Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 08:19
Beste,

Ik ben op zoek naar een originele echte LG batterij voor een LG Nexus 5 (De eerste, niet de 5X :P ). Nu ben ik al op zoek gegaan op websites als Amazon.de en dergelijke, maar de meeste accu's zijn of niet origineel of namaak (vb: http://www.amazon.de/Orig...&keywords=lg+nexus+5+accu). Het probleem is het feit dat de accu origineel eig niet vervangbaar is, en daarom waarschijnlijk moeilijker te verkrijgen is.

Is er iemand die een site of winkel weet waar ik echte originele LG-batterijen voor de Nexus 5 kan kopen? Meer precies gaat het dus om een accu voor een LG Nexus 5 D821 met een capaciteit van 2300mAh.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12
Niet verkrijgbaar? Zelf in Nederland voor onder de 20 euro te krijgen... Zojuist nog een batterij vervangen...
http://www.digitalsonline...id/BPO-BLT9/bpo-blt9.html

[ Voor 23% gewijzigd door BvZwolle op 19-12-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Ik weet dat ze te verkrijgen zijn, maar ik ben wel op zoek naar de originele batterij. Ik wil zeker zijn dat als ik er een koop ze niet vervalst is, ik heb al nare ervaringen met vervalste batterijen uit het verleden. Vandaar... Waar heb jij je batterij gekocht dan?

EDIT: Ik zie nu je link ;)

[ Voor 4% gewijzigd door playermijp op 19-12-2015 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
playermijp schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:13:
Ik weet dat ze te verkrijgen zijn, maar ik ben wel op zoek naar de originele batterij. Ik wil zeker zijn dat als ik er een koop ze niet vervalst is, ik heb al nare ervaringen met vervalste batterijen uit het verleden. Vandaar... Waar heb jij je batterij gekocht dan?

EDIT: Ik zie nu je link ;)
Zie bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Weet je ook of websites als spareslg.com betrouwbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
playermijp schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:15:
Weet je ook of websites als spareslg.com betrouwbaar zijn?
Nee, ik zou gewoon die doen waar ik naar gelinkt heb... Is goed en origineel.
Afbeeldingslocatie: http://i32.photobucket.com/albums/d2/bvzwolle/IMG_20151205_214936_zpsdcazup8k.jpg

Je kunt aan de datum zien dat ze nieuw geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Ok! Heel erg bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

playermijp schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:13:
Ik weet dat ze te verkrijgen zijn, maar ik ben wel op zoek naar de originele batterij.
Domheid troef.
Al staat er LG op, dan nog kan het wel uit 10 verschillende fabrieken komen, en die zijn allemaal origineel, aangeschaft en gedistribueerd door LG. Of dacht u nu werkelijk dat LG alles in eigen fabriek zelf fabriceerde?
Het is gewoon een markt van vraag en aanbod, op basis van specificaties.
Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik heb hem hier vandaan met gratis verzending en een gereedschapssetje om hem te vervangen.
https://www.gsmpunt.nl/ba...-bl-t9-origineel-2300mah/

Staat op de website ook een handleiding hoe hem te vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 19-12-2015 23:34 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18
Barfman schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:33:
Ik heb hem hier vandaan met gratis verzending en een gereedschapssetje om hem te vervangen.

Ik heb hier ook eentje vandaan verschil goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waar is dat nou weer goed voor?
Al staat er LG op, dan nog kan het wel uit 10 verschillende fabrieken komen, en die zijn allemaal origineel, aangeschaft en gedistribueerd door LG. Of dacht u nu werkelijk dat LG alles in eigen fabriek zelf fabriceerde?
Het is gewoon een markt van vraag en aanbod, op basis van specificaties.
Veel succes.
Dat klopt, LG maakt vast zelf geen accu's, maar dat wil niet zeggen dat iedere accu die past een goede zal zijn. Als er LG op staat is de kans dat het geen goede accu is, vrij klein. Er zijn genoeg aanbieders die goedkopere accu's produceren, buiten de specs van LG, die het minder lang volhouden en geadverteerd worden met een veel grotere capaciteit die ze in de praktijk niet waarmaken.

Ik heb zelf uitgerbeide ervaring met namaakaccu's in mijn digitale spiegelreflex-camera's en die zijn, zeker van onduidelijke aanbieders, 9 van de 10 keer gewoon slecht. Waar mijn originele Canon-accu's het nog steeds doen, zijn de Chinese namaak accu's na een jaar of 2 al kapot en houden ze het ondanks de 30% meer capaciteit minder lang vol. N.B.: Canon maakt ook geen accu's. Ik snap de topicstarter dus volkomen en het is zeker niet domheid troef!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Barfman schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:33:

Ik heb hem laatst ook hier besteld en vervangen in mijn telefoon. Accu werkt prima.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playermijp
Ziet er inderdaad een mooie set uit. Handig dat ook schroevendraaiers en dergelijke worden meegeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:59:
[...]

Dat klopt, LG maakt vast zelf geen accu's, maar dat wil niet zeggen dat iedere accu die past een goede zal zijn. Als er LG op staat is de kans dat het geen goede accu is, vrij klein.
Ik kan u verzekeren, LG heeft zelf zeker wel een fabriek voor accu's. Zeker voor 18650-formaat accu's.
LG is niet te onderschatten, dat is een echt producerend bedrijf, net als Philips, Samsung en Sony. Hetzelfde dilemma tref je aan bij panels voor beeldschermen. Er zijn misschien maar 3 producenten en die fabrieken zijn allemaal identiek. Dus in een Philips TV kan best een panel zitten dat uit de Samsung fabriek komt, en andersom.
Als er LG op staat is de kans dat het geen goede accu is, vrij klein.
Ja, en als er Rolex op staat en maar 40 euro kost, dan zal die ook wel echt zijn?
Er zijn genoeg aanbieders die goedkopere accu's produceren, buiten de specs van LG, die het minder lang volhouden en geadverteerd worden met een veel grotere capaciteit die ze in de praktijk niet waarmaken.
Ik zal niet ontkennen dat LG een naam op te houden heeft, maar dat wil helemaal niet zeggen dat je in een LG-apparaat meteen een originele batterij moet doen die vaak 3x te duur is. Een andere batterij kan ook goed zijn. Het zijn sukkels die altijd zeuren dat de batterij origineel moet zijn en daar verdient zo'n merk natuurlijk flink aan, aan die sukkels. Als je je verdiept in batterijen en leveranciers en in merken, dan kun je een prima vervangende accu vinden die misschien nog wel beter is dan het origineel en de helft goedkoper. Sterker nog, dat soort accu's rolt ook uit de fabrieken van LG, voor andere merken camera's, smartphones, laptops etc.
Met domheid troef bedoel ik te zeggen: verdiep u eens in hoe de wereldhandel in elkaar steekt.
Wilt u op safe spelen en u nergens in verdiepen: koop dan een origineel en betaal flink te veel.
Pagina: 1