Toon posts:

Win 8.1 beheerder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit in een laptop met W 8.1 en wil deze handmatig updaten.
Nu ben ik administrator, maar Update zegt dat de beheerder dat moet doen.
Er is maar 1 account, dus die administrator.

Wat is die beheerder, en hoe kan ik controle nemen?

Wel, de comp had een berg virussen, adware en andere ongenodigden, heb dat eens opgekuisd, en wil de Windows-updates gaan halen.
Heb de indruk dat one of these buggers aan de instelling(en) heeft gezeten.
Zie de screenshots;

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/12068681_1095955080428797_6175668035705948224_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t31.0-8/12363189_1094669707224001_8196596285467990982_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Die boodschap krijg je ook te zien als er Group Policy actief op computer is. Mogelijk is Windows Update via het register uitgezet, dan krijg je zo'n boodschap.

Maar gezien dat de computer last heeft gehad van zoveel malware zou ik kiezen voor een schone installatie. Download bij Microsoft de correcte Windows 8.1 ISO en installeer de boel opnieuw. Dan ben je er zeker van dat alle restanten weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de moeite die ik er reeds ingestoken heb, en dat de laptop nu volledig vrij is van ongenoden,
heb ik toch liever het idee om het beheer weer over te nemen.

Ik ben geen onbekende met verwijderen van virussen en aanverwanten, blijft een leuke hobby.
Maar het verlies van het beheer is weer een nieuwe streek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

AzzKickah

06-CENSORED

Probeer hiermee eens alles terug naar defaults te zetten: http://www.tweaking.com/f...dows_repair_aio_setup.exe

Ik denk dat dit tooltje het wel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tooltje loopt, ben nog wel even bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
GPO resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ehm...juist...
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
gpedit.msc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestand bestaat niet (W8.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dan de WSUS entries uit je registry verwijderen.

Maar als gpedit.msc niet meer bestaat, dan is het wellicht verstandig om deze binaries vanuit je install.wim te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind enkel de WSUS app publisher, maar kan die niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als het geen Pro versie is dan is er toch uberhaupt geen gpedit.msc aanwezig?

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 19-12-2015 22:22 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 22:11:
Maar als gpedit.msc niet meer bestaat, dan is het wellicht verstandig om deze binaries vanuit je install.wim te herstellen.
Ik doe mijn naam wel eer aan :+

Ok, hoe pak ik dit aan?
In deze krochten van Windows ben ik nog nooit geweest, had dat in W7 en eerder ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 17:20

Pos

Adviesje mijnerzijds; Clean install..
Waarom? ik gok dat een van de ongenodigde (virusje of malware), wat achter de schermen veranderd heeft. Dit soort acties kom je vaker tegen. Windows update op slot, of dat windows defender uitgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

AzzKickah

06-CENSORED

Wat was het resultaat van die repair tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt er inderdaad niet op dat het een pro-versie is, denk dat het goedkoop een home is.
Kan het zogauw niet vinden in de computer, noch is er een sticker aanwezig.

Wel heeft Windows probleemoplosser ontdekt dat er problemen zijn met update, en Windows eigen kan dat probleem met de probleemoplosser niet oplossen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/12366174_1096042877086684_7433630939728301386_o.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wel, de comp had een berg virussen, adware en andere ongenodigden, heb dat eens opgekuisd
Dan is er altijd wel iets achter gebleven in het register, GPO/Local Security en noem het maar op waar.
Als vuistregel altijd herinstalleren als er virussen op de pc staan, anders blijf je bezig ;)
We kunnen wel de hele pc doorzoeken op wat dit veroorzaakt, maar volgende week kan je weer opnieuw beginnen als programma x of Windows onderdeel y een probleem heeft, en de week erop vind je weer malware die toch via een achterdeurtje nog binnen kan komen...

Bespaar jezelf de moeite om eindeloos hierin te sleutelen en dan nog altijd te weten dat er nog rommel op staat en doe het gelijk grondig en goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door RGAT op 19-12-2015 22:45 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Azzkickah; resultaat dat die wel een hoop heeft gerepareerd, maar niet wat ik nodig had.

Pos; Defender stond inderdaad uit toen ik de laptop binnenkreeg, en wel meer zaken werkten niet naar behoren. Via de browser proberen Avast te halen ging niet, wat ik ook probeerde, het woord Avast was taboe.
Via een omweg lukte het wel :D

Denk dat een clean install inderdaad het beste is.
Ellende komt vaak binnen bij proggies die met ads binnenkomen, heb daar voor de dummies een makkelijk proggie voor; Unchecky. Vinkt standaard de rommel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT; bij eerdere versies van Windows heb ik nooit een herinstall nodig gehad, maar W8(.1) is nieuw terrein.
Ik ga dan ook maar voor de herinstall.

Allen dank voor de hulp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook je systeem vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe mag dat dan gebeuren?
Pagina: 1