65" televisies max €2000.-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 09:59

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

Ik was op zoek naar en televisie van 65-70"
Er gaat op worden gegamed dus de input lag wil ik niet te laag hebben.
Echter is het aanbod en al helemaal de informatie erg schaars bij televisies van deze grootte. Ik wou maximaal €2000 aan kwijt. Maar als een model van €1500 goed is dan liever diegene. Ook denk ik dat goedkopere minder input lag hebben omdat die minder geavanceerd zijn qua smart mogelijkheden, dat merk ik zo nu en dan weleens bij mensen die een luxe TV hebben.

Ik zat momenteel te denken aan:
pricewatch: Samsung UE65JU6400K Zwart
pricewatch: Samsung UE65JU6000W Zwart
pricewatch: LG 65UF680V Zwart

één van die 3, Sony doe ik liever niet omdat die Jappanners nogal veel geel en rood waardes gebruiken en dat vind ik echt niet mooi eruit zien. Natuurlijk hebben niet alle modellen dit, maar die ik gezien had beviel me totaal niet omdat geel en rood erg aangedikt werden en er te veel uitsprongen.

Wie kan mij adviseren wat en goede televisie is rond deze maat die snel kan reageren (maakt nu uit of hij dan op game-modus moet)
Over de samsung 6000W valt bijvoorbeeld heel erg weinig te vinden.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies dus TB > CEA.

Als je zoekt op TV's om (onder andere) op te gamen op GoT dan komt Sony toch wel erg vaak naar voren met relatief lage input lag waardes van 20 - 30 ms. Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor de modellen van 65". Waarbij 4K veelal af wordt geraden omdat het processen van HD naar UHD ook tijd en daarmee input lag kost. Plus nog wat andere argumenten over waarom UHD niet de beste keuze zou zijn, maar dat terzijde.

Verder hoeft goedkoper zeker niet sneller te zijn, ik heb een Panasonic VT50 - zeker geen goedkope TV - en die is met 29 ms zeker niet traag te noemen.

[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 18-12-2015 16:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En dat de kleuren je niet aanspreken kan ook komen door waardeloze afstellingen in de winkels aka alles zo fel mogelijk.

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10 00:32
Om maar te beginnen met dat Sony te veel rood en geel waardes gebruiken: ik heb een vermoeden dat je het hier hebt over de kleurtemperatuur. Een hoge kleurtemperatuur zorgt voor een blauwe zweem over het beeld, een lage een rood-gele. Echter wat je bij de Sony zit is juist dichterbij de correcte kleurtemperatuur dan de meeste Samsungs en LG's (deze kunnen dit ook bereiken door de juiste instellingen overigens), de Samsungs en LG's hebben in de winkelmodus echter juist een veel te hoge kleurtemperatuur, waardoor het beeld te blauw is. Oftewel het is juist het blauw wat bij Samsung, LG en zelfs bij de Sony in winkelmodus wordt aangedikt, Sony doet dit alleen wat minder extreem.

Daarnaast wil je voor het gamen juist wél een lage input lag hebben, hoe laer de input lager hoe sneller de televisie reageert op een input. En goedkoper houdt zeer zeker niet in dat er minder input lag is.

Verder zou ik geen van alle modellen die je aangeeft kopen. Alle modellen bevatten een 50hz paneel. Een 50hz paneel op deze maat is al helemaal niet aan te raden omdat bewegingsonscherpte ook nog eens een stuk beter zichtbaar is op dit formaat.

Daarnaast is de LG vanwege zijn subpixelstructuur ook niet echt UHD te noemen, maar 1 op de 5 pixels kan alle kleuren weergeven, wat leidt tot onscherpte en kleurfouten.

Ik zou dan ook eerder voor een goede fullHD met 100hz gaan en dan kom je toch bij Sony uit, namelijk de Sony 65W855C. Als je toch voor UHD wilt gaan zul je iets dieper in de buidel moeten tasten voor de Sony 65X8505C, of, waar ik persoonlijk voor zou gaan de Panasonic 65CX700, welke een lage input lag, hoog contrast en een 100hz paneel heeft. Deze is momenteel te koop bij Apollo voor €1960,- na de cashback met 5 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Hallo,

bedankt voor de adviezen.
Ik ga nu dus ook naar Sony kijken. Dit feit waarom ik hier in eerste instantie niet open voor stond was omdat ik één gezien heb die echt niet mooi was daardoor en dat viel ook gewoon op, de kleurtemperatuur zoals je zegt is een goede. Die zal zeker op warm staan en qua instellingen op "koud" zou dat misschien schelen, ik kan die tip nog meegeven.
FeaR schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:20:
Aankoopadvies dus TB > CEA.

