Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 09:21
Beste tweakers,

Sinds er nu veel meer activiteit is rondom Chinese smartphones en ik er een aantal beschik ben ik van plan om een smart(wearable) aan te schaffen. Alleen smart(wearables) zijn voor mij een moeilijke keuze. Je hebt de westerse merken: Samsung / HTC / LG / Apple / Sony die allemaal hun eigen smart(wearable) hebben. Maar je hebt ook oosterse merken: ZTE / Xiaomi / Zeblaze / Ulefone en noem zo maar op dus de markt als je die bekijkt is er genoeg verzadiging. Waardoor je dus extra moet opletten wat je koopt.

Nu loop ik al ongeveer een maand 1-2 te zoeken naar een smart(wearable) die ruim voldoende doet aan mijn eisen.

Eisen:
- Waterbestendig, dus een certificering vereist
- Vrij vlot, dus niet echt van die haperingen denk daarbij aan 64mb ram+
- Veel keuzes aan pedometer / hartmeter en dergelijke , de hart-pedemeter zijn wel een eis want wil er in de toekomst ook mee sporten.
- Beide besturingssystemen werken, al heb ik gekeken en wordt er vaak bij iOS gezegd dat de ''remote camera'' functie niet werkt ivm de veiligheid van iOS? Of dit zo is weet ik niet.

Hardware van merken die hieronder worden benoemd is dat zeker of niet?
Bij merken als Xiaomi weet ik dat het allemaal waar is maar merken als Ulefone en dergelijke is het moeilijk geloven.

Nu heb ik de volgende oosterse merken bekeken:
- Zeblaze Crystal
- Ulefone Uwear
- Xiaomi MiBand, deze valt af omdat je hiervoor alsnog een smartphone nodig hebt wil je berichten of iets zien dus niet echt functioneel.
- JW018

Qua budget is het €70,- maar lager mag altijd.
Daarnaast heb ik deze gezien: Zeblaze Crystal (stylish / genoeg ram / heeft een pedometer / heartmeter) maar qua merk en hardware weet ik er niks van af. Westers merken zijn in dat opzicht toch aan de duurdere kant en zit je al gouw voor een fatsoenlijke boven de 120,- als ik het zo zie.

Kortom iemand die me hierbij kan helpen?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

->MAA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 12:07
Ik weet niet of het uiterlijk meetelt, maar voor sportgerelateerd is misschien de Hesvitband S3 een optie: http://www.gizchina.com/2...fitness-tracker-wearable/
Niet zeker of hij waterdicht is.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
De hamvraag met een wearable is denk ik vooral waar ga je hem voor gebruiken? Mijn inschatting is dat een chinese wearable van €70 snel zal gaan irriteren. Slecht besturingssysteem, geen updates, onbetrouwbare sensors, brakke batterij.

Ik heb zelf een tijdje een Sony smartwatch 3 gehad met Android wear. Hartstikke prima apparaat, maar het bleek dat ik hem vooral voor sport/fitness gebruikte en voor de notificaties. Voor fanatieke sport voldeed hij echter net niet.

Ik ben toen overgestapt op een garmin forerunner en daar ben ik reuzeblij mee. 2 weken accu, snelle en nauwkeurige gps, trilmotor en notificaties. Alles wat ik zocht!

Moraal van het verhaal. Er zijn nauwelijks goede allround wearables en al helemaal niet voor €70 ;-)

Besluit voor jezelf welke functionaliteit je het belangrijkste vind en maak dan een keuze tussen een slimme sport horloge of een smartwatch. Als je je budget verdubbelt komen er mooie opties in beeld.