PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718922

Topicstarter
Ik heb tips nodig voor een kleine PC upgrade.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Graag zou ik wat nieuwere games willen runnen. Daarmee doel ik op: Star Wars Battlefront, AC Unity en Fallout 4. Hierbij neem ik al genoegen met minimum requirements.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn budget is maximaal 100 euro, omdat deze upgrade niet zo belangrijk is om er teveel geld aan te besteden. Zoals ik al zei, minimum requirements is al genoeg. Hiernaast speel ik voornamelijk CS:GO en andere games die ik kan runnen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Dit is de PC die ik momenteel heb:

Voeding: OCZ ModXstream Pro 500W
Case: Antec Three Hundred
Opslag HDD: Western digital Caviar Blue
Geheugen: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 (8GB)
Kaart: CLUB3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Processor: AMD II X4 960T
Processor Fan: Cooler Master Hyper 212 Evo
Moederbord: Asrock 870 EXTREME3 R2.0

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Volgens mij kom ik tekort op grafische kracht, dus ik dacht aan een nieuwe videokaart en indien mogelijk crossfire. Ook weet ik mijn processor te unlocken naar een 6 core, echter weet ik niet hoe groot de performance boost zal zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Nee.

Ga je overklokken?

Bij het samenstellen van deze PC in 2012 had ik de gedachte om misschien ooit te gaan overklokken, aangezien ik gelezen had dat dit goed mogelijk is bij deze videokaart. Vandaar de betere processor fan. Ik heb alleen geen verstand van overklokken helaas.

Wat verwacht je van ons?

Mijn hoofdvraag is dus hoe ik mijn pc op goedkope wijze een boost kan geven naar mijn wensen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:34
Ik zou bij V&A hier of op marktplaats naar een 2ehands R9 270 zoeken. Als dit nog niet voldoende is moet je echter de processor upgraden want die zit wel op het randje nu (fallout 4 bijv. is erg CPU intensief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:27

br00ky

Moderator Harde Waren
Update, schopje naar CAA.

Daarbij, aankoopadvies begint altijd met eigen input. Wat had je zelf zoal in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Ik zou kijken naar een moederbord/cpu upgrade. Je huidige mobo/cpu verkopen. i2500k tweedehands met moederbord. Ram van je zelf kan je houden. Dan wat gaan sparen voor een degelijke upgrade van de grafische kaart.

Met een 2500k en mn vorige kaart, ook de 6950 draaide ik csgo in 5on5 matches gewoon 200-300 fps. CSGO is erg cpu intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718922

Topicstarter
Zou het veel helpen als ik een extra videokaart erbij in gooi? Zoals een XFX AMD Radeon HD 6950 o.i.d. Zo ja, moet ik dan ook een nieuwe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De CPU en de videokaart zijn beide niet meer echt van deze tijd. Als je de CPU wat kan overklokken en kan unlocken tot hexacore moet je er wel wat meer uit kunnen halen, maar eigenlijk kun je beter de CPU, moederbord en videokaart minimaal vervangen.

Iets als een tweedehands i5 2500k is ook wel leuk, moet je eigenlijk wel overklokken, maar dat is redelijk simpel daarmee.

CrossFire met de huidige videokaart wordt hem niet met die voeding en moet je sowieso ook niet willen met zo'n oude kaart.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1