Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game laptop

Pagina: 1
Acties:

• 12th
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-05-2024
Ondanks dat ik over dit onderwerp al een aantal topics heb gelezen wil ik hier toch vragen om wat persoonlijk advies.
Ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik een game laptop zal aanschaffen of niet. Mijn huidige laptop is namelijk net kapot en voor mijn studie moet ik echt een laptop hebben. Omdat ik nogal wat eisen stel zal een 'normale' laptop dan al snel oplopen in de kosten. Hiervoor had ik een Samsung Ultrabook 5 Series.
Omdat ik toch wel graag de spellen wil spelen is mijn keuze voor een degelijke game laptop daarom wel logisch.
Punt is alleen dat ik nu niet zo heel veel geld heb. Daarnaast vind ik een paar keer minder geld uitgeven minder erg dan in 1 keer heel veel. Maar daar zullen er meerdere van zijn. :P
Wat gamen en grafische kaart betreft. Ik ben absoluut geen professionele gamer. Optimale prestaties is leuk maar geen vereiste. Ik speel voor het verhaal en niet om online de beste te zijn.

Op het moment heb ik de lenovo die ik via dit forum vond op het oog.
http://www.paradigit.nl/l...isk/80041728/details.aspx

Hier tegenover vond ik ook de Dell Inspiron.
http://www.dell.com/nl/p/...559-laptop/pd#AnchorZone3

Als ik de Dell aanschaf wordt het de goedkoopste.
Verschil is dat er in de Dell dan geen SSD zit.
En in de Dell is de videokaart 4GB en in de Lenovo 2GB. Hoeveel verschil maakt dit?

Mijn vraag is dan ook wat adviseren jullie?
Koop de Lenovo en ga voorlopig even door zonder daar wat in te steken.
Of koop de Dell en spaar eventjes voor een 256 GB SSD.
Of misschien een ander advies?

Bvd.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:28
Ik zou voor de Lenevo gaan,omdat die meer gericht is op gamers,vooral qua koeling.
En dat is echt iets wat belangrijk is als je veel gamed op een laptop.

Ziet er ook degelijk uit qua bouw,echter ik zou nog wel even wachten op reviews van deze laptop,is wel compleet nieuw.

Ik heb die al eerder hier zien langs komen,maar dat lijkt me een prima laptop :)

2gb en 4gb schijnt niet veel uit te maken bij deze kaart,ik heb dat ergens hier zien langs komen,even kijken of ik darvan de link kan vinden :)

[ Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 18-12-2015 13:17 ]

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
freaky35 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:16:
Ik zou voor de Lenevo gaan,omdat die meer gericht is op gamers,vooral qua koeling.
En dat is echt iets wat belangrijk is als je veel gamed op een laptop.

Ziet er ook degelijk uit qua bouw,echter ik zou nog wel even wachten op reviews van deze laptop,is wel compleet nieuw.

Ik heb die al eerder hier zien langs komen,maar dat lijkt me een prima laptop :)

2gb en 4gb schijnt niet veel uit te maken bij deze kaart,ik heb dat ergens hier zien langs komen,even kijken of ik darvan de link kan vinden :)
De koeling zit bij de Dell 7559 echt wel goed in elkaar: dubbele fans en meerdere heatpipes. Veelal beter dan directe concurrenten.

Kiwi !

• freaky35
:ik zie het,ziet er beide goed uit dus :)

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
De Dell is €999, koop er een 250GB SSD bij a €100 (Samsung 850 Evo M.2 bijvoorbeeld) en je zit op dezelfde totaalprijs.

Voor de extra gigabites in de videokaart zou ik geen keuzes af laten hangen. Er zijn al redelijk wat tests op uitgevoerd en de GTX960M spreekt zelden meer dan 2GB aan geheugen aan. Slechts een enkel spel heeft er baat bij. Dus een kort antwoord op je vraag: weinig tot geen verschil.

Heb ook even de Y700 bekeken - zelfs qua uiterlijk lijken ze veel op elkaar. Geen verkeerde specs die Lenovo en zeker het overwegen waard.

[ Voor 22% gewijzigd door X-Kiwi op 18-12-2015 13:29 ]

Kiwi !

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-11 13:41
Meerdere reviewers hebben de twee al naast elkaar gelegd omdat ze zoveel op elkaar lijken en de kleuren op het scherm van de Lenovo zijn beter, net als de koeling van de laptop zelf. Het voelt veel koeler aan bij je handpalmen als je aan het gamen bent op de lenovo.

Ik weet dat gta 5 wel een game is die meer dan 2gb GPU ram kan gebruiken, en in de toekomst wellicht ook nog games. Maar op dit moment zijn het inderdaad maar enkele spellen waar dat uit maakt.

Verwijderd

Baelrog schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:44:
Meerdere reviewers hebben de twee al naast elkaar gelegd omdat ze zoveel op elkaar lijken en de kleuren op het scherm van de Lenovo zijn beter, net als de koeling van de laptop zelf.
Baelrog, heb je toevallig de links naar die reviews?
Zou ze ook eens willen bekijken.

• Odysseus87
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 10:15:
[...]

Baelrog, heb je toevallig de links naar die reviews?
Zou ze ook eens willen bekijken.
YouTube: Lenovo Ideapad Y700 Vs Dell Inspiron 15 7000 Series Gaming Laptops

Hier is een voorbeeldje, staan er meedere op youtube of internet

Verwijderd

Ahja, deze was ik al eens tegengekomen.

