas over het scherm kwam. Ook vond ik de TV toch wat klein. Kortom, geretourneerd.

Daarom ben ik nu op zoek naar een TV van 55 inch met grotere kijkhoeken. Helaas loop ik daarin een beetje vast. TV's gebaseerd op VA hebben eigenlijk altijd slechte kijkhoeken? OLED is ideaal maar te duur. IPS is voor mij waarschijnlijk nog het beste, maar ik lees overal horrorverhalen over slecht contrast / slechte beeldkwaliteit en dat weerhoudt mij een beetje van het doen van een aankoop.

Mijn budget voor de 55 inch TV met grote kijkhoeken is ongeveer 1300 euro. Ik ben aan het kijken naar bijvoorbeeld de LG 55UF850V en Panasonic 55cx750. Sommige Samsungs van 55 inch schijnen ook een IPS scherm te hebben, maar dit wordt niet duidelijk vermeld, Samsung lijkt VA en IPS door elkaar heen te gebruiken voor verschillende maten in dezelfde product series? Komt OLED volgend jaar in de buurt van mijn budget?
Verder kom ik er ook niet helemaal uit welke TV's nu eigenlijk future proof zijn en de juiste bestandsformaten etc ondersteunen..

Help! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:34
Ik heb een 55UF860 en ben er superblij mee. Ik heb het idee dat die lage zwartwaardes en contrast rijkelijk overdreven wordt. Ja het is geen OLED maar in onze huiskamer met onze belichting is zwart gewoon zwart. Kijkhoeken zijn perfect en de backlight is nog niet boven de 60 procent geweest. Ook is 3D super met passieve brillen.

Ik heb 1 vlekje met zichtbare backlightbleed en is het Dirty screen effect heel licht zichtbaar in snelle en lichte scenes. Dan moet je er wel echt naar zoeken. Op 30 procent helderheid (in de avond met verlichting in de woonkamer) zijn deze effecten nul.

Local dimming gebeurt wel in grote zones. Met bijvoorbeeld witte aftiteling op een zwarte achtergrond zie je dan dan het midden meer verlicht is als anders. Verder heeft dit me nog niet gestoord.

Tot nu toe eet hij alle formats zonder probleem (MP4, mkv, HEVC en nog wat andere files gingen zonder problemen).

Beeldkwaliteit en kleuren zijn super. Zodra je er HDR content tegenaan gooit springen de kleuren van het scherm.

Al met al ben ik tevreden en voor onder de 1000 euro vind ik het prima totdat OLED betaalbaar wordt.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je hebt aankoopadvies nodig! Ik verplaats je even naar het juiste subforum :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Rene schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:13:
Ik heb een 55UF860 en ben er superblij mee. Ik heb het idee dat die lage zwartwaardes en contrast rijkelijk overdreven wordt. Ja het is geen OLED maar in onze huiskamer met onze belichting is zwart gewoon zwart. Kijkhoeken zijn perfect en de backlight is nog niet boven de 60 procent geweest. Ook is 3D super met passieve brillen.
pricewatch: LG 55UF860V Zwart
€1400 is iets meer als €1000 natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik heb net deze op mijn wenslijstje gezet:
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cylon1978
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10 22:05
Ik ben ook geen geen lcd fan, helemaal niet als het om grote schermen gaat.
Daarom heb ik een 2ehands Panasonic plasma gekocht via marktplaats.
De TX-P50ST60 voor 650 euro, supermooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:39

DukeBox

loves wheat smoothies

^ plasma heeft als grote nadeel dat het niet kan groeien. Met 4k en 55" zijn de pixels (cellen) zo klein dat er niet genoeg licht opbrengst meer is. Daarnaast blijven plasmaschermen 'grof' in design, een dunne bezel is daar niet mogelijk.

Ik zou toch wachten totdat 4k oled in je budget past..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1234
Bedankt voor alle reacties!

Michael Knight, bedankt :)

Dank je Rene! Ik zie dat de 860V een versie is met wat extra's ten opzichte van de 850V maar ook 200 euro duurder.. Heb je ze toevallig vergeleken? Weet iemand of het kwaliteitsverschil merkbaar is? Zou het zwart echt beter zijn?

