Toon posts:

Lukt het om een celery II 566Mhz over te klokken naar 850?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus P2B moederbord. Ik wil hier graag een Celery II 566 MHZ op gooien en deze wil ik dan overklokken naar 850 MHZ of hoger.
Mijn moederbord ondersteunt maar heel weinig verschillende FSB, dus ik moet em op 100MHZ krijgen. Voor lager doe ik niet.
Lukt dit zeker?
Zijn er veel mensen die niet lukken om op 100MHZ te krijgen?

Verwijderd

Het is helaas niet mogelijk om deze processor te overklokken, onderklokken gaat perfect, mijnes loopt nu stabiel op 233 Mhz, ik hoop em volgende week zonder koeler nog warmer en trager te krijgen dan nu.

suc6 ermee!

;)

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:13
Damn op welke busspeed draai je dan?
233/8.5 (multiplier lock) = 27,41 mhz WOW dat je pc'tje nog op wil starten, cewl.

en je pci & agp dividers ???

I’m not like the OTTERS

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Nou Moron, je moet gewoon ff naar de specificaties van je moederbord kijken, kan je mobo een multiplier van 8,5 aan en kan je mobo wel een voiltage van 1,5volt aan?
Als je mobo alleen rond de 2volt aankan wordt het lullig, want 2volt is wel een beetje veel voor een celly.

Als de multiplier lukt en het voltage ook, moet het zeker kunnen, met de juiste koeling haalt zo goed als iedereen de 850Mhz.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
goldie ik heb hem ook bijna op 2..

Verwijderd

Why the hell draait die aan 233? Volgens mij zijt ge aan't zeveren ze jongske!
BTW, die C2's zijn zeer goed overklokbaar...

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ja idd walt lult die '3' nou? :]

ik heb al zon cel2-566 thingy besteld ;]

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
enig idee wat de ;) zou betekenen?

--> 3 ;)

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

misschien is een 533 een veiligere keus...
(als je em nog kan krijgen)

tijd voor verandering.

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Aatos, ja, ik heb zelf ook mijn Celly vrij hoog staan. Momenteel 1,80 volt. Maareh, als je een wat ouder mobo hebt die echt alleen 2,0volt kan, krijgt je niet eens overgeklokte celly ook al 2volt voor zijn kiezen, kan niet echt lekker zijn dacht ik zo...

https://www.strava.com/athletes/10490675

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

RvV

Als ik naar die database op www.overclockers.com kijk, dan lijkt het er op dat ruim 90% de 850Mhz haalt.

Y'24

Verwijderd

2.0 volt trekt een celly2 wel heb ik zelf nu ook en hij draait op 892mhz.
Maarre je kunt toch ook gewoon een converter kopen met voltage regeling?
probleem opgelost lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou net zeggen, met de converter kun je zelf de voltage veranderen.
Ik wou alleen weten of het makkelijk lukt om op 100mhz busklok te zetten of hoger. Voor lager dan dat is het niet waard om te upgraden.
Heeft iemand ook op 112MHZ busklok draaien?
daar wil ik heen >:)

Verwijderd

een tijdje terug zag ik hier een thread met een aantal mensen die net niet de 100 MHz FSB konden halen. Erg lullig als je dan naar 83 MHz moet. Ik heb dus maar een C2/533 gekocht :) . Bij mijn lokale dealer die hem als PPGA in de prijslijst heeft (en zo zijn er wel meer denk ik). Draait relaxt op 8x100 met 1.65 V (Abit BH6-1 bord en Asus slotket)

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

stupid om je fc-pga celly als ppga te verslijten.
Ik heb de 533 PPGA is niet over te clocken dat ding.

Die gaat er ook uit en dan pak ik een 566 FC-PGA

Verwijderd

ja, behoorlijk stom :) . zelfs de 566 dus toen wist ik dat er een kansje was ;) . Maar voor mensen die een 533 flipchip zoeken: soms is PPGA dus gewoon FCPGA :)

Verwijderd

Topicstarter
Fuck met de Celery II. Ik ben net achter gekomen dat ik op een oude ASUS P2B Rev. 1.02 toch een coppermine erop kan pleuren. Ben ik toch even blij >:) >:) >:)

Verwijderd

Aatos -> :)
actieman -> scherp!
Maar, ok nu ff serieus.

Het is natuurlijk niet voor niets dat iedereen de CellyII 566 de hemel in prijst.

Het is echter nooit te garanderen dat een cpu te overclocken is naar een bepaalde snelheid.
Als dat zo was zou de fabrikant hem wel als hoger geclockte cpu op de markt brengen voor een hogere prijs.

Het blijft een kwestie van proberen en zoeken naar de beste instellingen.

Ik zelf heb mn CellyII 566 stabiel op 901 Mhz lopen (106Mhz FSB, Alpha PAL35T, 1.75v, 45C), op hele warme dagen zet ik em voor de zekerheid terug naar 850 Mhz, maar hij is nog niet op zn bek gegaan.

Uit de doos op 850 Mhz, maar na een paar dagen begon hij vaker vast te lopen.
Steeds verder terug moeten klokken tot 799 Mhz.
Toen teruggezet naar 566Mhz en voltage opgekrikt naar 1.85v om hem in te branden.
Na een week was het in orde :)
Pagina: 1