24 pins psu-connector loshalen van mobo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 19:21

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Vandaag was het weer tijd voor de grote schoonmaak van de computer. Daarbij wilde ik nog wat aanpassingen aan de kast doen, dus moesten alle componenten er even uit.

Elke keer als ik de 24 pins psu connector van het moederbord los wil halen heb ik het gevoel dat ieder moment het vrouwelijke deel van de connector op het moederbord mee zal gaan. Opzich is het wel logisch dat het zwaar gaat, maar het moet toch gemakkelijker los kunnen?

Na een korte zoektocht heb ik geen tips kunnen vinden waardoor dit losmaken makkelijker gaat. Zelf dacht ik aan een beetje speciale olie op de zijkanten, maar hebben jullie misschien tips?

(Ik gok dat de vraag hier thuishoort, maar wist het niet zeker.)

Searching for the path of the least resistance using an ohmmeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor de zekerheid: je weet dat aan de zijkant van de connector een lipje zit die je ingedrukt moet houden om hem met beperkte kracht los te kunnen trekken?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:16

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geen olie lijkt me.
Dat zakt naar beneden, en gaat ofwel de geleiding van je connectoren vernachelen.
Ofwel op het mobo inwerken.
Allebei iets wat je niet wil

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
spone schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:24:
Voor de zekerheid: je weet dat aan de zijkant van de connector een lipje zit die je ingedrukt moet houden om hem met beperkte kracht los te kunnen trekken?
HAHA, ja hoor ik weet wel dat er een lipje zit :) . Anders had je warschijnlijk sowieso je moederbord kapot getrokken.
heuveltje schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:25:
Geen olie lijkt me.
Dat zakt naar beneden, en gaat ofwel de geleiding van je connectoren vernachelen.
Ofwel op het mobo inwerken.
Allebei iets wat je niet wil
Daar heb je gelijk in. Vet lijkt mij ook niet al te best, want dat druk je steeds verder naar binnen als je de connector er steeds indoet.

Er zijn toch ook voedingen die hier mindr last van hebben? Die hebben de 24 pinnen opgesplitst in twee connectors dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 11:57
Dit zijn wel echte first world problems hoor

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigm4tic

Sigm4tic

High Five!

Topicstarter
Gamebuster schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:45:
Dit zijn wel echte first world problems hoor
Nee, het is geen probleem maar een irritatie :p . En als iets irritant is moet je er wat aan doen. Misschien worden die soldeerpunten zwak en komt er nog een keer dat ik de connector terugtrek met moederbord en al. Dit voorkom ik liever als je mij begrijpt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Wanneer connector erg vast zit pak ik korte schroevendraaier met brede platte bek erbij en wip daarmee rustig beide kanten wat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-07 01:09
Het gene wat zo vast zit in een 24pins is vaak het plastic zelf en niet de elektra zelf, voorzichtig los proberen te wippen of te wiebelen aan het plastic van de connector zou gewoon moeten werken. Heb zelf al meerdere voedingen en moederborden gehad waarbij die 24pins niet los wou komen van het moederbord
Pagina: 1