Hey Fonta, ik heb ook naar de 55CX700 gekeken, veel positieve reviews.. Maar wel een VA scherm. Daarom keek ik naar de 55CX750, die heeft een IPS scherm voor de kijkhoeken die ik graag wil..
Vraag me wel af hoe die 55CX750 zich zou verhouden tot de LG 55UF860v en 55UF850v...

Eerlijk gezegd durf ik geen tweedehands TV te kopen.. Leg dan liever wat meer neer voor zekerheid/nieuw. Denk ook dat het best nog wel een tijd duurt voordat 4K OLED echt binnen mijn budget valt (4 jaar?).. Daarom ben ik ook niet echt op zoek naar een tijdelijke TV ter overbrugging.

Iedereen bedankt tot dusver! Ik neig wel een beetje naar die 55UF860v, ondanks dat hij eigenlijk net buiten mijn budget valt.. Verdere input is zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Marco1234 schreef op maandag 21 december 2015 @ 06:34:
Hey Fonta, ik heb ook naar de 55CX700 gekeken, veel positieve reviews.. Maar wel een VA scherm. Daarom keek ik naar de 55CX750, die heeft een IPS scherm voor de kijkhoeken die ik graag wil..
Vraag me wel af hoe die 55CX750 zich zou verhouden tot de LG 55UF860v en 55UF850v...
Het verschil tussen de UF860V en CX700 is natuurlijk wel bijna 500 euro.
Geen idee of ze hem ergens in de winkel hebben hangen, dan zou je kunnen kijken of de kijkhoeken goed genoeg zijn.

Edit: Niet helemaal wakker, de 50" versie is bijna 500 euro goedkoper. De 55" is bijna 300 euro goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door Fonta op 21-12-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Marco1234 schreef op maandag 21 december 2015 @ 06:34:

Dank je Rene! Ik zie dat de 860V een versie is met wat extra's ten opzichte van de 850V maar ook 200 euro duurder.. Heb je ze toevallig vergeleken? Weet iemand of het kwaliteitsverschil merkbaar is? Zou het zwart echt beter zijn?
Geen idee of het echt verschil maakt. Wij zitten onder een vrij grote hoek en dan is het ideaal met een ips scherm. Het feit blijft dat zwart wat minder zwart is als bij een VA paneel. Maar met onze belichting moet je toch echt een oled neerzetten om goed verschil te zien. De kijkhoeken zijn echter stukken beter als onze oude Samsung VA (B7000 van 7 jaar oud).

Ik stoor me er niet aan in ieder geval.

Zoals gezegd konden wij hem hier in Noorwegen voor ruim onder de 1000 euro kopen, wat een scherpe prijs is. De Samsung JS8005 is gewoon stukken duurder. En de 6 serie met UHD had veel mindere kijkhoeken, geen (passieve) 3D en geen smart remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 14:20
Ik zit ook een beetje in dezelfde situatie wat betreft 50/55inch tv keuze. LG gaat mijn keuze ook een beetje naar uit na al wat ik gelezen heb, hoewel ik nog wel even ga kijken naar de verschillen van 850 en 860v. En uiteraard ook even naar de samsung concurrentie te kijken of die ook iets gelijkswaardigs te bieden hebben, want het valt me op dat hier nog geen samsung tv genoemd is.

Tevens zou ik dan heeeel even wachten... De mediamarkt btw dagen zijn er straks weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:34
In elk geval wachten tot na nieuwjaar, dan zijn er solden, en gaat er dikwijls een dikke 200€ af.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 14:20
Hoi Marco,

Voor ons gemeenschappelijke belang in de LG-TV heb ik even contact gehad met LG.

Zojuist het verschil tussen de 850V en 860V aan een LG-medewerker gevraagd. De 160 euro verschil (http://tweakers.net/price...re/listing/438448;449940/ ) zit in de 'ColorPrime' optie op de 860V waarbij beweerd wordt dat de TV verrijkt wordt met betere kleur nuances, wat ook de reden kan zijn dat de 850V net iets minder stroom verbruikt. Voor de rest zijn de TV's identiek.

Op internet kon ik eigenlijk geen goede site vinden die op dit stukje technologie ingaat, en de LG site zelf voegt er ook niet meer dan dit aan toe.

