Graag mening over situatie, moederbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergkamp87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 21:16
Het probleem gaat over een moederbord.

Moederbord verkocht met een defect, dit defect heb is aangegeven bij er verkoop. Namelijk dat er spraken was van open lanes. Moederbord werkt gewoon naar behoren volgens verkoper bij verzenden. (was ook het geval)

De koper is akkoord gegaan met de koop. Alleen na een aantal dagen gebruikt te hebben werkt het moederbord niet meer. De koper vraagt een rma aan te maken bij de desbetreffende webshop waar hij aangekocht is.

Dit is gedaan. De webshop geeft aan dat er een spraken is van user abuse en dat dit niet binnen garantie valt. Dus het moederbord is defect bevonden en word niet gerepareerd.

Nu is het de vraag voor mij wie is hier de verantwoordelijke partij?

De koper? Hij heeft aangegeven dat het moederbord werkte voor verzenden. en dat er wel een defect was maar dit geen effect had op de werking van het moederbord + moederbord werkte gewoon bij aantal keer aan en uit zetten van systeem.

De verkoper? Hij heeft een overeenstemming bereikt en wist dat er een minpuntje was aan het moederbord en had dit gezien bij uitpakken uit de doos/inbouwen in het systeem. Maar na een week is hij defect en word er vanuit de webwinkel bij rma gezegd dat hij niet gemaakt word.

Alvast mijn dank voor uw eerlijke reacties hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
ik snap het even niet goed, haal je nu verkoper en koper diverse keren door elkaar?

mij lijkt dat als je als verkoper bij (2e hands )verkoop aangeeft dat het door jou verkochte product een defect heeft. Dat een koper daarmee het risico loopt dat het defect uiteindelijk leidt tot een niet werkend moederbord.

Garantie claimen bij de oorspronkelijke verkoper (webwinkel) lijkt mij dan ook niet gepast. De koper koopt bewust (goedkoper) een moederbord met een defect, en zou m.i. het risico moeten dragen op een niet verder werkend systeem.

[ Voor 14% gewijzigd door nachtnet op 19-12-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bergkamp87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 21:16
Dank voor de reactie.

Ja het is gewoon zo dat de verkoper een moederbord verkoopt met een defect. Het moederbord werkt gewoon als hij verkocht word.

Als de verkoper het moederbord aansluit werkt hij gewoon maar een paar dagen later werkt hij niet meer.

De verkoper geeft netjes aan dat er een defect zat op het moederbord, + de verkoper had het ook kunnen zien toen hij het uit de doos nam en in ging bouwen.

Dus wie is hier nu de partij die zijn gelijk heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ik zou zeggen de koper is verantwoordelijk.
Maar het is lastig omdat er aangegeven is dat het geen invloed heeft op de werking.

Je moet eigenlijk weten wat de oorzaak is.
Kortsluiting, defecte voeding of toch het defect wat bij verkoop was aangegeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Ik lees in de advertentie in hoofdletters dat de schade geen invloed heeft op de werking. Ook geef je aan dat er garantie op zit bij de fabrikant.

Als het board het na een week begeeft en er dus ook geen garantie opzit. Vind ik dat jij als verkoper niet zo een goede job hebt gedaan. Zoals je de advertentie hebt opgesteld, mag de koper gewoon een werkend board verwachten.

Overigens: verkoper= JIJ dus

Koper: diegene waar JIJ aan verkocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:53
Zoals hier boven aangegeven. Alleen garantie verwachten op een "kapot" board is ook niet goed(dit geld voor de koper en verkoper).

Ik denk dat je in dit geval(we weten niet wat het probleem is). dat jullie allebei 50/50 betalen/terug betalen. En een wijze les halen uit garantie op een semi kapot board.

Dit is trouwens een VEEL voorkomt probleem. wat ze in mijn ogen ook wel eens wat beter mogen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 07:55

mace

Sapere Aude

loki504 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:23:
Dit is trouwens een VEEL voorkomt probleem. wat ze in mijn ogen ook wel eens wat beter mogen oplossen.
Welk probleem en wie zijn "ze"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
mobby1971 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:10:
Ik lees in de advertentie in hoofdletters dat de schade geen invloed heeft op de werking. Ook geef je aan dat er garantie op zit bij de fabrikant.
Als je dat hebt aangegeven in de advertentie, dan is er sprake van non-conformiteit wanneer die garantie er niet is en zul jij het probleem op moeten lossen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
als het bewuste moederbord inderdaad dit moederbord is uit deze advertentie? Dan klopt dit m.i. niet met dat er sprake is van open lanes. (dat is uit de advertentie in ieder geval niet duidelijk, daarnaast verwijs je in de advertentie naar foto's terwijl die gewoon stock-van-de-fabrikant komen.)

Zeker als je als verkoper weet dat er open lanes zijn en je geeft dat zo onduidelijk aan zou ik de koper gelijk geven en geld terug willen van de verkoper. (ook omdat in de advertentie nog garantie op het moederbord geboden wordt.)

Dat de oorspronkelijke webshop hier niet in mee gaat snap ik overigens volkomen. Die zijn geen partij in de garantie na verkoop met defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
mace schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:25:
[...]

Welk probleem en wie zijn "ze"?
Dat je garantie sneuvelt omdat er bij de koeler pinnen wat beschadigingen zitten. En met ze bedoel ik de fabrikanten. je maakt iets zodat niet super technische mensen aan moeten/mogen sleutelen. Mag toch hopen dat je het een beetje idiot proof maakt.
Pagina: 1