Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:58

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Deze nacht ben ik bezig geweest met een onderzoekje, wat is de beste CODEC om video's te exporteren. Momenteel zitten er in de huidige AE wat fouten en Adobe werkt hier ook hard aan. Dat was een aanleiding voor mij om te kijken of het renderen met oude versies beter zou gaan.

Hier heb ik mijn testresultaten: http://1drv.ms/1T7oW2w
Als jullie de benchmark ook willen draaien, dat kan. Stuur me dan even een PM en dan stuur ik een ZIP van het project naar je toe. Graag ontvang ik dan de resultaten van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Van wat ik begrijp is Adobe AE aan het herschrijven, ze hebben in AE 2015 bijv "render frames simultaneously" er uit gehaald. Daardoor lijkt AE 2014 sneller met renderen. Hun doel is natuulijk een sneller werkende AE. Puget heeft er ook net goeie items over geschreven.

dude je icon... :X

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 19-12-2015 13:43 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:58

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Ja ik weet het, was hacked ofzo. Denk dat het een shared link was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Wat de "beste" codec is is toch totaal afhankelijk van de workflow en het doel van de render? Daarnaast ook afhankelijk van OS. Algemeen gezien zou ik voor OS X ProRes 422 pakken, of 4444 als je de render nog gaat graden. Voor Windows zou ik kiezen voor DNxHD. Dit zijn trouwens ook zo'n beetje de standaarden in de industrie.

In uitzonderlijke gevallen kan je kiezen voor bijvoorbeeld Animation codec of DPX sequence. Ik had laatst een project dat bleef crashen met renderen en een deadline voor uitlevering naar de zenders kwam dichtbij. Daarom voor DPX gekozen, omdat je dan frames los uitrenderd als plaatjes. Dan ben je niet je hele file kwijt bij een crash.

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:59
Quicktime (.mov) is geen codec maar alleen een container. Ook is de rendertijd erg afhankelijk van het project en hoe goed een compositie in elkaar steekt. En natuurlijk op welke kleur diepte je werkt.
Gewoon grote projecten renderen wanneer je aan het slapen bent dan maakt een minuutje meer of minder niet meer uit :+