Ik heb de LG ook nog een beetje vergeleken met de Samsung HU7500 , welke ook door menig Tweakers als een aangename TV genoemd wordt met vergelijkbare specificaties, hoewel ik wel zenuwachtig wordt van sommige negatieve reacties. Maar bij Samsung heb ik altijd bij een TV een beetje zo'n "so-so" gevoel; Waarom weet ik niet, maar heb altijd het (het afstellen van instellingen daargelaten) gevoel dat Samsung de kleuren wat té ver pushed dat het wat onrealistischer lijkt, en dat je deels betaald voor de uitgebreide Smart-functies betaald, waarvan in mijn geval slechts de 'standaard dingen' handig zijn.

pricewatch: Samsung UE55HU7500L Zwart

Als iemand hierover iets kan toelichten, dan houd ik me aanbevolen. Dan kan ik begin het jaar hopelijk een knoop doorhakken.... of nog even opzij schuiven om 'em later door te haken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Honnes op 23-12-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik heb vanmorgen de 50" versie van deze televisie opgehaald: pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805C Zwart
Snel even aangesloten voordat ik naar me werk ging, super mooi beeld en krijgt ook goede reviews!
http://www.trustedreviews.com/sony-kdl-55w805c-review
Is volgens mij een VA paneel, maar heb de tv van verschillende kanten bekeken en zag er allemaal netjes uit.
De nadelen van een IPS paneel schijnen ook wel behoorlijk te zijn trouwens. (ghosting en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-10 00:09

MrDrako

nep ict'er

mja ziet er wel aardig uit, maar is geen 4k, en voor dat geld zou ik op 55" wel 4k willen, lijkt me.
Ik lees hier mee omdat ik eigenlijk dezelfde eisen/vragen heb als Marco.

Twijfel zelf een beetje tussen deze: pricewatch: Samsung UE55JU7000L Zilver (stukje duurder)
en deze: pricewatch: Samsung UE55JU6800W Zilver

Ben niet zo'n fan van LG's webos.

Handigste zal een rustige zijn om een rustige dag uit te kiezen, zelf iets van een laptop oid mee te slepen en op de tv's aansluiten in de winkel, en kijken wat je het mooiste vind. Als de winkel niet mee wilt werken ga je naar een ander, een beetje verkoper zal er geen moeite mee hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door MrDrako op 23-12-2015 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
MrDrako schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:43:
mja ziet er wel aardig uit, maar is geen 4k, en voor dat geld zou ik op 55" wel 4k willen, lijkt me.
Ik lees hier mee omdat ik eigenlijk dezelfde eisen/vragen heb als Marco.

Twijfel zelf een beetje tussen deze: pricewatch: Samsung UE55JU7000L Zilver (stukje duurder)
en deze: pricewatch: Samsung UE55JU6800W Zilver

Ben niet zo'n fan van LG's webos.

Handigste zal een rustige zijn om een rustige dag uit te kiezen, zelf iets van een laptop oid mee te slepen en op de tv's aansluiten in de winkel, en kijken wat je het mooiste vind. Als de winkel niet mee wilt werken ga je naar een ander, een beetje verkoper zal er geen moeite mee hebben.
JU6800 zou ik sowieso links laten liggen, 50hz paneel bij een UHD televisie is gewoon zonde. JU7000 is op zich een best mooie TV, alleen doe je met de Panasonic CX700 dan een stuk betere koop. Een stuk goedkoper, grotere kleurruimte en een beter contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Honnes schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:01:
Hoi Marco,

Voor ons gemeenschappelijke belang in de LG-TV heb ik even contact gehad met LG.

Zojuist het verschil tussen de 850V en 860V aan een LG-medewerker gevraagd. De 160 euro verschil (http://tweakers.net/price...re/listing/438448;449940/ ) zit in de 'ColorPrime' optie op de 860V waarbij beweerd wordt dat de TV verrijkt wordt met betere kleur nuances, wat ook de reden kan zijn dat de 850V net iets minder stroom verbruikt. Voor de rest zijn de TV's identiek.

Op internet kon ik eigenlijk geen goede site vinden die op dit stukje technologie ingaat, en de LG site zelf voegt er ook niet meer dan dit aan toe.