Als je zoekt op TV's om (onder andere) op te gamen op GoT dan komt Sony toch wel erg vaak naar voren met relatief lage input lag waardes van 20 - 30 ms. Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor de modellen van 65". Waarbij 4K veelal af wordt geraden omdat het processen van HD naar UHD ook tijd en daarmee input lag kost. Plus nog wat andere argumenten over waarom UHD niet de beste keuze zou zijn, maar dat terzijde.

Verder hoeft goedkoper zeker niet sneller te zijn, ik heb een Panasonic VT50 - zeker geen goedkope TV - en die is met 29 ms zeker niet traag te noemen.
Dit is dan ook een plasma TV, die reageert zoiezo sneller.
Veel oudere LCD/LED tv's icm smart T.V. reageren traag ook de duurdere modellen met allerlei beeld filters en optimalisaties maken de tv trager. Dus als je dat er niet op hebt zal die ook sneller gaan, wat ook logisch is.
Maar moet het idd niet over één kam scheren dat duurder=trager.
Fietsbel schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:21:
En dat de kleuren je niet aanspreken kan ook komen door waardeloze afstellingen in de winkels aka alles zo fel mogelijk.
Jaa, maar sommige TV's zijn heftiger dan andere met bepaalde kleuren natuurlijk ligt dit ook aan het model van de televisie zelf, als je het niet kan zien of geen testresultaten hebt van reviews o.i.d. is dit lastig te bepalen als je een televisie op internet besteld.
InEtVa schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:26:
Om maar te beginnen met dat Sony te veel rood en geel waardes gebruiken: ik heb een vermoeden dat je het hier hebt over de kleurtemperatuur. Een hoge kleurtemperatuur zorgt voor een blauwe zweem over het beeld, een lage een rood-gele. Echter wat je bij de Sony zit is juist dichterbij de correcte kleurtemperatuur dan de meeste Samsungs en LG's (deze kunnen dit ook bereiken door de juiste instellingen overigens), de Samsungs en LG's hebben in de winkelmodus echter juist een veel te hoge kleurtemperatuur, waardoor het beeld te blauw is. Oftewel het is juist het blauw wat bij Samsung, LG en zelfs bij de Sony in winkelmodus wordt aangedikt, Sony doet dit alleen wat minder extreem.

Daarnaast wil je voor het gamen juist wél een lage input lag hebben, hoe laer de input lager hoe sneller de televisie reageert op een input. En goedkoper houdt zeer zeker niet in dat er minder input lag is.

Verder zou ik geen van alle modellen die je aangeeft kopen. Alle modellen bevatten een 50hz paneel. Een 50hz paneel op deze maat is al helemaal niet aan te raden omdat bewegingsonscherpte ook nog eens een stuk beter zichtbaar is op dit formaat.

Daarnaast is de LG vanwege zijn subpixelstructuur ook niet echt UHD te noemen, maar 1 op de 5 pixels kan alle kleuren weergeven, wat leidt tot onscherpte en kleurfouten.

Ik zou dan ook eerder voor een goede fullHD met 100hz gaan en dan kom je toch bij Sony uit, namelijk de Sony 65W855C. Als je toch voor UHD wilt gaan zul je iets dieper in de buidel moeten tasten voor de Sony 65X8505C, of, waar ik persoonlijk voor zou gaan de Panasonic 65CX700, welke een lage input lag, hoog contrast en een 100hz paneel heeft. Deze is momenteel te koop bij Apollo voor €1960,- na de cashback met 5 jaar garantie.
Met kleurtemperatuur is het net andersom, deze lagen gewoon uit waarde maar dat hoeft natuurlijk niet bij elke Sony te zijn.

Ik ga dus eens kijken naar die genoemde modellen! Sony komt weer als optie naar boven en de Panasonic had ik niet eens aan gedacht omdat ik die alleen aan plasma koppelde (daar waren ze heer en meester).

Bedankt voor het vernieuwde inzicht ik heb hier zeker wat aan!

Bedankt iedereen!

我的名字是Mirno

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ik heb de 65w855C

Voor het geld een no-brainer.............minpuntje is wel iets banding in het beeld.

Banding is een bekend euvel voor veel series van sony.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Topicstarter
Fraggert schreef op donderdag 24 december 2015 @ 22:03:
Ik heb de 65w855C

Voor het geld een no-brainer.............minpuntje is wel iets banding in het beeld.

Banding is een bekend euvel voor veel series van sony.
Ik zal daar zeker naar kijken.
Hoe is echter de input lag?
En banding is idd een veel voorkomend probleem bij alle (goedkopere) 4k-televisies. Hoe erg merk je dat bij gaming en normaal televisie kijken?

我的名字是Mirno

Pagina: 1