Videokaart 4k/game in verouderd systeem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:23
Enige tijd geleden heb ik een HTPC samengesteld die ook dienst doet als gewone pc. Nu wil ik af en toe een spel spelen en wil ik weten of ik met een goede videokaart mijn systeem hier klaar voor kan maken. 2 vragen...

Heeft een toevoeging van een goede videokaart zin of gaan de andere componenten hier een bottleneck in vormen?

Welke passende stille videokaart?
om spellen te spelen om een resolutie van 1080p met niet perse de hoogste setting maar wel mid details en 4k video en hd audio formaten af te spelen
Het gaat dan om games zoals gta 5, shooters, alien Isolation etc. En als het kan upcoming games zoals die nieuwe van Tom Clancy.

Max 200 euro mag ook tweedehands

amd ivm processor of kan Nvidia ook zonder problemen

Bestaande componenten :

Kingston / 4GB DDR3 1866MHz
AMD / A10-5800K
Be-Quiet / Pure Power L8 CM 430W
Fractal Design node 605 (max 280mm videokaart)
Ssd en hd uiteraard. Goede koeling op processor en genoeg fans om alles zeer koel en stil te houden.
Asrock / FM2A85X Extreme4-M

[ Voor 6% gewijzigd door cky op 18-12-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:43

Thomg

Aww yiss

Niet aan beginnen als je max 200 uit wilt geven, cpu moet zga vervangen worden. Verder dan een 760K kom je niet en die begint nu wel te verouderen dus daar komt ook nog eens een nieuwe moederbord bij.
4GB is echt niet toereikend dus daar moet ook nog wat bij.

Als je gewoon snel zoveel mogelijk performance wilt voor het geld is iets als
V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 280X royalQueen
en
pricewatch: Crucial BLT4G3D1869DT1TX0CEU
wat je wilt.

Houdt wel rekening dat je tegen een cpu bottleneck aan gaat lopen, dus spaar maar alvast daarvoor door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 12:23
Dus als ik voor een Radeon R9 380 zou gaan is het geheugen en de cpu al te min om de toegevoegde waarde hiervan te zien? En een recente game te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57
No go, je moet ook je CPU etc. dan meenemen en dat kost meer dan € 200,00.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:43

Thomg

Aww yiss

Je gaat wel wat toegevoegde waarde zien ( en met wat bedoel ik heel erg veel als je gamet op de igpu van je 5800K ) maar je haalt niet de volledige kracht eruit bij de meeste spellen wegens een bottleneck.

Nog steeds veel beter dan je nu hebt.

Het is niet alsof je het "weggooit" om nu damage control te doen bij je huidige systeem, geheugen* en videokaart kan je gewoon meenemen.

*Als je voor een ddr3 kitje gaat that is.