Action cam bij Vakantieveilingen gekocht, lijkt een nepperd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:58
Afgelopen zondag heeft een collega voor mij geboden op een action cam.
Werd geadverteerd als 1080p opnamemogelijkheid, 45 minuten filmen en 3 uur opladen. Ik moest meteen denken aan de SJ4000, vandaar dat het me een prima deal leek :)

Gistermiddag heb ik de camera bij hem opgehaald en natuurlijk meteen getest, maar de beeldkwaliteit is om te huilen.

1080p wordt weggeschreven als 1024x720 (zelfde ook voor 720p) en de beeldverhouding is meer 4:3 dan 16:9.
Ik heb Vakantieveilingen hier al over gemaild, maar ik wacht nog op een reactie. Dit product is niet hetgene wat omschreven is op de pagina en 44,95 voor zo'n camera is veel te duur.

Zijn er meer mensen die hem daar hebben gekocht?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:09

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, als het daadwerkelijk een neppert is dat ding terug sturen onder WKoA en/of ondeugdelijk product?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
D4NG3R schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:31:
Tjah, als het daadwerkelijk een neppert is dat ding terug sturen onder WKoA en/of ondeugdelijk product?
Dat gaat ook gebeuren, maar ik wacht eerst op een reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 23:08

ITsEZ

parttime all-rounder

Beerkeeper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:33:
[...]

Dat gaat ook gebeuren, maar ik wacht eerst op een reactie :)
Wat is je punt met dit topic dan?

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
ITsEZ schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:56:
[...]

Wat is je punt met dit topic dan?
Of er meer mensen zijn die de camera hebben gekocht en hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 19:15
Beerkeeper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:10:
[...]

Of er meer mensen zijn die de camera hebben gekocht en hetzelfde hebben.
Ik denk t niet...
De meeste laten zich beter informeren via de pricewatch en review ipv op de bonne fooi een goeiekope camera te kopen 8)7

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:04
Beerkeeper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:28:
Ik moest meteen denken aan de SJ4000,
Voor de duidelijkheid, er stond dus niet dat het een SJ4000 betrof?
Wat is dan je punt over nep product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
- Dat er op de website werd geadverteerd met 1080p opname mogelijkheid, maar blijkbaar wordt gefilmd met 1024x720 (en zelfs geupscaled gezien de kwaliteit).
- Dat zelfs de verpakking adverteert met 1080p, maar dan met 15 fps
- De firmware versie verwijst naar SJ4000

Misschien dat een nepproduct niet de juiste benaming is, maar praten we over een niet-conform product.
Xanquezer schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:14:
[...]

Ik denk t niet...
De meeste laten zich beter informeren via de pricewatch en review ipv op de bonne fooi een goeiekope camera te kopen 8)7
Ik ben al een tijdje op zoek naar een cheapass actioncam. De specs leken hetzelfde als een SJ4000 die in china 70$+ kost (excl. importkosten) en echte merken, zoals een gopro, je meer richting de 200-300 euro gaat.
Op de bonnefooi kan ik niet echt spreken gezien de specs op de website me juist aanspreken :)

[ Voor 43% gewijzigd door Beerkeeper op 19-12-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:04
Duidelijke(re) beschrijving van je probleem.
Dat je de koop wilt ontbinden is duidelijk.
De vraag is nu, is het het beste om dit gewoon te doen onder wet koop op afstand of omdat er een ondeugdelijk product is geleverd?

Het laatste lijkt mij het juiste om te doen, vooral omdat je je probleem al (eerlijk van je) bij vakantieveilingen hebt neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Beerkeeper schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:24:
- Dat er op de website werd geadverteerd met 1080p opname mogelijkheid, maar blijkbaar wordt gefilmd met 1024x720 (en zelfs geupscaled gezien de kwaliteit).
- Dat zelfs de verpakking adverteert met 1080p, maar dan met 15 fps
- De firmware versie verwijst naar SJ4000

Misschien dat een nepproduct niet de juiste benaming is, maar praten we over een niet-conform product.

[...]

Ik ben al een tijdje op zoek naar een cheapass actioncam. De specs leken hetzelfde als een SJ4000 die in china 70$+ kost (excl. importkosten) en echte merken, zoals een gopro, je meer richting de 200-300 euro gaat.
Op de bonnefooi kan ik niet echt spreken gezien de specs op de website me juist aanspreken :)
SJ4000 zegt niks. Waarschijnlijk bedoel jij de SJCAM SJ4000. SJCAM is gewoon 1 van de vele fabrikanten. Niet "het origineel" of iets dergelijks. Het is wel een van de betere fabrikanten.

Overigens doet de SJCAM SJ4000 ook aan upscaling. De gebruikte chipset kan bijv geen 1080P @ 60FPS aan dus doen ze aan frame verdubbeling om 60 FPS te halen. Ook is bijv. de 12MP onzin omdat de chip max 4MP is. Maar dat geld voor vrijwel alle cams.

een van de betere sites om wat meer over cams te vinden > http://www.techmoan.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, WKOA. Ik zie hier verder weinig discussiewaarde aan :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.