Hallo tweakers,
Een vriend van mij wilt een game pc bouwen en heeft mij om raad gevraagd. We hebben wat onderdelen bij elkaar gezocht en ik wil graag weten of alles klopt en compitable is. Of als er betere keuzes zijn hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zijn voornaamste doel is gamen zoals: Syndicate, Fallout 4, Gta 5, H1Z1. De bedoeling is dat het op ultra of op high kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1050 euro exclusief verzendkosten. Het assembleren wordt zelf gedaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur zorgt hij zelf voor, het gaat alleen om de kast zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grootste twijfel zit hem in de videokaart. Een gtx 970 of een r9 390. Voorlopig wordt er op 1080p gegamed. Ondanks dat is de keuze toch naar de r9 390 gegaan, wegens de 8gb geheugen en de betere prestaties op hogere settings en hogere resolutie. Ook is de r9 390 meer future-proof.
De keuze voor een i5-6600k is, omdat de hij maar 5 euro duurder is dan de normale 6600 en standaard iets hoger geklokt is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
We hebben geen voorkeur aan een merk, als het kwalitatief maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een game-pc voor 1050 euro met de beste prestaties voor dat geld.
Ga je overklokken?
Nee, ondanks de processor overklokbaar is wordt er niet overgeklokt, wegens het feit dat het moederbord overklokken niet ondersteunt.
Wat verwacht je van ons?
De pc te controleren en eventuele fouten eruit halen of tips geven.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Een vriend van mij wilt een game pc bouwen en heeft mij om raad gevraagd. We hebben wat onderdelen bij elkaar gezocht en ik wil graag weten of alles klopt en compitable is. Of als er betere keuzes zijn hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zijn voornaamste doel is gamen zoals: Syndicate, Fallout 4, Gta 5, H1Z1. De bedoeling is dat het op ultra of op high kan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1050 euro exclusief verzendkosten. Het assembleren wordt zelf gedaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De randapparatuur zorgt hij zelf voor, het gaat alleen om de kast zelf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De grootste twijfel zit hem in de videokaart. Een gtx 970 of een r9 390. Voorlopig wordt er op 1080p gegamed. Ondanks dat is de keuze toch naar de r9 390 gegaan, wegens de 8gb geheugen en de betere prestaties op hogere settings en hogere resolutie. Ook is de r9 390 meer future-proof.
De keuze voor een i5-6600k is, omdat de hij maar 5 euro duurder is dan de normale 6600 en standaard iets hoger geklokt is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
We hebben geen voorkeur aan een merk, als het kwalitatief maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een game-pc voor 1050 euro met de beste prestaties voor dat geld.
Ga je overklokken?
Nee, ondanks de processor overklokbaar is wordt er niet overgeklokt, wegens het feit dat het moederbord overklokken niet ondersteunt.
Wat verwacht je van ons?
De pc te controleren en eventuele fouten eruit halen of tips geven.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,80 | € 248,80 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 368,- | € 368,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 41,50 | € 41,50 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |