Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:43
Voor mijn werk ben ik veel aan het bellen. Soms meerdere uren per dag. Sommige dagen wordt ik amper gebeld. Omdat ik tijdens het bellen soms beide handen nodig heb, ben ik opzoek naar de ideale headset(oplossing).

Ik zoek een?
Ik zoek een headset oplossing waarbij ik zowel de telefoon kan beantwoorden als muziek luisteren via de 3.5 mm aansluiting van mijn laptop.

Wat is je budget?
Op dit moment heb ik geen budget. Ik zoek een zo ideaal mogelijke oplossing. Aangezien mijn baas hier nog akkoord op moet geven verwacht ik dat het totaal € 100-150 inclusief headset mag gaan kosten

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil kunnen switchen tussen de headset aansluiting op mijn telefoon(RJ11) en de 3.5 mm aansluiting op de laptop. Dit mag wat mij betreft met een fysieke knop. Een actieve switch (dwz, als de telefoon gaat, wordt de muziek onderbroken) zou natuurlijk helemaal ideaal zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
Aangezien de oplossing voor het switchen tussen beide audio-bronnen het eerste opstakel is, heb ik nog geen merkvoorkeuren.
Wat ik al wel heb gevonden is de Belkin headset switch
Ik zou dan en RJ11 naar 3.5mm jack converter tussen de VOIP telefoon en de switch kunnen zetten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben benieuwd of jullie eerder met deze vraag hebben geworsteld en hoe jullie dit uiteindelijk hebben opgelost. Is de oplossing die ik gevonden heb, de meest ideale, of hebben jullie nog tips waar ik op moet letten?

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

Croga

The Unreasonable Man

Waarom niet gewoon een softphone-achtige app op je laptop zodat je VOIP rechtstreeks op je PC binnen komt? Lijkt me een oneindig eenvoudiger en goedkopere oplossing....

• reteck
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15-10 14:10
Croga schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 12:15:
Waarom niet gewoon een softphone-achtige app op je laptop zodat je VOIP rechtstreeks op je PC binnen komt? Lijkt me een oneindig eenvoudiger en goedkopere oplossing....
Ik zal in dit scenario inderdaad via een softphone applicatie gaan werken. Als de telefonie onder is gebracht bij een VoIP provider (hosted telefonie) dan kunnen ze je waarschijnlijk gewoon de SIP gegevens verstrekken, deze kun je in de softphone applicatie configureren zodat je kunt gaan bellen.

Gebruik bijvoorbeeld een applicatie zoals Zoiper (gratis) en bel via je headset. 3CX heeft volgens mij ook een goede en gratis softphone applicatie.

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:43
reteck schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 20:20:
[...]

Ik zal in dit scenario inderdaad via een softphone applicatie gaan werken. Als de telefonie onder is gebracht bij een VoIP provider (hosted telefonie) dan kunnen ze je waarschijnlijk gewoon de SIP gegevens verstrekken, deze kun je in de softphone applicatie configureren zodat je kunt gaan bellen.

Gebruik bijvoorbeeld een applicatie zoals Zoiper (gratis) en bel via je headset. 3CX heeft volgens mij ook een goede en gratis softphone applicatie.
Volgens mij werken we met een eigen telefonie server. Ik zal informeren of dit tot de mogelijkheden behoort.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True