[Minecraft PC] Op LAN spelen met 1 spel en meerdere spelers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:01

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Is het mogelijk om met 1x de Minecraft PC versie te kopen hiermee lokaal op het LAN te spelen met meerdere spelers?

Momenteel spelen we namelijk de Pocket editie met 4 personen waarbij we Minecraft maar 1x hebben hoeven aanschaffen omdat via family sharing de rest het kosteloos kan gebruiken.
Nadeel is alleen dat 1 telefoon altijd aan moet staan omdat daar de werelden op staan.

Daarom leek een minecraft server ons een stuk handiger maar als dat 80 euro moet gaan kosten is de lol er ook snel af daar we nu voor 7 euro met zijn alle spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-05 16:33
80 euro? Huh? Waar zie je dat?

/offtopic
Je kan gewoon een servertje voor een 10tje per maand bij een ISP als transip hosten. Wil je het echt el cheapo doen kan je ook een raspberry pi hebruiken.

Edit:
Ga N-I-E-T bij hosters die specifiek op gameservers gericht zijn! Die zijn op termijn stukken duurder dan een VPS. Ook maken ze erg veel gebruik van de onwetendheid van de gemiddelde gebruiker.

[ Voor 33% gewijzigd door SampleUser op 20-12-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vliegvlug schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:47:
Is het mogelijk om met 1x de Minecraft PC versie te kopen hiermee lokaal op het LAN te spelen met meerdere spelers?
Nee.
Momenteel spelen we namelijk de Pocket editie met 4 personen waarbij we Minecraft maar 1x hebben hoeven aanschaffen omdat via family sharing de rest het kosteloos kan gebruiken.
Nadeel is alleen dat 1 telefoon altijd aan moet staan omdat daar de werelden op staan.

Daarom leek een minecraft server ons een stuk handiger maar als dat 80 euro moet gaan kosten is de lol er ook snel af daar we nu voor 7 euro met zijn alle spelen.
Pocket edition =! Java version. De laatste is een stuk uitgebreider en speelt imo fijner vanwege muis+tobo in plaats van touchscreen. Als je het via LAN speelt heb je nog steeds dat één device steeds aan moet staan vanwege de wereld. Maar via meerdere accounts op één wereld kan niet met de Javaversie. Zodra je met hetzelfde account op dezelfde wereld nogmaals probeert in te loggen wordt degene die er al op was na een tiental seconden gekickt.

Ik zie persoonlijk het probleem niet met éénmaal €80 betalen om vervolgens voor je hele leven met vier man waar dan ook Minecraft te kunnen spelen. Maar dat is je eigen afweging. Of je bent nu inderdaad voor €7 klaar, of je bent €80 kwijt voor vier accounts (nogmaals: afgezet tegen het aantal uren spelen is zo'n account echt niet duur, althans in mijn geval :p) en moet dan nog een hostingoplossing vinden zodat je niet één pc hebt waar de werelden op staan. Aan jou de keuze :)
Viermaal één account à €20.
/offtopic
Je kan gewoon een servertje voor een 10tje per maand bij een ISP als transip hosten. Wil je het echt el cheapo doen kan je ook een raspberry pi hebruiken.

Edit:
Ga N-I-E-T bij hosters die specifiek op gameservers gericht zijn! Die zijn op termijn stukken duurder dan een VPS. Ook maken ze erg veel gebruik van de onwetendheid van de gemiddelde gebruiker.
Er zijn prima Minecraft server hosters die voor minder dan €10 p/m een server aanbieden hoor. Een RPi als server gebruiken kán, maar als je een tijdje op zo'n wereld speelt en wat geavanceerde dingen hebt krijg je al snel tick lag.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-05 16:33
Er zijn prima Minecraft server hosters die voor minder dan €10 p/m een server aanbieden hoor. Een RPi als server gebruiken kán, maar als je een tijdje op zo'n wereld speelt en wat geavanceerde dingen hebt krijg je al snel tick lag.
Ik doelde meer op algehele qualiteit. Snelheid, ease of use (je moet de server bij een host toko in een half-werkend controlepaneel beheren), algehele qualiteit, en ik vind t persoonlijk fijn om direct tegen de server te praten :)

Ik heb trouwens een keer een Raspberry Pi 2 gebenchmarkt dmv TNT en gewoon lang spelen, ik gebruiker pocketmine ofzo iets. TNT crashte na een 13*13 kubus en ik had geen lag tijdens free for all met 4 spelers. Ik speelde iets van 5 uur achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het is maar waar je je standaarden legt. Zelf zit ik bij een hosting waar de kwaliteit, snelheid en uptime dikke prima zijn. De panel moet je even onder de knie krijgen maar vind ik zelf geen probleem :).
Ik speel op een SMP waar we een wereld van >10 GB hebben, waar we al bijna een jaar op spelen met max. 6 man tegelijk online. Ook denk ik niet dat een RPi het aan zou kunnen als ik voor de gein 'n Pigman boos maak in die wereld en dus >1000 entities met AI achter me aan zou hebben :D (Al kan ik het fout hebben natuurlijk.) Maar goed, da's hier best wel off-topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Migrator schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:09:
[...]
Nee.

