Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 13:57
Ik ben van plan deze maand een pc te bouwen. De pc zou hoofdzakelijk worden gebruikt voor het gamen en af en toe voor 3d programma's zoals solidworks. In de toekomst ga ik waarschijnlijk de pc wel overclocken en misschien nog een tweede gtx 970 er bij stoppen. Ik vind het belangrijk dat de pc stil is. Is dit een goede samenstelling of kan ik bepaalde onderdelen beter wisselen voor andere?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 248,80€ 248,80
1MSI Z170A GAMING M5€ 179,95€ 179,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,80€ 359,80
1WD Green WD10EZRX€ 48,-€ 48,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 41,-€ 41,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 45,95€ 45,95
1Corsair RM750€ 120,-€ 120,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 160,89€ 160,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.306,34

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral mee gamen en een beetje 3den in programma's zoals solidworks.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief
ik wil dat het systeem niet meer kost dan 1300 euro -/+50 euro (ik zet de pc zelf in elkaar)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
specifiek en noem merk en model.

Heb helaas geen componenten van een ander systeem dus alles moet gekocht worden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee heb ik niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik vind het heel belangrijk dat het systeem stil is. enegrieverbruik enzo maakt mij niet zo veel uit

Ga je overklokken?
Niet gelijk maar later waarschijnlijk wel. misschien in de toekomst ook upgraden naar een sli opstelling

Wat verwacht je van ons?
Is dit een goede samenstelling of kan ik bepaalde componeten beter wisselen voor andere? en zo ja, waarom?

[ Voor 107% gewijzigd door Peter1989 op 19-12-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 20:33

DarkSide

theres no place like ::1

En nu?
volgens mij ben je nog wat vergeten :*)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
DarkSide schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:54:
En nu?
volgens mij ben je nog wat vergeten :*)
ja dat ging niet helemaal goed. Hoe kan ik dit verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Peter1989 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:55:
[...]

ja dat ging niet helemaal goed. Hoe kan ik dit verwijderen?
Je kan hem boven je bericht gewoon aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:56:
[...]

Je kan hem boven je bericht gewoon aanpassen
dat aanpassen snap ik maar kan ik dit niet gewoon verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 20:33

DarkSide

theres no place like ::1

Wat is het verschil dan?
Je kan dit topic gewoon in leven houden. En je TS even editen.
Je hoef geen nieuw topic te maken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Dat is waar. Maar toch raar dat de optie verwijderen er niet tussen staat. Ik heb het aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:39

FCC

Blijft de vraag "en nu?" staan :9
Veel plezier met het bouwen.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
FCC schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:19:
Blijft de vraag "en nu?" staan :9
Veel plezier met het bouwen.
Eerste keer dat ik een topic maak :P staat er nu bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-07 11:53
Ik denk dat FCC bedoelt die je al die vragen die er staan nog niet beantwoord hebt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:12

D4NG3R

kiwi

:)

Tijdens het aanmaken van een topic in DAA (Desktop Aankoop Advies) krijg je een template voorgeschoteld, het is niet de bedoeling dat je deze weggooid.

Dus beantwoord even de juiste vragen:
DAA beleid
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief
  • verzendkosten, assemblage en dergelijke?
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees
  • specifiek en noem merk en model.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
  • Ga je overklokken?
  • Wat verwacht je van ons?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Sorry, nu gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Je kan voor een veeeel lichtere koeling gaan, 750 is overkill. Neem 450W ofzo, is genoeg!

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
pjot1 schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 16:00:
Je kan voor een veeeel lichtere koeling gaan, 750 is overkill. Neem 450W ofzo, is genoeg!
ik wil in de toekomst misschien een sli opstelling, heb ik dat genoeg aan 450 watt. Ondersteunen die voedingen wel sli?

Voor deel van deze voeding is dat de fan van de voeding pas gaat draaien wanneer die maar dan zoveel procent belast wordt. Dus misschien is het nu wel overkil maar dan is de voeding nu lekker stil en in de toekomst heb ik de voeding misschien wel nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 08:33
SLI wordt niet goed ondersteunt door de meeste games. Vaak is het beter gewoon een nieuwere kaart te kopen en je oude te verkopen ipv SLI te gaan, daarom zou ik er persoonlijk geen rekening mee houden. 450W is idd niet genoeg voor SLI maar wel voor een enkele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Met bovenstaande, daarnaast: Investeer niet in overklokken als je het niet vanaf dag 1 gaat doen. Tegen de tijd dat je moet gaan overklokken omdat je processor niet meer mee komt in games is het toch vaak al tijd om een nieuwe processor te kopen.

Overklokken voor de lol is leuk, maar ook een vrij nutteloze hobby als je de extra performance toch niet gaat gebruiken. Je hebt er een middag lol van maar zit daarna wel met een systeem wat meer stroom uit het stopcontact trekt en warmer word zonder dat je er baat bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
rickbovenkamp schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 18:09:
SLI wordt niet goed ondersteunt door de meeste games. Vaak is het beter gewoon een nieuwere kaart te kopen en je oude te verkopen ipv SLI te gaan, daarom zou ik er persoonlijk geen rekening mee houden. 450W is idd niet genoeg voor SLI maar wel voor een enkele kaart.
Als ik beter geen sli kan doen, kan ik misschien ook wel een ander moederbord toch? of niet? zo ja welke raden jullie dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Als je een locked processor neemt pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H . Voor de unlocked versie pricewatch: Gigabyte GA-Z170XP-SLI .