Ik heb de LG ook nog een beetje vergeleken met de Samsung HU7500 , welke ook door menig Tweakers als een aangename TV genoemd wordt met vergelijkbare specificaties, hoewel ik wel zenuwachtig wordt van sommige negatieve reacties. Maar bij Samsung heb ik altijd bij een TV een beetje zo'n "so-so" gevoel; Waarom weet ik niet, maar heb altijd het (het afstellen van instellingen daargelaten) gevoel dat Samsung de kleuren wat té ver pushed dat het wat onrealistischer lijkt, en dat je deels betaald voor de uitgebreide Smart-functies betaald, waarvan in mijn geval slechts de 'standaard dingen' handig zijn.

pricewatch: Samsung UE55HU7500L Zwart

Als iemand hierover iets kan toelichten, dan houd ik me aanbevolen. Dan kan ik begin het jaar hopelijk een knoop doorhakken.... of nog even opzij schuiven om 'em later door te haken :)
ColorPrime is LG's naam voor quantum dots, net als in de Samsung JS serie zitten (weet niet meer of ze dezelfde leverancier ervoor hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1234
Momenteel heb ik de mogelijkheid om een UE55JS8000 te kopen voor 1600 euro (na cashback). Ik moet vandaag 27/12 een keuze maken, anders vervalt het aanbod. Ook mag ik niet retourneren. Wel NL model en 2 jaar garantie uiteraard. Ik ben in een winkel naar de UE55JS8000 gaan kijken, en ik moet zeggen het scherm zag er erg goed uit vergeleken met de overige TV's. Er werd natuurlijk wel demo-materiaal op gedraaid waardoor het scherm extra goed uitkomt, maar de kijkhoeken leken voor een VA model ook goed te zijn. Met de verkoper mijn zorgen besproken doordat de JU6400 door zijn VA scherm zulke slechte kijkhoeken had. Volgens hem valt dit bij de JS8000 wel mee doordat het scherm van betere kwaliteit is en meer contrast heeft. In de winkel leek de JS8000 sowieso recht van voren niet veel onder te doen voor de dure OLED TV's van LG die ernaast stonden.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mazze1302
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 15:00
Niet retouren betekent wel dat, als je problemen hebt die niet onder garantie vallen, je wel vast zit aan die tv.
Kapotte leds, banding, bleeding etc. die net niet erg genoeg zijn om onder garantie te vallen kunnen je wel nog steeds serieus storen! Ik zou daar zeker niet op ingaan, maar aan jou de keuze natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vind het maar een hoop geld om eerlijk te zijn. Nou weet ik niet of het hier 1 op 1 te vergelijken valt maar hier koop je een nieuwe js8005 voor iets meer als 1000 euro. Met retour mogelijkheid, garantie en geen rare cashbacks.

http://www.elkjop.no/prod...d-smart-tv-ue-55js8005xxe

Ik zou het aanbod lekker laten gaan en er eens goed over nadenken. Er komen zat aanbiedingen met normale voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-10 19:21
Marco1234 schreef op zondag 27 december 2015 @ 00:53:
Momenteel heb ik de mogelijkheid om een UE55JS8000 te kopen voor 1600 euro (na cashback). Ik moet vandaag 27/12 een keuze maken, anders vervalt het aanbod. Ook mag ik niet retourneren. Wel NL model en 2 jaar garantie uiteraard. Ik ben in een winkel naar de UE55JS8000 gaan kijken, en ik moet zeggen het scherm zag er erg goed uit vergeleken met de overige TV's. Er werd natuurlijk wel demo-materiaal op gedraaid waardoor het scherm extra goed uitkomt, maar de kijkhoeken leken voor een VA model ook goed te zijn. Met de verkoper mijn zorgen besproken doordat de JU6400 door zijn VA scherm zulke slechte kijkhoeken had. Volgens hem valt dit bij de JS8000 wel mee doordat het scherm van betere kwaliteit is en meer contrast heeft. In de winkel leek de JS8000 sowieso recht van voren niet veel onder te doen voor de dure OLED TV's van LG die ernaast stonden.. :X
Niet doen, je niet onder druk laten zetten. Er komt vanzelf een goede aanbieding voorbij. Straks ook nog de BTW dagen bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10 15:52
Ik vind het een bizar nette prijs en zou het meteen doen. Mijn ouders hebben deze tv en het beeld is erg okay. Ben zelf plasma fan maar (op de mindere zwartwaarde na) ik vond het beeld boven verwachting goed eigenlijk :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Mooie prijs,alleen zou het zelf niet doen.Mocht je nieuwe tv nog niet nodig hebben wacht dan tot de btw actie eind januari...dan zou ik voor OLED gaan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1234
brad pitt hoe zijn de kijkhoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een tip mag geven als je bij de MM wil kopen: een beetje onderhandelen en refereren naar de BTW vrije dagen (die inderdaad komen) geeft al direct voordeel. Vraag gewoon wat het waard is om nu te kopen in plaats van nog 4 weken te wachten. Ik was er voor de Sony Bravia 55" (X8507C) waar de prijs 1.614 met 100 cashback was en na even te praten, kwam de prijs al snel op 1.399 met 100 cashback. Kortom, ruim 200 voordeel. Kan verschillen per tv, maar zeker doen.

