Hallo Tweakers!
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop voor mijn development werkzaamheden in mijn vrije tijd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken om als hobby wat te programmeren, natuurlijk dient het systeem wel snel te zijn. Gamen zal ik niet gaan, hoogstwaarschijnlijk wat office werkzaamheden en wat werk gerelateerde zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het maximaal € 1100,- houden, assembleren zal ik zelf gaan doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik mee wil nemen is een Logitech 2.1 geluidssetje en een Logitech muis, monitor en toetsenbord wil ik wel nieuw aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC die voor een langere periode zijn ding doet en waarbij ik de komende jaren nog niet aan upgraden hoef te denken. Graag een SSD voor de snelle laadtijden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel, dus graag een processor van Intel, verder geen specifieke wensen voor wat betreft een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stil systeem, vandaar dat ik in mijn voorstel een aparte koeler heb genomen. Kast hoeft niet speciaal te zijn, de kast die ik nu heb opgenomen is voor mij prima, liefst geen window erin. Ik denk dat ik voor mijn werkzaamheden geen grafische kaart nodig heb aangezien het geen zware grafische programma's zijn die ik gebruik. De standaard videokaart die op het moederbord zit volstaat wel vermoed ik.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, ik houd het systeem het liefst standaard.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik of alle componenten met elkaar werkzaam zijn en of er ruimte is voor verbeteringen. Ik sta open voor alle suggesties en verbeterpunten
Alvast bedankt voor de moeite!
Hieronder mijn lijstje:
Ik ben op zoek naar een nieuwe desktop voor mijn development werkzaamheden in mijn vrije tijd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het systeem voornamelijk gaan gebruiken om als hobby wat te programmeren, natuurlijk dient het systeem wel snel te zijn. Gamen zal ik niet gaan, hoogstwaarschijnlijk wat office werkzaamheden en wat werk gerelateerde zaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het maximaal € 1100,- houden, assembleren zal ik zelf gaan doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik mee wil nemen is een Logitech 2.1 geluidssetje en een Logitech muis, monitor en toetsenbord wil ik wel nieuw aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een PC die voor een langere periode zijn ding doet en waarbij ik de komende jaren nog niet aan upgraden hoef te denken. Graag een SSD voor de snelle laadtijden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel, dus graag een processor van Intel, verder geen specifieke wensen voor wat betreft een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een stil systeem, vandaar dat ik in mijn voorstel een aparte koeler heb genomen. Kast hoeft niet speciaal te zijn, de kast die ik nu heb opgenomen is voor mij prima, liefst geen window erin. Ik denk dat ik voor mijn werkzaamheden geen grafische kaart nodig heb aangezien het geen zware grafische programma's zijn die ik gebruik. De standaard videokaart die op het moederbord zit volstaat wel vermoed ik.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, ik houd het systeem het liefst standaard.
Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik of alle componenten met elkaar werkzaam zijn en of er ruimte is voor verbeteringen. Ik sta open voor alle suggesties en verbeterpunten
Alvast bedankt voor de moeite!
Hieronder mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zwart | € 306,95 | € 306,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | CM Storm QuickFire XT - Brown Switch | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 161,67 | € 161,67 |