Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hoi!

Mijn ouders hebben een grote, deftige TV aangekocht en willen daarbij een goede geluidsinstallatie. Op dit moment staat er in de living een oude radio voor muziek en die haalt het niet meer. Omdat ze gebruik maken van spotify op een ipad zijn ze op zoek naar iets met bleutooth.

Nu was mijn idee om iets te kopen dat lijkt op dit:

- Reciever met bluetooth en aux input. (radio mag, maar moet niet)
- 2 speakers groot genoeg om een living van +- 30 vierkante meter te vullen.
- (eventuele sub woofer als dat binnen de oplossing en het budget past)

Ik zou dan de reciever en speakers naast de tv zetten. Dan met de aux van de reciever de tv er aan hangen zodat ze TV kunnen kijken met goed geluid. En wanneer ze spotify willen luisteren kunnen ze de bleutooth aanzetten en op die manier de speakers gebruiken.

Budget: max 500 euro

Bijgevoegd zijn 2 fotos van de uitgangen die de TV bezit.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m1gdb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/m1gcx.jpg

Nu is dit een deftige oplossing? Zoja, welk(e) apparaat(en) zouden jullie aanraden en zoniet, wat is een betere setup?

Thanks,
bitbug

[ Voor 5% gewijzigd door dejona100 op 19-12-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Op de TV zie ik alleen een Digitale Coax Out die je kan gebruiken om geluid uit te voeren. Je kan altijd naar de hoofdtelefoonuitgang uitwijken, maar dat is zeker niet de beste oplossing.

Een surround receiver heeft over het algemeen wel een ingang die correspondeert aan de uitgang van de TV. Sommige stereoversterkers hebben ook al digitale ingangen, maar ik durf niet te zeggen of die in budget zijn. Voordeel van een surround receiver is dat de subwoofer over het algemeen simpeler (Low Level) aan kan worden gesloten, stereoversterkers werken veelal met High Level. Al zijn daar ook weer uitzonderingen op. Ander voordeel van een surround receiver is de integratie met Spotify (Connect), dat is mooier dan Bluetooth.

Wat je moet kopen is verder niet te zeggen en is op GoT ook niet de bedoeling. We verwachten namelijk wat eigen inzet. Kom met voorbeelden van wat je zou willen kopen en hoe je het budget zou verdelen. Subwoofer past denk ik niet binnen budget. Qua budget is het sowieso handig om tweedehands te kijken, meer bang for the buck.

Zit je overigens echt nog via de analoge kabel TV te kijken? Ik zie niets in het CI-slot zitten namelijk...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• dejona100
FeaR schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:03:
Op de TV zie ik alleen een Digitale Coax Out die je kan gebruiken om geluid uit te voeren. Je kan altijd naar de hoofdtelefoonuitgang uitwijken, maar dat is zeker niet de beste oplossing.

Een surround receiver heeft over het algemeen wel een ingang die correspondeert aan de uitgang van de TV. Sommige stereoversterkers hebben ook al digitale ingangen, maar ik durf niet te zeggen of die in budget zijn. Voordeel van een surround receiver is dat de subwoofer over het algemeen simpeler (Low Level) aan kan worden gesloten, stereoversterkers werken veelal met High Level. Al zijn daar ook weer uitzonderingen op. Ander voordeel van een surround receiver is de integratie met Spotify (Connect), dat is mooier dan Bluetooth.

Wat je moet kopen is verder niet te zeggen en is op GoT ook niet de bedoeling. We verwachten namelijk wat eigen inzet. Kom met voorbeelden van wat je zou willen kopen en hoe je het budget zou verdelen. Subwoofer past denk ik niet binnen budget. Qua budget is het sowieso handig om tweedehands te kijken, meer bang for the buck.

Zit je overigens echt nog via de analoge kabel TV te kijken? Ik zie niets in het CI-slot zitten namelijk...
Nee hoor, met hdmi van de digibox van telenet :p

Er is een goede hifi winkel dichtbij waar we is voor info gaan vragen.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
@Fear>> ik zie ook een l-r analoog out, dat kan ook nog.

Verwijderd

bluetooth zou ik persoonlijk afraden in deze setup... toestel moet redelijk dichtbij zijn of vreet energie en er zijn betere oplossingen (receiver met ingebouwde google cast / spotify connect) of een google chromecast (in de veronderstelling dat je degelijke wifi-dekking in huis hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 18:49:
bluetooth zou ik persoonlijk afraden in deze setup... toestel moet redelijk dichtbij zijn of vreet energie en er zijn betere oplossingen (receiver met ingebouwde google cast / spotify connect) of een google chromecast (in de veronderstelling dat je degelijke wifi-dekking in huis hebt)
Spotify connect lijkt mij een goede oplossing sinds we al spotify gebruiken voor de enkele speaker in de keuken.

Ik dacht aan deze reciever: https://www.alternate.be/...uct/1099374?tk=10&lk=6781

Nu vraag ik me af of er speakers zijn vanb 150 die dit recht aandoen? En hoe weet ik welke speakers gaan met welke reciever?
Pagina: 1