Kan niet op Tweakers komen door cookie muur. (smartphone)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Zoals in de titel is aangegeven lukt het me met geen mogelijkheid om op de frontpage van Tweakers te komen als ik op mijn smartphone browse. Dat gebeurt met de standaard browser, Chrome en ik had er zelfs last van met de Wii U browser.

Het probleem is dat ik bij het bezoeken van Tweakers.net gevraagd word om cookies goed te keuren. Als ik dan op de "Ja, ik geef toestemming" knop klik word ik doorgeleid naar een nieuwe pagina waar uitleg word gegeven, maar de enige optie daar is de "meer informatie" knop wat dezelfde pagina ververst.

Als ik op de "hier inloggen" knop klik bij de cookie muur dan word ik doorgeleid naar een inlog pagina, maar daar krijg ik bij het inloggen ook een foutmelding, "de csrf-token is ongeldig. Probeer het formulier opnieuw te versturen"

Ik heb op de voorgenoemde apparaten geen adblockers, cookies e.d. worden gewoon toegestaan naar mijn weten en als ik op de smartphone het zaakje schoonmaak met ccleaner dan helpt dat ook niets.

Nou bezoek ik Tweakers toch voornamelijk op de PC, maar ik vind het maar vaag dat Tweakers de enige site is waar ik op de smartphone tegen dit probleem aanloop. Het lijkt me toch dat ik ook niet de enige ben met dit probleem?.. Ik draai gewoon een onaangepaste versie van Android op een SG SII en doe verder ook niets geks met m'n smartphone waar ik een oorzaak in kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat me niet helemaal duidelijk is uit jouw verhaal is of er dit gebeurt, of iets anders:
- Je opent met een kale, verse (met lege cache) browser voor het eerst Tweakers en krijgt de cookiewall
- Je klikt op 'Ja, ik geef toestemming'
- Je komt terug op tweakers.net, maar hebt weer/nog steeds de cookiewall
- Je klikt weer op 'Ja, ik geef toestemming' en krijgt dan een pagina waar staat dat je hebt aangegeven de cookies te accepteren en een link voor meer info

Als bovenstaande gebeurt, krijg je op een compleet nieuwe pagina dan wel een fatsoenlijke inhoud?
Bijvoorbeeld de pricewatch-portal of het nieuwsoverzicht:
http://tweakers.net/pricewatch/
http://tweakers.net/nieuws/

Let op, probeer die url's pas na het accepteren van de cookies.

Als je op andere pagina's, die je nog niet eerder hebt geopend, wel gewoon inhoud krijgt, dan zou het een (aggresieve) cache in je browser of in een tussenliggende proxy kunnen zijn. Die openen dan namelijk de tweakers.net-frontpage niet opnieuw, maar diegene die in de cache zat (en dus nog steeds de cookiewall toont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ah, gevonden. De cookiewall stuurde niet echt duidelijke caching-headers mee, waardoor je browser zelf mag bedenken hoelang ie e.e.a. bewaard.

Blijkbaar is sinds vrij kort het gedrag daaromtrent in mobiele browsers wat aangepast (of iets zijdelings gerelateerd bij ons, maar dan weet ik niet wat), waardoor e.e.a. nu niet zo makkelijk doorklikbaar is.

Het zou nu beter moeten gaan. Overigens zal je wellicht nog wel de cache van je telefoon moeten legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Net heb ik de cashe geleegd, browse geschiedenis e.d. opgeschoond in Chrome onder het privacy tabje en daarna Chrome gestopt, ook heb ik CCleaner laten draaien en heb ik het geheugen gewist.

Daarna:
- Open ik Chrome en ga ik naar de bladwijzers.
- Daar selecteer ik de Tweakers.net bladwijzer
- Tweakers laad op met de "cookies op Tweakers" melding groot op het scherm en met de achtergrond niet zichtbaar of bedekt met een zwarte iets wat doorzichtige laag.
- Ik druk op de "Ja, ik geef toestemming" knop.
- Een nieuwe pagina met "Cookies - Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om..." komt tevoorschijn. De enige knop op deze pagina waar ik op kan drukken is "ga verder" met daarnaast als link "Meer Informatie". De laatstgenoemde levert wel een nieuwe pagina op met cookie info.
- Als ik op "Ga verder" druk dan word de pagina simpelweg herladen.
- Op deze pagina kan ik wel de bovenkant van de Tweakers site zien, maar als ik op de categorieën druk dan laad de eerste pagina en beginnen we van voor af aan.

Het gebeurt trouwens ook als ik in Chrome de "desktop versie opvraag". Verder zou ik niet weten wat ik dan blijkbaar anders doe dan alle andere mensen die met hun smartphone Tweakers bezoeken, misschien omdat ik op de PC ingelogd ben op Tweakers en ik ook op beide apparaten ben ingelogd met een Google account voor Chrome?

Als ik iets verkoop of als ik problemen heb met m'n PC dan kom ik meestal op Tweakers om op het forum oplossingen te zoeken/te vragen om hulp, dus af en toe zal ik er wel doorheen komen.. Wanneer dat de laatste keer was durf ik zo niet te zeggen. De laatste paar weken kom ik er in ieder geval niet doorheen want de Tweakers bladwijzer negeren voor het slapengaan is inmiddels gewoonte geworden. :P

Bedankt voor het meedenken. Ik heb het gevoel dat het probleem niet zozeer bij Tweakers ligt, maar dat het op de een of andere manier dan toch iets bij mij is, het zou alleen wel leuk zijn als ik dat probleem dan kon vinden. Het gebeurt met meerdere browsers en meerdere niet-PC apparaten dus dat vind ik wel wat vaag.

*Toevoeging*

Zojuist heb ik in Chrome onder het tab "instellingen" -> "site- instellingen" -> "Cookies" aangezet, dat stond op geblokkeerd. Dom dat ik dat gemist heb. Nu kom ik wel gewoon op Tweakers! Toch bedankt. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SN4K3 op 19-12-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SN4K3 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:33:
*Toevoeging*

Zojuist heb ik in Chrome onder het tab "instellingen" -> "site- instellingen" -> "Cookies" aangezet, dat stond op geblokkeerd. Dom dat ik dat gemist heb. Nu kom ik wel gewoon op Tweakers! Toch bedankt. ;)
En "ik had er zelfs last van met de Wii U browser" dan, werkt die nu ook?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Raven schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 11:14:
[...]

En "ik had er zelfs last van met de Wii U browser" dan, werkt die nu ook?
De Wii U heb ik inmiddels niet meer dus dat kan ik niet meer testen. Misschien heb ik daar de cookies ook een keer op geblokkeerd gezet anders weet ik het ook niet.
Pagina: 1