mifi router gebruiken voor ip camera ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met een groot tuin project en wil in deze ook iets doen aan de beveiliging aldaar.

Nu zit ik er over te denken om daar een mifi access point te maken om daar via een wifi camera de beelden te kunnen uploaden naar een centrale host zoals ivideon. Ben al bezig geweest met een mobiele telefoon te testen en dat werkt redelijk om die als ip camera in te stellen (app ip camera pro). Echter ga je zo'n mobieltje niet zomaar in een boom hangen in een vochtige omgeving :+

Heeft hier iemand ervaring mee en weet waar ik nog meer aan moet denken met de instellingen ? gaat dat makkelijk of zitten er nog wat haken en ogen aan.

Ik had nu deze gevonden maar heb zelf geen kennis van wifi netwerken opbouwen en kan oook niet beoordelen of ik met deze uit de voeten kan.
pricewatch: TP-Link 3G Mobile Wi-Fi

Als iemand nog meer tips heeft hoe je handig en goedkoop dit soort beveiliging kan regelen dan hou ik me ook aanbevolen. :)

Groet
Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
Lokaal opslaan op een SD kaartje in camera of via Wifi doorzenden naar een plek met kabel/dsl/glas ofzo.
Eventueel onsite opslaan op een simpele NAS.

Via 4G kan, maar dat kost je een hoop dataverkeer. Dat gaat niet samen met 'goedkoop'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Als je het over 4G doet, neem dan een oud abonnement van iemand over zonder datalimiet. Alleen al mijn dashcam slaat 32 GB per 4 uur op. Ondanks dat ik geen datalimiet heb, betwijfel ik of mijn abonnement die upload wel aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige reden waarom je dat perse naar een centrale host wil uploaden?
Combinatie met NAS thuis zal uiteindelijk veel goedkoper zijn en is niet moeilijker dan doorsturen naar een centrale host...

En waarom via 3G/4G? Is UTP-kabel trekken mogelijkheid? Kan je ook poe gebruiken en hoef je geen stopcontact te voorzien... Oftewel als je wel stopcontact ter beschikking hebt, setje powerlines? zou normaal moeten voldoende zijn..