Externe monitoren aansturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227485

Topicstarter
Beste tweakers,

Voor een puzzlekamer ben ik op zoek naar de mogelijkheid om van buitenaf informatie op de beeldschermen in de kamer te laten zien. Dit zijn 3 tot 5 beeldschermen waarop hetzelfde beeld te zien moet zijn.
Het moet een scherm worden waarop ik een timer kan laten aftellen en hints kan geven in de vorm van tekst. Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/4l1xcrphz/Entrap_Games_Escape_Room_Omaha.jpg

Ik ben hier al 2 maanden mee bezig, zoekend op termen als livestream en screencasting, maar ik kom er gewoon niet uit. Kunnen jullie mij misschien een flinke zet in de goede richting geven?

tnx alot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukeInl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-07 11:12
Is het geen mogelijkheid om de kabel te splitten? dus van 1 kabel via een koppelstuk 5 kabels maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ligt er heel erg aan wat je precies als bron wilt gebruiken, moeten het presentatie displays worden voor excel bijvoorbeeld? Of meer generieke bedrijfsinfo?

Daarnaast zou het ook erg helpen als je verteld hoe de schermen zijn aangesloten ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, dit lijkt me vrij simpel te doen met streaming (en een client om de stream mee te ontvangen) per scherm, multicast door middel van een simpele splitter, of elke andere optie die er maar is... moeten ze hetzelfde zijn of verschillend? Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@lukenl
Ja de kabel splitten moet inderdaad te doen zijn. De informatie op alle schermen moet toch hetzelfde zijn.

@herby
Er is nog niks aangesloten. Ik moet alles nog aanschaffen. Wel heb ik de laptop al staan waarmee ik graag wil werken (ASUS N56VB). Wat er op de schermen moet komen te staan is puur en alleen een aftellende klok en (wanneer nodig) tekst om hints te geven. Het is echt een spel.

@Umbrah
Voor jou klinkt het vast erg simpel :) maar streamen en een client gaat mij al best ver, omdat ik niet zo goed weet waar ik naar moet kijken. Natuurlijk wil ik gewoon mijn huiswerk doen, maar het helpt als ik weet waarnaar ik moet kijken, en wat de opties zijn. Antwoord op je vragen: Elk scherm moet hetzelfde weergeven. Dus splitsen van het beeldsignaal is inderdaad een prima optie. Maar hoe ik het beeld voor elkaar krijg? (zoals in de openingspost ongeveer. Je moet geen windows omgeving kunnen zijn, puur en alleen een aftelklok en eventuele hints). Mijn budget ligt tussen de 100 en 200 euro exclusief de schermen. Ik beschik wel over een laptop met videouitgang (HDMI en VGA)

bedankt voor t snelle meedenken, ik hoop dat jullie me nog wat op weg kunnen helpen?

Ik kom bijvoorbeeld uit bij MiniX als server/streaming oplossing, maar ik snap de werking hiervan niet en betwijfel of dit is wat ik nodig heb...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 227485 op 18-12-2015 18:08 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

simpelste zal dan een hdmi-splitter zijn (die neemt 1 input signaal en geeft dat door aan x kabels):
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=hdmi+splitter

Voor 5 schermen aan te sturen zal je splitter moeten nemen met 8 poorten:
pricewatch: Aten VS0108H 8-Port HDMI Splitter

vergeet ook je hdmi kabels niet en ik denk dat je monitoren/tv's best allemaal dezelfde resolutie hebben om geen problemen te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-06 09:46
De zoekterm die je zoekt Is de term narrowcasting.

Mema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm, inderdaad, narrowcasting lijkt er meer op! Ik ben aan het surfen naar alle gerelateerde software. Ik vind vooral oplossingen voor vaste reclame, in de vorm van presentaties, afbeeldingen of filmpjes. Nog niet waarbij ik zelf hints op het scherm kan laten verschijnen.

hulp wordt zeer gewaardeerd, bedankt zo ver!
Pagina: 1