Ik twijfel zelf inmiddels tussen de genoemde Sony en de Samsung UE55JU7000L. De Sony lijkt me handig omdat ik in de keuken ook al een sony smart tv heb, wat wellicht praktisch is als ik straks een nas aansluit. Echter, mijn twijfel ontstaat doordat:

(1) de Sony 900 Hz heeft versus de Samsung met 1300 Hz; en
(2) doordat ik meerdere verhalen lees over de software problemen bij Sony in de vorm van Android.

Wat zouden jullie aanbevelen (ik ben geen kenner)?

Tot slot:

(3) Ik kan niet achterhalen of de Sony of Samsung IPS of VA heeft zoals hier naar wordt gerefereerd. Weet één van jullie dit toevallig?
(4) Ik ben wel benieuwd wat jullie kijkafstand is. Ik overweeg dus 55 inch en zit op 4 meter. Volgens de meeste tabelletjes is dat prima, maar ik vind het vrije groot ogen in de huiskamer (nog een tip: bij Coolblue kan je een poster bestellen met maten om tegen de muur te plakken voor vergelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomB89
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-03 19:37
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe TV van 55 inch. Heb een prijsalert op de volgende TV:

pricewatch: Sony Bravia KD-55X8005C Zwart

Deze is ook te koop bij de MM en wacht dus op de BTW vrije dagen. Qua specificaties: Het enige nadeel voor mij van deze TV is dat het 50 Hz is. Over jouw punt (1) - dat zijn geoptimaliseerde Hz en niet de "echte" Hz. "Software" problemen lijkt me altijd zwaar overdreven en dat ga ik toch amper gebruiken.

Qua beeldgrootte hoor ik vaak dat TE groot niet vaak het geval is - mensen willen vaak het liefst nog groter na een tijdje. Ik zit zelf op 3 tot 3,5 meter en ben niet te bang dat 55" te groot is.

Heb verder nog geen nadelen gehoord over de Sony. Misschien dat iemand anders nog wat meer info heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1234
Vandaag bij de gereserveerde UE55JS8000 wezen kijken in de winkel. Blue ray speler meegenomen en aangesloten. Ook wanneer ik de Hobbit 2 aan had in plaats van het promotie materiaal, bleven de kijkhoeken goed te doen. Recht van voren was het mooist maar zelf onder een hoek van 45 graden bleef het prima TV kijken. Ik zie het nu zo; met een VA scherm van hoge kwaliteit ziet het beeld er recht van voren beter uit, en onder een redelijke hoek ongeveer vergelijkbaar met een IPS scherm doordat dat minder terugloopt.
Tussen de JU7000 en JS8000 zit mijns inziens niet heel veel verschil. De JS8000 had iets subtielere kleuren en soepelere beweging. Het future proof verschil hecht ik geen waarde aan, ook omdat de JS8000 door zijn edge lit backlight niet goed in staat zal zijn om HDR weer te geven, als de TV uberhaubt al het nog niet gestandaardiseerde format zal pakken.

