Hi Tweakers,
Mijn laatste flightsim is van 2011, de techniek heeft gelukkig niet stil gestaan
Het wordt weer tijd voor een nieuw systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is primair bedoeld om Prepar3d (met add-ons) te draaien. Dit systeem zal het oude systeem (2011) vervangen waarbij tegelijkertijd een upgrade gedaan zal worden van prepar3d v2.5 naar v3.
Prepar3d is net zoals Flight Simulator X grotendeels afhankelijk van CPU. Sinds prepar3d v3 wordt de grafische kaart beter belast. Vandaar de voorkeur voor de upgrade (systeem+software).
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen 2000-5000 euro, waarbij de prijs/kwaliteit van de flightsim pc in balans moet zijn. 3000 euro extra voor 2 fps extra is misschien wat overdreven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het volgende systeem kwam ik tegen als zijnde ultimate Flightsim PC (~3000 euro inc. software). Volgens mij is deze alweer gedateerd. Daarnaast is het zo dat mocht ik 5 beeldschermen willen aansluiten ik dan 2 videokaarten nodig heb?? (in SLI)??.
Processor: INTEL Core i7-4790K (4x 4000 MHz)
Processor Koeling: CORSAIR Hydro Series H60
Moederbord: ASUS Z97 Socket 1150
Geheugen: CORSAIR 16 GB DDR3-1866 Kit
Videokaart: ASUS GeForce GTX980Ti 6144 MB GDDR5
Solid State Drive: Samsung 850 EVO PRO 256GB t.b.v. Windows 10
Solid State Drive: Samsung 850 EVO PRO 512GB t.b.v. Prepar3D, ect.
Harddisk: WD1000 1TB SATA600 t.b.v. Backup Image en Download
CD/DVD brander: ASUS DRW-24F1ST 24/8/12 speed
Voeding: Cooler Master V850 850 Watt 85%
Behuizing: LIAN-LI PC-7HWX Midi Tower
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteitscomponenten, het is relatief veel werk om de flightsim helemaal te configureren en te onderhouden. Het is wel de bedoeling om de pc voor enkele jaren te kunnen gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Flightsim staat in een afgezonderde kamer, geluid is niet extreem belangrijk, moet wel gebruikt kunnen worden in de zomer zonder extreem performance verlies.
Ga je overklokken?
Afhankelijk van de extra behalen performance. http://jetlinesystems.com/performance/ laat zien dat met overclock best wat extra performance te halen valt. Volgens mij is deze informatie alleen wat achterhaald. en kan een nieuwere processor op standaard instellingen ook prima functioneren?
Wat verwacht je van ons?
Mijn laatste flightsim is van 2011, de techniek heeft gelukkig niet stil gestaan
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem is primair bedoeld om Prepar3d (met add-ons) te draaien. Dit systeem zal het oude systeem (2011) vervangen waarbij tegelijkertijd een upgrade gedaan zal worden van prepar3d v2.5 naar v3.
Prepar3d is net zoals Flight Simulator X grotendeels afhankelijk van CPU. Sinds prepar3d v3 wordt de grafische kaart beter belast. Vandaar de voorkeur voor de upgrade (systeem+software).
Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen 2000-5000 euro, waarbij de prijs/kwaliteit van de flightsim pc in balans moet zijn. 3000 euro extra voor 2 fps extra is misschien wat overdreven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- flight sim hardware/flight controls zal overgezet worden, dit heeft waarschijnlijk geen invloed op de pc hardware
- 3 x 22 inch full hdd monitoren (nu aangesloten via TripleHead2Go Digital)
- 1x 19 inch monitor voor aansturing / settings van flight sim hardware tijdens vliegen
- 1 x 19 inch monitor voor flight captain controls
- Extra pc welke de andere flight controls weer geeft en waar prosim737 op draait zal blijven staan. Eventueel kan deze PC (met behulp van TripleHead2Go Digital oude systeem) de 19 inch monitor voor de flight captain controls ook aansturen. Dan kan de andere 19 inch monitor weg, aansturing staat dan onder de actieve prepar3d window
Het volgende systeem kwam ik tegen als zijnde ultimate Flightsim PC (~3000 euro inc. software). Volgens mij is deze alweer gedateerd. Daarnaast is het zo dat mocht ik 5 beeldschermen willen aansluiten ik dan 2 videokaarten nodig heb?? (in SLI)??.
Processor: INTEL Core i7-4790K (4x 4000 MHz)
Processor Koeling: CORSAIR Hydro Series H60
Moederbord: ASUS Z97 Socket 1150
Geheugen: CORSAIR 16 GB DDR3-1866 Kit
Videokaart: ASUS GeForce GTX980Ti 6144 MB GDDR5
Solid State Drive: Samsung 850 EVO PRO 256GB t.b.v. Windows 10
Solid State Drive: Samsung 850 EVO PRO 512GB t.b.v. Prepar3D, ect.
Harddisk: WD1000 1TB SATA600 t.b.v. Backup Image en Download
CD/DVD brander: ASUS DRW-24F1ST 24/8/12 speed
Voeding: Cooler Master V850 850 Watt 85%
Behuizing: LIAN-LI PC-7HWX Midi Tower
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteitscomponenten, het is relatief veel werk om de flightsim helemaal te configureren en te onderhouden. Het is wel de bedoeling om de pc voor enkele jaren te kunnen gebruiken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Flightsim staat in een afgezonderde kamer, geluid is niet extreem belangrijk, moet wel gebruikt kunnen worden in de zomer zonder extreem performance verlies.
Ga je overklokken?
Afhankelijk van de extra behalen performance. http://jetlinesystems.com/performance/ laat zien dat met overclock best wat extra performance te halen valt. Volgens mij is deze informatie alleen wat achterhaald. en kan een nieuwere processor op standaard instellingen ook prima functioneren?
Wat verwacht je van ons?
- Klopt het dat het verstandiger is om voor een i7-6700K te gaan i.p.v. i7-4790K?
- Zal er veel verschil zijn tussen 3 monitoren en 5 monitoren? Is het de moeite om naar 3 schermen terug te gaan en 1 videokaart? Ik begreep dat SLI voor FSX niet bevoordelijk werkt, voor prepar3d is dit mij onbekend.
- Hoe zit het met twee videokaarten/SLI? Kan daarbij de GTX980TI gecombineerd worden met een tragere video kaart of gaat dan de overall performance naar beneden?
[ Voor 13% gewijzigd door tinus-tinus op 19-12-2015 00:47 ]