wie wil KT7-bios(hot)flashen regio UTR/GLD?

Pagina: 1
Acties:

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Tja klinkt erg desperato.. :'( ;(

(weet ook niet of het hier mag, of dat dit naar vraag en aanbod moet,maar daar kom ik nu snel genoeg achter.
Sorry alvast als het hier verkeerd staat.)

Voor details,"the story of", leedvermaak en verdere uitleg,klik hier beneden a.u.b.
--------------------------------------------
KT7-Abit-welk bios het best + instellingen ?
---------------------------------------------
anders moet ik dat hele verhaal hier wéér uit de doeken doen enzo..

Grtz!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Tja..

Volgens mij werkt de bovenstaande link niet helemaal zoals ik het bedoeld had,dus hier toch het hele verhaal dan maar:

Dit muisje heeft dus nog een (ape)staartje..
Ha ha..(klinkt als een boer met ernstige kiespijn)

Ben dus ff het bios wezen flashen.
Is vorige keer ook goed gegaan dus piece of cake dacht ik.

Totdat... hij een error gaf tijdens het flashen..
En nix meer deed ook niet meer opstarten.
Vermoed sterk dat het bootflopje niet helemaal tof was.
Kt7 faq uitgeplozen alle handelingen daar geprobeerd.
Ook nog wezen checken of ik kon hot-flashen met een ander board,maarja was geen KT7 dus kwam niet verder als het flash-progje.

Toen een paar kleine wereldreizen gemaakt langs o.a. Funprice waarvan ik gelezen had dat ze konden flashen voor F20,- er ook nog heen gebeld,maar toen ik er kwam zei zo'n gastje daar dat ze het alleen voor de KT7-A konden doen.. :?

Toevallig moest ik ook nog in de buurt van Tilburg zijn en ik me rotgezocht naar die Narwal..waren die gasten failliet..

Alles lijkt dus tegen te zitten want Abit gebeld, moest ik een formulier en moeilijke toestanden gaan invullen en kon het nog wel even duren... en wilden ze ook nog 25 piekjes zien want biosjes vallen niet onder de garantie.
En het formulier is ook nog eens in Exel,wat ik niet heb.kom ik net achter. (zucht)

Nou mochten er nog weldoeners binnen een straal van 40 KM rond Veenendaal leven met een KT7 en/of de mogelijkheid hebben te hot-flashen tegen een vergoeding dan hou ik mij aanbevolen samen met het bios.

Nu ga ik verder uithuilen.

Nou dit was 'm dan.
Ben al wezen informeren bij diverse computerzaken en langs m'n oude werk gegaan waar ze zo'n eprom-programmer hadden,maar daar konden ze weer niet uit het type komen. :?
Dit dus allemaal zonder succes :'(

Bye!

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Bedankt voor alle hartverwarmende reactie's ;)

Heb nu ook geprobeerd te booten met alleen een oud isa vga-kaartje.
Had ergens gelezen dat het soms daarmee ging.
Bij deze: Nee dus! :(

Gedag....

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
He ik heb een keer de bios van een Abit BE6 gesloopt. Via de abit site kwam ik bij een officiele Abit dealer.. ff bellen en kreeg voor noppes 2 dagen later een nieuwe bios in de bus.. Het enige wat ik moest doen was de oude kapotte bios terug sturen..

Kijk ff op de Abit site bij Contacts daar staat AMOR Computers in Venlo die moet je ff bellen heb ik toen ook gedaan kreeg perfecte service.

Ohja en volgens mij is de bios van de abit kt en ka hetzelfde staat dacht ik ook ergens in de abit kt7 faq, dus hadden ze best kunnen flashen bij funprice..

Maar denk dat niemand zijn boardje beschikbaar durft te stellen voor een hot flash lijkt me errug listig maar wel cool als het lukt... :)

Verwijderd

je moet ook NOOIT flashen vanaf een diskette
heb ik ook eens gehad, en daarna deed hij niks meer
je kan ook een opstart disk maken met in de autoexec.bat een flashregel, en dan werkt je bios weer
heb ik ook met me vorige BH6 gehad.

Grtz
Tweaty >:)

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Dank voor de reactie's. :)

Maar hij doet dus echt niks meer,zelfs niet meer van A: opstarten/booten.
Ook niet met isa-vga-kaart. :(

En zoals ik hierboven al schreef,doen ze dat omruilen niet zo makkelijk meer bij Abit.
Nu wordt er verwacht dat iedereen exel heeft en moet je formulieren gaan invullen,en allemaal ingewikkelde handelingen verrichten om geld over te maken. :(

Als het goed is moet ik er vandaag in de buurt zijn bij de importeur,eens kijken of ze de koffie klaar hebben en (eprom)gebak. :7

Wijze les voor de volgende keer dus. ;(

Grtz.

Verwijderd

nix ingewikkelds aan hoor! ik heb voor m'n oude kt7 ook abit gemaild met de boodschap "geeft aan 'bios rom checksum error'" en ik kreeg paar dagen later gratis een nieuw bios chippie in de bus!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Topicstarter
Zo...! :) :) :)

Dit topic mag/kan gesloten worden.
FF bij Abit langs gegaan,werd m'n bios zo omgeruild. :) :)

(er werken daar trouwens veel van die grappige kleine Jappaneesjes ;) )

O,ja het is het laatste bios dus niet de yh versie...mmmmm..dat wordt weer flashen.. :P

Grtz.!

Pagina: 1