Het is weer eens tijd om een nieuwe PC samen te stellen voor een vriend van mij. Voor ik deze bestel leek het mij goed om hem nog even te checken hier op het forum.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel van de PC is voor office gebruik, enkele studie programma's (matlab enzo) maar met name gamen. De spellen die gespeeld worden zijn zeer wisselend, van Anno, Black ops 3, tot oudere spellen zoals Team Fortress 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor (LG W2453V-PF 24", fullHD) gaan mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het doel is een toekomst vriendelijke PC waar goed mee gegamed kan worden. Vandaar de keuze voor Skylake en een goede videokaart.
Het is niet de bedoeling om te gaan overklokken of er later een SLI/Crossfire systeem van te maken (vandaar ook het moederbord dat nu gekozen is).
Verder is een SSD en daarnaast een grotere HDD handig, alsmede een DVD-speler.
De keuze voor 16GB ram is omdat Black Ops 3 relatief erg veel RAM gebruikt. En dan liever maar in 1 keer goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de CPU, verder geen merkvoorkeuren. Het systeem moet een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen. De PC hoeft niet super stil te zijn, hij moet gewoon goed en stabiel werken.
Ga je overklokken?
Zoals hierboven gezegd is dat niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Een check of dit PC zo enigsinds netjes is en of er mogelijke veel betere keuzes te maken zijn qua prijs/kwaliteit.
En dan de PC die ik al samen gesteld had:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het doel van de PC is voor office gebruik, enkele studie programma's (matlab enzo) maar met name gamen. De spellen die gespeeld worden zijn zeer wisselend, van Anno, Black ops 3, tot oudere spellen zoals Team Fortress 2.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De maximum prijs is 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, monitor (LG W2453V-PF 24", fullHD) gaan mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het doel is een toekomst vriendelijke PC waar goed mee gegamed kan worden. Vandaar de keuze voor Skylake en een goede videokaart.
Het is niet de bedoeling om te gaan overklokken of er later een SLI/Crossfire systeem van te maken (vandaar ook het moederbord dat nu gekozen is).
Verder is een SSD en daarnaast een grotere HDD handig, alsmede een DVD-speler.
De keuze voor 16GB ram is omdat Black Ops 3 relatief erg veel RAM gebruikt. En dan liever maar in 1 keer goed.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor de CPU, verder geen merkvoorkeuren. Het systeem moet een goede prijs kwaliteit verhouding hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen. De PC hoeft niet super stil te zijn, hij moet gewoon goed en stabiel werken.
Ga je overklokken?
Zoals hierboven gezegd is dat niet de bedoeling.
Wat verwacht je van ons?
Een check of dit PC zo enigsinds netjes is en of er mogelijke veel betere keuzes te maken zijn qua prijs/kwaliteit.
En dan de PC die ik al samen gesteld had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 359,80 | € 359,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair Carbide 100R Standaard | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 87,- | € 87,- |
| 1 | LG GH24NSC0 Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
| 1 | be quiet! Straight Power 10 400W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.001,11 | |