Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 20:50
Hoi allen, kunnen jullie me helpen met het volgende?

Ik heb een nieuw systeem besteld en samengesteld, alles werkt tot nu toe goed op wat kleine dingetjes na. Een groter 'dingetje' is de refreshrate van mijn monitor (inventaris hier).

De monitor zou een refreshrate van 144Hz moeten halen. Echter, wanneer ik naar de settings van mijn monitor kijk, dan meldt deze dat de max refreshrate 85Hz is (zie foto).

Een directe oplossing zou mooi zijn maar dan moeten we eerst weten waar we die moeten zoeken.
Mijn vraag is dan ook: waar moet ik zoeken naar een oplossing zodat mijn monitor 144Hz haalt?
Dat kan namelijk de videokaart zijn, een windows setting/update issue, monitor of iets anders. 8)7

Wat ik al heb geprobeerd:

- mijn drivers zijn up to date.
- Ik heb gekeken naar aparte drivers voor het beeldscherm, deze zijn alleen beschikbaar voor Windows 8.1. Deze heb ik geïnstalleerd maar dit lost het probleem niet op. De gewone plug-and-play-settings in apparaatbeheer helpt ook niet
- ik kan via NVidia Control Pannel de refreshrate hoger zetten maar dan krijg ik iets zoals dit. In het ergste geval reageert de monitor helemaal niet meer en moet ik de PC herstarten. Dat wil niet zeggen dat het per se aan de monitor ligt, kan ook aan de videokaart liggen.
- als ik een lagere resolutie probeer (100Hz/120Hz) dan krijg ik trillend beeld met strepen dat nauwelijks herkenbaar is (maar beter dan wat je ziet op het youtube fimpje).
- De videokaart heeft Displayport 1.2, net als de monitor
- Ik gebruik de originele Displayport kabel die bij de videokaart zat.

Hulp is meer dan welkom! Thx for reading :)

Edit: zo te zien ben ik niet te enige :'(

[ Voor 2% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 18-12-2015 18:10 . Reden: forum gevonden met lotgenoten ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:40
Ik heb hier geen verstand van, maar mis wel enkele dingen in je post. Als je die toevoegt heeft iemand misschien sneller een oplossing ;)
- Welk scherm
- Welke videokaart
- Welke drivers (versienummers)

Ps: ook al andere aansluiting geprobeerd? Andere pc? HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Pepper92 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:30:
Ik heb hier geen verstand van, maar mis wel enkele dingen in je post. Als je die toevoegt heeft iemand misschien sneller een oplossing ;)
- Welk scherm
- Welke videokaart
- Welke drivers (versienummers)

Ps: ook al andere aansluiting geprobeerd? Andere pc? HDMI?
scherm: pricewatch: Acer XB270HU Zwart

Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G

Driver: GeForce Game Ready Driver Version 361.43

Thx voor de reply in ieder geval.

Edit: andere poorten geprobeerd, zelfde resultaat :(

[ Voor 3% gewijzigd door 5pë©ïàál_Tèkén op 23-12-2015 14:15 ]

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 392738

Dit is een beetje een vanzelfsprekend voorstel, maar aangezien je het niet expliciet meldt toch even voorstellen: Heb je op je monitor zelf in de settings deze op 144 Hz ingesteld?

Bij mijn monitor moest ik eerst de monitor op 165 Hz (of in jouw geval 144 Hz) zetten. Vervolgens kan ik dan in m'n nvidia control panel de refreshrate ook op 165 Hz (jouw geval 144 Hz) zetten.

Ik vermoed dat je dit wel weet/gedaan zal hebben, maar je weet nooit. ;)

Edit: Je zegt dat je DisplayPort-kabel van je videokaart gebruikt. Zat er geen DP-kabel bij je monitor? Zo ja, zou ik proberen deze eens te gebruiken. Ik heb degene van m'n monitor gebruikt. (Weet wel niet of het veel uitmaakt, maar zo kan je al wel uitstluiten dat het aan de kabel ligt ;) )

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 392738 op 23-12-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
Update: Contact gehad met winkel waar ik 'm besteld heb, zij gaven aan dat dit een defect van de monitor is. Moet RMA *zucht*.

In ieder geval bedankt voor de hulp!

Team anti-scalp - wauw..