Ik heb de TV gekocht en nu in mijn huiskamer staan, ga hem zo uitpakken.. In de winkel vond ik de JU7000 en JU7500 trouwens zoals gezegd er weinig voor onder doen, lijkt me een aanrader voor mensen die ook aan het kijken zijn voor een TV. De Sony's kwamen minder goed tot hun recht in de goed verlichtte winkel. Op het moment dat je ook overdag TV kijkt of s avonds met al je normale verlichting aan, zou ik eerder de JU7000 pakken dan de Sony X8505. Als je voor het echte bios idee gaat en in het donker kijkt, zijn de Sony's misschien weer aantrekkelijker. Panasonic leek zijn zaken trouwens ook goed voor elkaar te hebben, de schermen die ik ervan heb zien staan waren van wat een lagere prijsklasse maar leken daarin zeker competitief te zijn.
Bij de LG Oled schermen had ik toch het gevoel van dit is een betere techniek maar nog niet helemaal rijp. Ik miste wat detail in donkere schaduwen. Ook konden ze niet helder genoeg voor in de fel verlichtte winkel, maar dat is misschien bijzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 22:00
Marco1234 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:25:
Vandaag bij de gereserveerde UE55JS8000 wezen kijken in de winkel. Blue ray speler meegenomen en aangesloten. Ook wanneer ik de Hobbit 2 aan had in plaats van het promotie materiaal, bleven de kijkhoeken goed te doen. Recht van voren was het mooist maar zelf onder een hoek van 45 graden bleef het prima TV kijken. Ik zie het nu zo; met een VA scherm van hoge kwaliteit ziet het beeld er recht van voren beter uit, en onder een redelijke hoek ongeveer vergelijkbaar met een IPS scherm doordat dat minder terugloopt.
Tussen de JU7000 en JS8000 zit mijns inziens niet heel veel verschil. De JS8000 had iets subtielere kleuren en soepelere beweging. Het future proof verschil hecht ik geen waarde aan, ook omdat de JS8000 door zijn edge lit backlight niet goed in staat zal zijn om HDR weer te geven, als de TV uberhaubt al het nog niet gestandaardiseerde format zal pakken.

Ik heb de TV gekocht en nu in mijn huiskamer staan, ga hem zo uitpakken.. In de winkel vond ik de JU7000 en JU7500 trouwens zoals gezegd er weinig voor onder doen, lijkt me een aanrader voor mensen die ook aan het kijken zijn voor een TV. De Sony's kwamen minder goed tot hun recht in de goed verlichtte winkel. Op het moment dat je ook overdag TV kijkt of s avonds met al je normale verlichting aan, zou ik eerder de JU7000 pakken dan de Sony X8505. Als je voor het echte bios idee gaat en in het donker kijkt, zijn de Sony's misschien weer aantrekkelijker. Panasonic leek zijn zaken trouwens ook goed voor elkaar te hebben, de schermen die ik ervan heb zien staan waren van wat een lagere prijsklasse maar leken daarin zeker competitief te zijn.
Bij de LG Oled schermen had ik toch het gevoel van dit is een betere techniek maar nog niet helemaal rijp. Ik miste wat detail in donkere schaduwen. Ook konden ze niet helder genoeg voor in de fel verlichtte winkel, maar dat is misschien bijzaak.
dus je hebt de UE55JS8000 gekocht. proficiat met je aankoop, staat bij mij ook hoog op het lijstje.

wil je je bevindingen delen.. ook BV met gamen (ps4). ik zelf been geen online gamer.

hoor graag van je hoe jij je tv ervaart (ps: op welke afstand kijk jij tv )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1234
Heey Harley, heb m staan en hij is GROOT.. In de winkel leek het nog een bescheiden maatje haha. Ik zal zeker mijn bevindingen delen, alleen ben ik geen gamer dus daarover zal je de ervaringen van anderen/reviews na kunnen gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Marco1234 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:24:
Heey Harley, heb m staan en hij is GROOT.. In de winkel leek het nog een bescheiden maatje haha. Ik zal zeker mijn bevindingen delen, alleen ben ik geen gamer dus daarover zal je de ervaringen van anderen/reviews na kunnen gaan :)
en op wat voor afstand zit je bank\tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco1234
Hoi,
Ik zit met mijn hoofd 280 cm van het midden van het scherm. Ik zit 115/120 cm naar rechts ten opzichte van het de middenlijn van het scherm. De afstand recht voor mij, tot waar de tv zou beginnen als hij zover naar opzij doorliep, is 250 cm. Tv kijkend voelt de maat van 55 inch voor mij goed. Ik zou hem zeker niet kleiner nemen, dan eerder groter. Dat gezegd hebbend ben ik tevreden met deze maat.

