Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweetal vragen inzake de installatie van en Samsung SSD 850 EVO 500 GB en een Samsung SSD EVO m SATA 250 GB op een HP ZBook 15, te weten:

1. De gecrashte HDD heb ik zelf vervangen door een Samsung SSD 850 EVO 500GB. Nu staat de BIOS nog op RAID0, dient deze niet op AHCI gezet te worden, daar de Samsung software dit aangeeft. Wanneer ik dit in de BIOS aangeef, dan krijg ik een melding dat ik Windows opnieuw zal moeten installeren. Hier heb ik echter geen trek in. Wat moet ik in het registeren via regedit wijzigen, zodat ik de BIOS op AHCI kan zetten, of kan dit via de Intel software en wat moet ik dan doen?

2. Het LITE-ON cache geheugen van 32GB heb ik vervangen door een Samsung SSD EVO mSATA 250GB. Hierop wil ik de Windows systeemsoftware plaatsen en dan de HP ZBook 15 van de mSATA laten op starten, zodat ik de SSD 500GB vrij heb voor data.
Wat zijn de stappen die ik moet doen, behalve het clonen van de systeemsoftware van de C: schijf naar de E:schijf, zoals het register via regedit aanpassen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 11:03
Bios op AHCI zetten en Windows opnieuw installeren op de mSATA SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

:D Hij geeft net aan dat hij geen zin heeft om Windows er opnieuw op te zetten.
Magoed, ik denk dat je er niet onder uitkomt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij maakt de BIOS instelling RAID0/AHCI deel uit van je HAL. Deze wordt alleen gegenereerd bij het installeren van Windows.
Deze is niet aan te passen vanuit Windows zelf.
Wat je nog zou kunnen proberen is Sysprep, maar dan ben je wel al je persoonlijke instellingen kwijt. Je programma's blijven wel geïnstalleerd, maar je krijgt een volledig nieuw profiel en de HAL wordt dus opnieuw gegenereerd.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)