Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWitcher
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-04 12:35
Binnenkort ga ik verhuizen en wil ik in de kelder een 'mancave' aanleggen. Hier zal onder andere een groot bureau met mijn rig komen te staan en ik wil er ook een loungebank neerzetten in een soort nis. In de nis wil ik dan een projectiescherm ophangen om films te kunnen kijken en eventueel op te gamen met vrienden. Het is dan de bedoeling dat ik mijn PC met een HDMI kabel door een verlaagd plafond met een beamer die aan het plafond komt te hangen verbind. Nu is het alleen een beetje de vraag wat voor beamer ik het beste kan kopen en wat voor projectiescherm. Er zijn ontzettend veel soorten en maten.

Ik zoek een?
Ik zoek een beamer en een projectiescherm. Het liefst wil ik iets met goede beeldkwaliteit voor een redelijk betaalbare prijs.

Wat is je budget?
Voor de beamer zat ik te denken aan +- 800 euro, en voor het scherm had ik eigenlijk niet echt een idee.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er films mee kunnen kijken (duh) en ik wil er mijn PC en eventueel nog een PS3 op aansluiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: BenQ W1070
Deze beamer leek mij wel geschikt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Waar moet ik precies naar kijken als ik een beamer zoek? Contrastverhouding en resolutie zijn twee duidelijke punten, maar zelfs dan zit er nog erg veel prijsverschil tussen de verschillende beamers.

Voor de projectieschermen heb ik al helemaal geen idee waar ik naar moet kijken. Hier zit ontzettend veel prijsverschil tussen en eerlijk gezegd vind ik ze over het algemeen erg duur. Ik denk dat een handmatig uitrolbare de beste optie voor mij is. Een automatische lijkt me wel wat maar die zijn erg duur. Misschien kan ik dan beter zelf een systeempje in elkaar knutselen. Maar waar moet ik op letten bij het zoeken naar zo'n scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-07 22:52
Benq W1070 is een van de betere beamers voor dat budget, heb er zelf ook een hangen en ben er zeer tevreden over.

Kwa projectiescherm kun je zo gek doen als je wilt, maar aangezien je in een kelder zit (dan is het redelijk donker?) zou ik voor een simpele uitrolbare gaan, heb ik ook gedaan.

Verder is er een grote topic op avsforum, waar de beamer besproken wordt.

http://www.avsforum.com/f...dy-lens-shift-1000-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Hier nog een W1070 eigenaar. Voor dat geld en in dit budget ga je niets beters vinden. Ik ben zelf bij een shop geweest en heb alle beamers in dit segment gezien en was echt onder de indruk van dit model.

Kwa scherm, ik heb zelf een uitrol scherm van 2,25m breed. Je kan het zo gek maken als je wilt natuurlijk. Wat wel zo is dat de manual schermen altijd wel wat krullen aan de zijkant (of je moet een duur tab tensioned scherm kopen).

[ Voor 36% gewijzigd door m0nk op 19-12-2015 18:40 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47