• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 13:36
Ik zit te worstelen met de volgende opstelling:

- windows 7 pc met intel audio

- via HDMI aangesloten op 4 poorts HDMI switch van Konig

- 4 poorts switch via hdmi op tv
- 4 poorts switch stuurt geluid optisch uit naar Dolby set

Het probleem is dat Windows/intel mijn tv ziet via HDMI en besluit dat deze geen 5.1 ondersteund waardoor ik het ook niet uit kan zenden over HDMI.

Ik kan me voorstellen dat men hier daar vaker tegenaan loopt. Is daar een workaround voor?

Overigens heb ik ook een optische uit op mijn Windows pc (realtek audio). Dus ik zou de switch kunnen bypassen. Dan moet ik echter ook met een optische splitter gaan werken. Wat weer niet gaat omdat de konig standaard altijd licht uitstuurd. Dan gaan ze elkaar storen.

Ik kwam ergens iemand tegen die windows voor de gek hield met een custom inf file voor zijn monitor. Waarin stond dat hij 5.1 ondersteunde waardoor Intel Audio het ook als output aanbood. Helaas was dat een oud topic en was de uitleg te summier.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24
Op zich hoeft Windows ook niet te weten dat je 5.1 signaal wilt uitsturen toch? Je hoeft alleen maar een DD5.1 (TrueHD) of DTS5.1 (MA) signaal uit te sturen in je mediaplayer. Nou heb ik zelf geen HDMI switch maar een 5.1 receiver op m'n PC aangesloten maar mijn PC detecteert ook gewoon een TV en dat gaat goed. Heb wel een AMD videokaart, geen intel.

Volgens mij moet het gewoon werken als je in je mediaplayer bitstreaming aanzet zodat je dolby set het allemaal gewoon netjes oppikt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• wicked1980
Ik gebruik Kodi. Zal eens kijken of Kodi dat kan

• wicked1980
Thanx! Dat werkt!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:24