Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Triple monitor problemen na driver update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Tiic
  • Registratie: april 2013
  • Niet online
Kreeg vandaag een leuke melding van de AMD software dat er een driver update beschikbaar was.
Had al een tijdje geen update gedaan van deze driver en laatste tijd kreeg ik ook wat driver crashes, dus ik dacht laat ik em updaten.

Direct spijt gekregen van deze beslissing..
Nou krijg ik namelijk de 3de monitor niet meer aan de praat.

Had dit een tijdje geleden ook maar toen is het me op een of andere manier wel gelukt om het aan de praat te krijgen.

Weet iemand zo hoe ik de 3 schermen weer tegelijk kan gebruiken?

De GPU is een "oudje" (AMD HD 7850).
OS is Windows 10, volledig up-to-date
Monitor merk/model; 3x LG IPS277L-BN

Verbindingen die ik geprobeerd heb;
2x DVI + 1x HDMI
1xDVI + 1x HDMI + 1x mini displayport (hdmi kabel met displayport converter)
2x Mini displayport (hdmi met converter) + HDMI
2x Mini displayport (hdmi met converter) + DVI

Heb net ook even een simpel filmpje gemaakt die hopelijk het probleem beter kan aantonen.
https://www.dropbox.com/s...12-18%2017.14.05.mp4?dl=0 (klik op mute als het achtergrond muziekje niets voor jou is :P ).

Sidenote; krijg wel gewoon 2 schermen gelijk aan met alle mogelijke combinaties (scherm 1-2 1-3 2-3 etc)

Alle suggesties zijn welkom :)

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:48

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Driver eerst eens goed verwijderen in veilige modus met DDU en dan opnieuw instaleren.

Battle.net tag

• Tiic
  • Niet online
Zojuist geprobeerd, heeft helaas niet geholpen.
Ik dacht ik installeer de oude versie die ik had maar weet helaas niet meer welke versie dit was..

Na 2 dagen geen berichtje van me gezien? Stuur me een reminder! Vergeet wel eens te reageren :)

• x1ao
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-10 21:32
Heb exact hetzelfde probleem. vroeger lukte het me op een of andere manier om het terug werkend te krijgen, nu zit ik al 2 dagen te proberen en het lukt niet meer.

iRacing Profiel

• Tiic
  • Niet online
Ook toevallig door de update van gisteren(of een paar dagen terug)?
Heb weer eens wat zitten googlen en blijkt om een probleem in windows te gaan en niet specifiek om de driver :-(

• x1ao
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-10 21:32
ook door een driver update. Had dat in het verleden nog al eens meegemaakt, maar als ik toen terug een vorige versie gebruikte werkte het wel terug.

Edit:

Heb ze terug alledrie aan de praat gekregen met driver 13.251.0.0
Ik ben zeker van dat ik hiervoor op versie 14.x zat en het ook werkte maar ben al blij dat ze terug alledrie samen werken. :)

[Voor 41% gewijzigd door x1ao op 20-12-2015 13:01]

iRacing Profiel

• Tiic
  • Niet online
Ah, zal die versie dan deze week ook eens proberen :)

• Dalyxia
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:10
Ik heb precies hetzelfde probleem, HD7950, 3 schermen, nu heb ik sinds kort een 3e scherm, maar dat wou dus niet... ik zoeken, aantal sites gaven aan dat kaarten maar 2 clock signalen hebben en dat ik dus voor het 3e scherm een active adapter moet hebben. Ik een adapter lenen bij een vriend, gevolg, het werkt nog steeds niet...
Dus ik denk, misschien is die adapter niet active.
Vanochtend de nieuwe active adapter binnengekomen en het werkt nog steeds niet.
ik heb nu dus 2x mini dp active adapters en 1 x dvi duallink (1 monitor is 144Hz en DVI is enige die 144 HZ aan kan sturen)

Het vreemde is dat als ik een eyefinity groep maak, ik dus wel beeld krijg op mijn 3e scherm, maar dat wil ik dus niet.

Ik ga nu de driver rollback proberen, hopen dat het dan wel werkt, heb ik wel voor niks een active adapter gekocht mocht het werken

Ik update zogauw ik meer geprobeert heb

• Dalyxia
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 12-09 21:10
Update: Inmiddels uit moeten vinden hoe je in godsnaam in veilige modus komt in windows 10, vervolgens erachter komen dat de amd install manager niet goed werkt in veilige modus.

Geprobeerd om 13.125.000 te installeren, hielp niet, erger nog, mijn 2e beeldscherm geeft in windows ineens alleen zwart wit beeld... (tijdens booten geeft het scherm wel kleur)

na herinstalleren laatste drivers blijft mijn 2e beeldscherm zwart wit, G V D.

Edit: inmiddels heb ik mijn 2 beeldschermen weer werkend, alleen dat 3e scherm.....

[Voor 8% gewijzigd door Dalyxia op 21-12-2015 22:27]

• Tiic
  • Niet online
Moest zelf toch even m'n systeem opschonen dus besloten om Windows er gewoon opnieuw op te knallen.
Heb zelf geen AMD driver geïnstalleerd, Windows 10 haalt deze na een tijdje automatisch binnen (bij mij was het 20 minuten).

Op die manier werkt het blijkbaar prima :)
De driver versie die Windows er zelf op heeft gezet is; Catalyst 15.201.1151.1008 (niet die nieuwe crimson pakket).

Hopelijk is dit ook een oplossing voor andere mensen met het zelfde of soortgelijke probleem.

Sidenote; er wordt wel aangegeven binnen AMD catalyst dat er een update beschikbaar is, maar die ga ik er uiteraard niet meer opzetten :D

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True