• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik wil op mijn tv gamen en films kijken die op mijn pc draaien en moet daarom 30 meter overbruggen tussen mijn pc en tv. Een HDMI kabel is vanwege de afstand geen optie. Ik wil daarom gebruik maken van een HDMI via utp extender. Ik heb deze op het oog. Ik wil gebruik maken van twee flexibele cat6 kabels. Ik ben benieuwd naar ervaringen met deze techniek. Ik heb verschillende topics gelezen maar die zijn veelal oud of vrij leeg. Ik zou graag willen weten of ik storing en vertragingsvrij kan gamen.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:32
Waarom niet direct een kabel? Die kastjes maken immers van je UTP kabel een hdmi kabel.
http://www.allekabels.nl/...-kabel-professioneel.html

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:45
michielvz schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:20:
...en moet daarom 30 meter overbruggen...
Een HDMI kabel is vanwege de afstand geen optie.
Je hebt anders prima actieve kabels. Ik heb zelf goede ervaring met Kramer Electronics extenders.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 19-12-2015 23:58 ]

• michielvz
@Jeroen 30 meter is voor hdmi niet te doen. De kans op storing is erg groot. Daarnaast krijg ik die kabel ook niet door mijn buizen. Zelfs zonder die afneembare behuizing.

@DukeBox Wat jij voorstelt is hetzelfde als waar ik naar vraag.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:45
michielvz schreef op zondag 20 december 2015 @ 08:38:
@DukeBox Wat jij voorstelt is hetzelfde als waar ik naar vraag.
Nee, ik stel voor een actieve kabel te gebruiken zoals: http://www.allekabels.nl/...kabel-met-versterker.html
Daarnaast geef ik aan dat als je toch utp wilt gebruiken, ik goede ervaringen heb met kramer.

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2015 12:00 ]

• michielvz
Aha, ik snap em, bedankt!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Persoonlijk raad ik zo een UTP oplossing niet aan. Op mijn werk een keer gebruikt en hadden heel veel problemen er mee, regelmatig viel het signaal weg, niet alle computers konden er goed mee overweg voor de volledige resolutie. Het was eerlijk gezegd een ramp.
Pagina: 1