Behuizing voor HDD

Pagina: 1
Acties:

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Ik zoek een?
Tijdelijke externe behuizing voor een HDD (pricewatch: Toshiba MQ02ABD100H, 1TB)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik moet een HDD extern aansluiten om hem te formatteren. Hiervoor zoek ik een correcte behuizing (duh).
Nogal een noobvraag natuurlijk, maar ik heb dit nog nooit gedaan. Kan ik gewoon een willekeurige 2,5" behuizing gebruiken (bijv. http://www.mediamarkt.nl/...tecom-md-290-1220583.html)?

Prijs: zo laag mogelijk, aangezien ik hem maar 1x zal gebruiken (moet uiteraard wel van acceptabele kwaliteit zijn).

scintillating

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarom een behuizing om hem te formatteren?

Je hebt geen PC/Laptop waar deze even in gehangen kan worden om te formatteren ?

Die Sitecom behuizing gat iig wel werken, maar zoals ik al zei hoeft dat niet nodig te zijn lijkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 18-12-2015 18:12 ]

Gabriël AM5

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik heb die sitcom ook, werkt wel prima.
Kijk ook eens in de pricewatch voor andere mogelijkheden

Waarom je hem niet met een sata kabeltje aan je mobo hangt (of trek die van de cd/dvd speler/brander los?). Wel de juiste disk formatteren dan ! (2 maal meten, 1 keer zagen/formatteren)

[ Voor 25% gewijzigd door jeanj op 18-12-2015 23:00 ]

Everything is better with Bluetooth

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het goedkoopste is idd. even met een SATA kabeltje aan het moederbord en de voeding hangen. Anders gewoon de goedkoopste 2,5" SATA behuizing nemen.

Ik heb zelf, voor dit soort taken een multi adapterkabel liggen waarmee ik zowel SATA als IDE HDD's mee kan aansluiten via USB. Hoef ik ze ook niet in een behuizing te prutsen.
Ik gebruik dit dan ook regelmatig omdat ik nogal wat losse HDD's heb liggen in verschillende formfactors.

[ Voor 14% gewijzigd door kendo op 19-12-2015 14:03 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:58
Modbreak:*knip* Nee dus. Dit soort advies is hier absoluut niet gewenst :X.

[ Voor 124% gewijzigd door br00ky op 19-12-2015 16:22 ]

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Nu online
Bedankt voor t meedenken. Kabeltje is natuurlijk duizend keer handiger. Blij dat ik hier dus nog even om advies vraag. :D
jeanj schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:58:
Ik heb die sitcom ook, werkt wel prima.
Kijk ook eens in de pricewatch voor andere mogelijkheden

Waarom je hem niet met een sata kabeltje aan je mobo hangt (of trek die van de cd/dvd speler/brander los?). Wel de juiste disk formatteren dan ! (2 maal meten, 1 keer zagen/formatteren)
hij moet los van t moederbord omdat de hdd de oorspronkelijke drive is. Ik clone die naar een nieuwe SSD, en moet de oude HDD dus als externe drive aansluiten zodat er niet vanaf de hdd wordt geboot (iemand anders heeft dit exact zo gedaan, ik volg zijn voorbeeld)

scintillating

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Dat zijn dus acties die ik niet kan waarderen en vind dan ook dat dit soort adviezen hier niet op Tweakers thuishoren.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 19-12-2015 16:21 ]

Pagina: 1