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 19-12-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-06 08:33
Weet je zeker dat je wil gaan overklokken? Dat zou een hoop geld kunnen schelen. pricewatch: Gigabyte GA-Z170-HD3P zou voldoen als moederbord zonder SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Ik las ook verschillende dingen over dat veel luchtkoelers de skylake processors konden verbuigen. scythe muggen heeft als goed is deze koeler al aangepast, maar wat ik lees op het internet zijn er maar 2 schroeven verandert. Iemand ervaring als dit niet wel goed is?

de k variant draait standaard ook al op een hogere snelheid, en kost maar 2 tientjes meer. Dacht dat is het vast waard :p .

Die moederborden schilt inderdaad best veel geld. ik heb momenteel een laptop waar van het moederbord al 7 keer vervangen is, gelukkig in de garantie. Maar daarom wil ik liever iets meer betalen dat het moederbord zeker weten goed is dan, dat traject weer te moeten door lopen. (Geen idee als dat moederbord van gigabyte goed zijn. Heb me alleen maar verdiept in msi)

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50

Thomg

Aww yiss

Peter1989 schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:21:
Ik las ook verschillende dingen over dat veel luchtkoelers de skylake processors konden verbuigen. scythe muggen heeft als goed is deze koeler al aangepast, maar wat ik lees op het internet zijn er maar 2 schroeven verandert. Iemand ervaring als dit niet wel goed is?
Neen, er wordt expliciet bij vermeld dat dit gebeurd bij transport en dan nog een big if.
de k variant draait standaard ook al op een hogere snelheid, en kost maar 2 tientjes meer. Dacht dat is het vast waard :p .
De K versie draait niet op een hogere snelheid?
De base is iets hoger maar de turbo clocks is bij beiden vergelijkbaar.
Zal wel iets van x1 3.9, x2 3.8, x3/4 3.7 zijn.
Die moederborden schilt inderdaad best veel geld. ik heb momenteel een laptop waar van het moederbord al 7 keer vervangen is, gelukkig in de garantie. Maar daarom wil ik liever iets meer betalen dat het moederbord zeker weten goed is dan, dat traject weer te moeten door lopen. (Geen idee als dat moederbord van gigabyte goed zijn. Heb me alleen maar verdiept in msi)
Dit is een non issue bij desktop moederborden. Worst case heb je een DOA, maar die zijn aardig zeldzaam en discrimineren niet over de prijs van het plankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het verschil ga je in een vrij select aantal spellen merken, zeker met de GTX970 zal de processor in 999/1000 games geen bottleneck vormen, echter ben je wel meer geld kwijt aan de processor + bij passend moederbord (een K processor op een non-Z chipset is bijvoorbeeld weggegooid geld).
Thomg schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:10:
De K versie draait niet op een hogere snelheid?
De base is iets hoger maar de turbo clocks is bij beiden vergelijkbaar.
Zal wel iets van x1 3.9, x2 3.8, x3/4 3.7 zijn.
Mwhah, turbo zou ik zelf niet te veel naar kijken. Buiten wat ik hierboven aangeef heb je in games bar weinig aan de turbo clocks, aangezien die vrijwel alleen aangaan als er maar 1 of 2 cores worden belast.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2015 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

D4NG3R schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:11:
[...]
Mwhah, turbo zou ik zelf niet te veel naar kijken. Buiten wat ik hierboven aangeef heb je in games bar weinig aan de turbo clocks, aangezien die vrijwel alleen aangaan als er maar 1 of 2 cores worden belast.
Turbo gaat altijd aan, moge dat 1, 2, 3 of 4 cores zijn. Het gaat alleen uit als de cpu oververhit of je power management op power saver staat ( of bios natuurlijk ).
Base clock is totaal niet interessant, turbo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clemens123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-05 00:01
Voeding: overkill wat aantal watts betreft voor single GPU. (en geen verouderde)
Neem bv. een 450W of 550W voeding, meer als geboeg voor single GPU.
(Bv Seasonic G 550, Corsair RM550x, CoolerMaster V 550W modular, Be Queit E10 550W)
EDIT ok als je later wil upgraden met tweede GPU, is eventueel een 650W of 750W voeding te prefereren...maar hoe danook niet de rm750 maar de rm750x versie nemen, zijn kwalitatief beter.

Koeler: neem de Scythe Fuma ipv de Mugen PCGH, is zelfde prijsklasse en ongeveer hetzelfde, maar scoort nog iets beter in de test van hardwar.info

Voor de rest lijkt het mij ok (ik prefereer weliswaar Asus wat betreft het moederbord, voor de rest zou ik ongeveer hetzelfde kopen voor dat budget)

[ Voor 14% gewijzigd door Clemens123 op 20-12-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1989
Clemens123 schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:28:

Koeler: neem de Scythe Fuma ipv de Mugen PCGH, is zelfde prijsklasse en ongeveer hetzelfde, maar scoort nog iets beter in de test van hardwar.info
Had ik inderdaad ook gezien maar de Fuma maakt wel wat meer lawaai en het scheelt maar een paar graden.

voeding ga ik nog even na kijken bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

ik zou er 16gb ram in gooien, maar wie ben ik?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

4 sloten en 2 sticks die gekocht worden, als later toch blijkt dat er niet genoeg geheugen is is dit moeiteloos te upgraden.
Pagina: 1