Mijn eerste indruk op basis van 4k YouTube.
Belangrijk nieuws voor mij is dat de kijkhoek goed is. Ik heb in bovengenoemde situatie nauwelijks last van kleur of contrast verlies. Het scheelt wel iets maar alleen merkbaar als je erop let. Hierover ben ik tevreden. Ik ben blij dat ik mijn kijkhoek situatie opgelost heb door een duurdere tv te kopen in plaats van het lage contrast van ips voor lief te nemen.
De kleur, resolutie, helderheid en beweging maken op mij op dit moment een zeer goede indruk. Deze zaken lijken mij nauwelijks voor verbetering vatbaar. Zwart is redelijk goed maar zou beter kunnen, dit lijkt het minst sterke punt van de tv. Daarbij moet ik zeggen dat ik op het moment weinig licht aan heb. Zijwaartse bewegingen van de camera kunnen wat schokkerig verlopen, maar dat kan ook liggen aan dat ik time lapse aan het youtuben ben. Met normale filmpjes lijkt dit op het eerste gezicht namelijk niet zo te zijn.

Het geluid is helder en gedetailleerd. Het hoog en midden zijn goed, het laag is ruk. Weet iemand of er een subwoofer aan kan, net als bij Sony?

Binnenkort ga ik genieten van blue Ray's en rommelen aan de instellingen. Ik ga qua geluid een equalizer opzoeken om de bass op te krikken en bij de beeld instellingen de verschillende presets uitproberen en kijken of ik het zwart kan verbeteren.

Samenvattend ben ik erg tevreden met de tv. En geloof me, dat zijn grote woorden uit mijn mond. Enige kanttekeningen zijn dat zwart beter kan voor in het donker tv kijken en dat er iets gekocht moet worden voor geluid.
Het gevoel overheerst dat ik een goede TV gekocht heb zonder overdreven geld uit te geven om de puntjes op de i te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Marco1234 op 30-12-2015 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 21:34
Je gaat met een equalizer dat geluid nooit goed krijgen.
De bas die er niet is kan je ook niet opkrikken.

Je hebt minstens een soundbar of een stel externe speakers nodig en een versterker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sony x8507c gekocht, heeft iemand advies wat de beste 4k HDMI kabel is om te gebruiken tussen de tv en de Sony CT780 soundbar die ik ga kopen? Prijs maakt me niet uit, wat het beste is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2016 @ 17:08:
Ik heb de Sony x8507c gekocht, heeft iemand advies wat de beste 4k HDMI kabel is om te gebruiken tussen de tv en de Sony CT780 soundbar die ik ga kopen? Prijs maakt me niet uit, wat het beste is...
http://www.ruconnected.nl/kabels/15-hdmi-kabel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Harvey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:13
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BmGxKJM.png

De reacties op ruconnected zijn toch redelijk komisch. Hoe ze het in godsnaam voor elkaar krijgen om helderdere kleuren en voller geluid te krijgen met het wisselen van HDMI kabels is mij toch een raadsel!

[ Voor 12% gewijzigd door Janpietertje89 op 11-01-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Janpietertje89 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 00:21:
[afbeelding]

De reacties op ruconnected zijn toch redelijk komisch. Hoe ze het in godsnaam voor elkaar krijgen om helderdere kleuren en voller geluid te krijgen met het wisselen van HDMI kabels is mij toch een raadsel!
Dat krijg je wanneer de zogenaamde "professionals" je laten geloven dat het ook daadwerkelijk beter is. De klant is immers goedgelovig. Ruconnected geeft overigens niet de verkeerde informatie door. Zo is op de uitlegpagina voor HDMI niet te lezen dat een goede kabel ook voor een beter beeld zorgt, slechts dat het storing beter voorkomt.

Reviews van bijvoorbeeld Homecinemamagazine.nl zijn wel verkeerd bezig. Zo schrijven zij het volgende:

De kwaliteit is absoluut goed te noemen. In vergelijking met andere kabels die we hebben liggen (Oehlbach en Monster) is er nauwelijks of geen verschil te zien of te horen. We moeten er wel zeggen dat we geen kabels langer dan 1,5 meter gebruikt hebben. Full HD en SD beelden worden haarscherp, zonder zichtbaar verlies in kwaliteit of vertraging in beeld of audio weergegeven. Goedkopere kabels lieten bij het (online)gamen op de Xbox en PS3 wat steken vallen wat betreft delay, maar met deze HDMI kabel hebben we er geen last van gehad. De scherpte die de TV weer kan geven wordt door de kabels goed en volledig benut.

Tja, dan is het al duidelijk dat je als Magazine eigenlijk geen idee hebt waar je over praat.

Neemt niet weg dat de kabels verder vermoedelijk gewoon goed zullen werken tegen een relatief lage prijs. Al zou ik het zelf nog goedkoper zoeken.
Pagina: 1