Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een vraag over Rechten op ingame aankopen.

Pagina: 1
Acties:

• Kleinratje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-10 03:30
hallo mede tweakers

ik heb een vraagje uit nieuwsgierigheid we hadden het er met een groepje over vandaag onderling.
hoe zit het als je een bijvoorbeeld free 2 play game speelt en je doet in game aankopen.. zoals een karakter of een skin en je krijgt om niet al de gekke reden een ban laten we zeggen taalgebruik.. cheaten kan ik begrijpen dan overtreed je de regels .. dus ik maak er taalgebruik van

1 van ons zei dat er een wet is dat jij altijd je ingame aankopen zou moeten kunnen beheren wijzigen of verplaatsen omdat je deze aangekocht heb en dus het recht erop hebt dit kunnen ze je niet afnemen

ik vraag me dit dus af..
wat kunnen ze en wat zijn je rechten in zn situatie ?

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Als jij gebanned word om taalgebruik dan staat dat vast in de regels die zij hanteren en dat betekent ook dat je ermee akkoord bent gegaan met het spelen van het spel.
Je hebt dan wat dat betreft helemaal geen rechten meer en je bent je items/geld dan gewoon kwijt.

Het ging verbazend goed vooruit!

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
ScrooLoose schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:49:
Als jij gebanned word om taalgebruik dan staat dat vast in de regels die zij hanteren en dat betekent ook dat je ermee akkoord bent gegaan met het spelen van het spel.
Je hebt dan wat dat betreft helemaal geen rechten meer en je bent je items/geld dan gewoon kwijt.
Want de voorwaarden staan altijd boven de wet. :z

Dat is een moeilijke kwestie en er is weinig jurisprudentie over te vinden en tevens zal dit ook per land verschillen. Dus het is moeilijk om hier een zwart-wit antwoord op te geven.

[Voor 5% gewijzigd door RedHat op 19-12-2015 23:53]

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Kleinratje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11-10 03:30
lijkt me dat omdat je in dit geval binnen eu bevind je eu wet geving hebt en dus eigenaar blijft van alle aangekochte ingame spullen ..

iemand enig idee eventueel waar je dit juridisch zou kunnen vragen ? ik heb een dagje lopen zoeken maar kom nergens echt iets tegen hierover.. wel intressant en vooral belangrijk omdat dit erg groot punt en toekomst is van gaming ..

• Moraxv
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:55

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Vraag is of je eigenaar wordt of dat je slechts een licentie gekocht hebt om een stukje van het spel te mogen gebruiken. Licentievoorwaarden accepteer je meestal al voordat je begint met spelen.

• SN4K3
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 24-08 16:58
Het is net zoals bij het bezoeken van een website waar ze je mogen bannen los van wetten omtrent bijvoorbeeld vrijheid van meningsuiting. Als jij naar de Albert Hein gaat en weigert om spullen in een wagentje te doen of je tas te laten visiteren dan mogen ze je ook de toegang ontzeggen.
Je kan ook naar de fitness gaan met een abonnement waar je voor betaalt, maar als jij je daar niet aan de huisregels houdt (doekje mee, geen vrouwen lastig vallen, geen apparatuur hoarden) dan mogen ze je ook verbannen en je abonnement stop zetten.

Bij games/content koop je een licentie wat het voor jou als consument nog zwakker maakt, daar word onder andere Steam ook voor aangeklaagd door consumenten groepen. Daarbij kan een gekochte game ook van de market worden gehaald en uit je Library verdwijnen.

In het kort: Als jij in een F2P iets koopt dan heb je de licentie gekocht om dat product te gebruiken zolang je je aan de regels houdt. Doe jij iets wat tegen de regels is dan verspeel je je rechten. Als ze je na betalen ineens bannen zonder reden is dat een ander verhaal waar je vast wel iets tegen kan doen, maar verder heb je nergens recht op. (ben geen expert overigens)

• loki504
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:30
Aankopen is een lastig iets. Maar bij bs een Subscription zijn ze wettelijk verplicht de rest van je Subscription te betalen. Omdat het om ee abonnement vorm gaat.

Maar al zou je er recht op hebben. Naar je geld kan je fluiten. Zeker omdat het 9/10 keer om een buitenlandse uitgever/maker gaat.

Loki Gaming Mmo pvp channel

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True