[...]
Pocket edition =! Java version. De laatste is een stuk uitgebreider en speelt imo fijner vanwege muis+tobo in plaats van touchscreen. Als je het via LAN speelt heb je nog steeds dat één device steeds aan moet staan vanwege de wereld. Maar via meerdere accounts op één wereld kan niet met de Javaversie. Zodra je met hetzelfde account op dezelfde wereld nogmaals probeert in te loggen wordt degene die er al op was na een tiental seconden gekickt.
Hmm, jammer, niet helemaal waar ik op hoopte.
Had iets gelezen over offline mode dus hoopte dat ik daarmee dan wel met dezelfde install van minecraft op meerder pc's op het LAN kon spelen.
Ik zie persoonlijk het probleem niet met éénmaal €80 betalen om vervolgens voor je hele leven met vier man waar dan ook Minecraft te kunnen spelen. Maar dat is je eigen afweging. Of je bent nu inderdaad voor €7 klaar, of je bent €80 kwijt voor vier accounts (nogmaals: afgezet tegen het aantal uren spelen is zo'n account echt niet duur, althans in mijn geval :p)
An sich is 80 euro misschien niet zo heel veel. Het voelt gewoon zo'n afzetterij dat het bij de pocket edition wel zonder problemen kan maar bij de pc versie opeens 10x zoveel moet gaan betalen.
...en moet dan nog een hostingoplossing vinden zodat je niet één pc hebt waar de werelden op staan. Aan jou de keuze :)
Ik had gezien dat de minecraft server software vreemd genoeg wel weer gratis is dus die had ik al geïnstalleerd :)
Draait nu op een oude server met intel q6600 quad core en 8Gig geheugen dus dat zal wel volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:25
Dat is zeker mogelijk, het enige wat je moet doen is een dedicated server draaien op 1 van de computers, waar je in de server.properties online.mode op false zet.

Daarna kun je gewoon minecraft starten op de verschillende computers in offline mode (ff wifi uitzetten oid), internet weer aanzetten en dan connecten met de server op t lokale ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het probleem is dat de server niet accepteert dat er vier mensen vanaf hetzelfde account op de server zitten. Er kan er per account maar één client online zijn, AFAIK. Of is dat met de server in offline mode wél het geval?
Je kunt wel vanaf één account op verschillende servers tegelijk online zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Migrator op 20-12-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:25
Migrator schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:54:
Het probleem is dat de server niet accepteert dat er vier mensen vanaf hetzelfde account op de server zitten. Er kan er per account maar één client online zijn, AFAIK. Of is dat met de server in offline mode wél het geval?
Je kunt wel vanaf één account op verschillende servers tegelijk online zijn.
Dat los je dus inderdaad op met online.mode=false, dan checkt ie dat niet, echter is dit niet helemaal eula friendly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

sjaakwortel schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:16:
[...]

Dat los je dus inderdaad op met online.mode=false, dan checkt ie dat niet, echter is dit niet helemaal eula friendly.
Wist niet dat dat kon, zo leer je nog eens wat. Gaat dat overigens wel goed met inventories en enderchests?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
sjaakwortel schreef op zondag 20 december 2015 @ 12:52:
Dat is zeker mogelijk, het enige wat je moet doen is een dedicated server draaien op 1 van de computers, waar je in de server.properties online.mode op false zet.

Daarna kun je gewoon minecraft starten op de verschillende computers in offline mode (ff wifi uitzetten oid), internet weer aanzetten en dan connecten met de server op t lokale ip.
Dank voor de tip, dat ga ik eens proberen als trail.
Mocht het bevallen om op de computer te spelen ipv de pocket editie dan kopen we alsnog de rest wel.

Ik heb in de tussentijd ook gezien dat er een server voor pocket editie is maar die is niet officieel van Mojang dus vraag me af hoe betrouwbaar dat is en of het mogelijk is de werelden vanaf de telefoon en tablet over te zetten daarop.
Zou wel het probleem oplossen met het niet toegankelijk zijn van de werelden als de betreffende telefoon er niet is.
Pagina: 1