2de monitor aan laptop

Pagina: 1
Acties:

• JevL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik zoek een?
Een tweede monitor (in feite eerste monitor naast mijn laptop) voor aan mijn laptop (Asus N56J)

Wat is je budget?
Max €250,-

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik ben op zoek naar een monitor. Hij zal aangesloten worden aan mijn laptop Asus N56J
De monitor zal voornamelijk gebruikt worden voor poker, films, werk dingetjes en lichte fotobewerking. Geen zware dingen denk ik zo.

Het belangrijkste punt vind ik de schermgrootte, om simpelweg zoveel mogelijk om het scherm weer te geven.
Ik zou zeggen hoe groter hoe beter, maar nu zag ik in een ander topic een reactie van iemand dat het hebben van een resolutie van 1920x1080 op een 27"-scherm al niet zo 'mooi' is.

Is een 1920x1080 31,5" scherm dan al helemaal crap? Ik neig nu namelijk naar deze monitor:
pricewatch: Medion X58321 Zwart
Deze lijkt prima aan mijn eisen te voldoen. Helaas heeft deze nog geen reviews.

Een andere monitor is
pricewatch: LG 29UM57-P Zwart
Met een resolutie van 2560x1080, kan dit gecombineerd worden met een laptop van 1920x1080 of heeft dit geen nut?

Al het advies is welkom, alvast bedankt!

Verwijderd

alles is afhankelijk van de kijkafstand. Ikzelf heb 1920x1080 27" monitor gehad en dat is werkbaar maar werk nu sinds klein jaar op een 2560x1080 25" monitor en dat is een wereld van verschil ;)
Dus full hd 31.5" zal crappy resultaat geven om pdf-jes op te bekijken.

Werk je op een normale bureau-afstand (tussen 0.5 en 1m), dan zou ik eerder hoger in resolutie gaan en dan pas in formaat (afhankeljik van je budget)

wel opletten dat je laptop die resolutie aankan ;)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 23:11
Als je veel op je scherm wilt krijgen, dan moet je niet alleen een groot scherm hebben, maar je moet vooral veel pixels hebben. Op een groot 31" 1080p scherm krijg je niet meer dan op een je 15" 1080p scherm, je krijgt de zaken alleen veel groter en indien mogelijk kun je die wel kleiner maken (browser heeft bv wel een zoomfunctie), maar Windows schaalt al niet kleiner dan 100% dus je volledige interface wordt veel te groot weergegeven. Een heel groot 1080p scherm kopen om er meer op te zien is dus eigenlijk zinloos, je ziet alles gewoon groter.

Je moet dus eigenlijk een hogere resolutie dan 1080p hebben. Dan moeten we eerst weten welke resolutie je laptop ondersteunt (N56J is echt veel te vaag), maar ik vermoed dat die wel 1440p ondersteunt, dat doet zowat alles van de laatste jaren en het zijn meestal toch modellen uit 2014. Moest je laptop een Displayport uitgang hebben, wordt mogelijk zelfs 4K ondersteund, met HDMI uitgang haal je op 4K maar 30Hz.

Als je min of meer dezelfde DPI wilt hebben op het losse scherm als op je laptop (dus alles even groot op laptop als op scherm), en die laptop heeft een 1080p scherm, dan moet je een 21" 1440p scherm of 31" 4K scherm hebben.

Maar je budget laat eigenlijk geen 1440p toe behalve deze pricewatch: Dell P2416D Zwart (optie?).

En anders zoek je een 22-24" 1080p scherm, aan iets groters heb je met die resolutie niets en het wordt ook veel moeilijker om nog tegelijk op een reuzescherm en je laptop te werken (of is dat niet de bedoeling?).

• JevL
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-03-2024
Bedankt voor jullie reactie.
MacPoedel schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:00:
Als je veel op je scherm wilt krijgen, dan moet je niet alleen een groot scherm hebben, maar je moet vooral veel pixels hebben. Op een groot 31" 1080p scherm krijg je niet meer dan op een je 15" 1080p scherm, je krijgt de zaken alleen veel groter en indien mogelijk kun je die wel kleiner maken (browser heeft bv wel een zoomfunctie), maar Windows schaalt al niet kleiner dan 100% dus je volledige interface wordt veel te groot weergegeven. Een heel groot 1080p scherm kopen om er meer op te zien is dus eigenlijk zinloos, je ziet alles gewoon groter.

Je moet dus eigenlijk een hogere resolutie dan 1080p hebben. Dan moeten we eerst weten welke resolutie je laptop ondersteunt (N56J is echt veel te vaag), maar ik vermoed dat die wel 1440p ondersteunt, dat doet zowat alles van de laatste jaren en het zijn meestal toch modellen uit 2014. Moest je laptop een Displayport uitgang hebben, wordt mogelijk zelfs 4K ondersteund, met HDMI uitgang haal je op 4K maar 30Hz.

Als je min of meer dezelfde DPI wilt hebben op het losse scherm als op je laptop (dus alles even groot op laptop als op scherm), en die laptop heeft een 1080p scherm, dan moet je een 21" 1440p scherm of 31" 4K scherm hebben.

Maar je budget laat eigenlijk geen 1440p toe behalve deze pricewatch: Dell P2416D Zwart (optie?).

En anders zoek je een 22-24" 1080p scherm, aan iets groters heb je met die resolutie niets en het wordt ook veel moeilijker om nog tegelijk op een reuzescherm en je laptop te werken (of is dat niet de bedoeling?).
Ik heb deze laptop:
Asus N56JN-CN035H
pricewatch: Asus N56JN-CN035H
Ik kan zo snel niks vinden of deze 1440p ondersteunt?

Ik heb in het verleden bij een vorige laptop ooit een 24" scherm ernaast gehad, maar een groter formaat lijkt me eigenlijk nog fijner.

Maar met jullie advies meegenomen wordt het een moeilijke keuze..

Ik zal mijn laptop scherm er naast nog wel gebruiken, maar zet daar dan bijvoorbeeld muziek afspeellijst oid op.

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:33
Ik vind het ook altijd vervelend dat je bureaublad door een andere resolutie door de war wordt gegooid.

Verder hoor ik vaak dat voor 27" 1440p ideaal is. 24" red je in mijn ervaring nog wel met 1080p.