Wifi extender/bridge/wds oplossing waar switch achter kan

Pagina: 1
Acties:

• R3m3d7
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-02 12:23
Ik zoek een?
Netwerk component om op een andere verdieping dan waar mijn Netgear Nighthawk router staat via het wifi signaal bedraad een 10/100/1000Mb/s Switch aan te kunnen sluiten

Wat is je budget?
40-80 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, zoek een stabiele en snelle oplossing

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb dus een Netgear Nighthawk router aan mijn ziggo internet hangen en wil boven mijn nas en computer bedraad aan een 1Gb/s switch hangen, vervolgens wil ik deze switch aan mijn wifi netwerk koppelen op een zo hoog mogelijke snelheid. Waar ik achter ben gekomen is dat ik op de Nighthawk security totaal moet uitzetten als ik hem in bridge mode wil zetten, ik weet niet of dit hetzelfde is als WDS maar het idee wat ik had om een oude router via WDS aan de Nighthawk te koppelen lijkt niet te gaan werken.

• R3m3d7
Nighthawk op DD-WRT gezet WDS werkt nu WPA2 encrypted tussen de nighthawk en de oude router maar het doet maar zo'n 15-20Mb/s en dat is te traag.
Het is een bekend fenomeen, WDS is traag.
Wat ik nu ga doen is een gebruikte en goedkopere N DD-WRT compatible router kopen die ik dan in bridge mode kan zetten op de tweede verdieping, dat zou wel redelijk snel moeten werken.

Verwijderd

Waarom niet een kabel? Goedkoop, snel en stabiel. WiFi blijft een houtje-touwtje oplossing hiervoor.

• R3m3d7
Geen zin om gaten dwars door vloeren en muren te boren en er zijn geen bestaande openingen, het was ook mijn eerste keuze geweest.
Dit is het beste wat ik kan verzinnen op dit moment, we zullen zien het of hoe het uitpakt