Toon posts:

Samsung SSD voor laptop past?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag maar gaat een Samsung Evo 500 SSD passen in een laptop zonder spacer? Ik heb namelijk gezien dat Samsung de Evo 500 aanbiedt als losstaand product maar ook als kit waar een spacer wordt bijgeleverd.

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 08:44
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:43:
Misschien een stomme vraag maar gaat een Samsung Evo 500 SSD passen in een laptop zonder spacer? Ik heb namelijk gezien dat Samsung de Evo 500 aanbiedt als losstaand product maar ook als kit waar een spacer wordt bijgeleverd.
Wat bedoel je met spacer? Een laptop heeft vaak gewoon een 2.5" harde schijf, dus als je die harde schijft vervangt past het gewoon 1 op 1. Wil je die andere harde schijf behouden kan je altijd nog een hddcaddy kopen.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Afaik zijn 2,5 inch drives er in 2 smaakjes, 7mm en 9mm

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 18-12-2015 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThaAresX schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:45:
[...]

Wat bedoel je met spacer? Een laptop heeft vaak gewoon een 2.5" harde schijf, dus als je die harde schijft vervangt past het gewoon 1 op 1. Wil je die andere harde schijf behouden kan je altijd nog een hddcaddy kopen.
De spacer is het middelste object in de afbeelding. Het is gewoon een dingetje waar je de hoogte mee vergroot. Op zich niet zo'n heel groot probleem aangezien je er ook een stuk papier oid tussen kan stoppen maar ik heb niet zo'n zin om dat soort rommel in me laptop te stoppen en de meerprijs is gering :).
Afbeeldingslocatie: http://static.scan.co.uk/images/products/2575282-c.jpg

P.S. Ik heb een 14" laptop waar geen caddy in past. Alleen een m.2 en sata slot.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 13:51 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Om welke laptop draait het? In 9 van de 10 gevallen past een SSD op de plek van een laptop HDD, zijn beide 2.5". Een spacer wordt eigenlijk zelden gebruikt omdat een SSD meestal even dik is als een laptop HDD.

Maar geef even aan om welke laptop het gaat :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Topicstarter
stin00 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:51:
Om welke laptop draait het? In 9 van de 10 gevallen past een SSD op de plek van een laptop HDD, zijn beide 2.5". Een spacer wordt eigenlijk zelden gebruikt omdat een SSD meestal even dik is als een laptop HDD.

Maar geef even aan om welke laptop het gaat :)
Ik heb een hp elitebook 840 g1. Is dat per laptop verschillend dan? Die 2,5" gaat over de lengte, niet over de hoogte (waar de spacer voor bedoelt is).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 13:53 ]

Pagina: 1