• 12th
Bedankt voor de info.:)
Heb even wat reviews bekeken. De laptops verschillen echt maar heel weinig.
Hoewel ik persoonlijk vind dat de lenovo er een stuk gaver uitziet, denk ik dat ik dan toch voor de Dell ga.
Dat betekent de dubbele hoeveelheid SSD voor dezelfde prijs.

• 12th
Ik haal dit topic weer even uit het stof.
Ditmaal met een vraag over videokaarten.
Vandaag stuitte ik namelijk op de volgende laptop:
http://www.bol.com/nl/p/m...-laptop/9200000053535119/ (Helaas zijn er nog geen reviews te vinden van deze laptop...)
Aangezien ik denk dat een i5 ruim genoeg zal zijn, is deze laptop erg aantrekkelijk vanwege de 16GB RAM én een 256GB SSD.
Alleen is de videokaart een tandje kleiner. Ik heb al eens wat opgezocht, maar ik wordt nog niet heel wijs van de verschillen tussen videokaarten. Iemand die mij hierover wat wijzer kan maken? Welke spellen kan ik hiermee spelen? (trekt die Fallout 4 bv.?)

En heeft iemand enig idee over hoeveel jaar ik deze kaart zou moeten vervangen voor een betere?

• freaky35
Juist de videokaart is het belangrijkste voor een gameing laptop,qua hardware.

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Hier staan benchmarks van fallout 4 van onder andere 960m:
http://www.notebookcheck....-Benchmarks.153924.0.html
960m:
lage settings: 101.7 (min: 82) fps ∼52%
medium 57.7 (min: 48) fps ∼31%
high 31.4 (min: 26) fps ∼21%
ultra high 25.3 (min: 20) fps ∼19%
van de 950m mag je dus wat minder verwachten

[ Voor 46% gewijzigd door archi_wouter op 03-01-2016 14:28 ]

Form follows whatever the f*ck I want

• Odysseus87
archi_wouter schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:26:
Hier staan benchmarks van fallout 4 van onder andere 960m:
http://www.notebookcheck....-Benchmarks.153924.0.html
960m:
lage settings: 101.7 (min: 82) fps ∼52%
medium 57.7 (min: 48) fps ∼31%
high 31.4 (min: 26) fps ∼21%
ultra high 25.3 (min: 20) fps ∼19%
van de 950m mag je dus wat minder verwachten
Verschilt per systeem dus ik haal met mijn gtx960m minimaal 40 fps op high met fallout 4, meestal 45-50.

YouTube: baelrog

zie hier voor gameplay videos met een gtx960m (vaak met framerate links boven in )

[ Voor 12% gewijzigd door Odysseus87 op 04-01-2016 09:01 ]

• 12th
Dat is op zich prima toch?

Maar kan ik überhaupt een videokaart als deze vervangen voor een betere?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
12th schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:39:
Dat is op zich prima toch?

Maar kan ik überhaupt een videokaart als deze vervangen voor een betere?
Dat kan niet.

• 12th
Hmm. Dat is best balen. Dus over een paar jaar kan ik de laptop alleen nog maar gebruiken voor niet game gerelateerde zaken.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Geloof me, dat is echt irritant inderdaad.
Mijn vrouw heeft een high-end laptop van Dell. Met een i7 en een nvidia GT540M chip.
Toen (2012) erg goed voor spellen voor dat bedrag. Nu, not so much.
Niet echt iets aan te doen.
Alhoewel de laptop nog best goed mee komt in spellen, merk je gewoon de achterstand.

• 12th
Hmm... daar had ik natuurlijk niet aan gedacht.
Aan de andere kant. Mijn desktop is nu ruim 5 jaar oud en draait nog op een Geforce GT240.xD
Skyrim draait er nog steeds op. Niet geweldig, maar hij doet het.

Maar goed, ik denk dat ik dan maar voor de Dell Inspiron ga. En dan maar hopen dat die het zo lang mogelijk volhoud. En anders lekker terug naar console gamen.

• freaky35
Een desktop systeem gaat je veel meer performance opleveren,voor hetzelfde geld,is dat geen optie?
Je kan er een heel mooi systeempje van samenstellen,zekers als je geen nieuwe monitor ect hoeft.
Veel sneller als die laptop.Een 960m is ook langzamer als de desktop versie.

een voorbeeld:

Desktop GTX 970 haalt met 3dmark ongeveer 10000 punten.in 3d mark firestrike
Een GTX 980m haalt rond de 8500 punten

De 960m zit daar nog een heel stuk onder.
En voor dit geld kan je zeker een systeem samenstellen met een GTX 970

Of inderdaad consoles,dat is toch een stuk voordeliger op dit moment.

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 04-01-2016 15:07 ]

• 12th
Ja ik weet het. Heb al eens eerder gezocht wat onderdelen voor een desktop kosten. Volgens mij kwam ik bij zo'n website waar je je pc kan laten bouwen op iets beters uit voor net iets meer geld.

Probleem is alleen dat ik een ICT studie doe. En dus echt een laptop nodig heb.
En een zielig dingetje aanschaffen met een celeron processor gaat dan echt niet werken. Dus vandaar dat ik voor de gaming laptop kies. 2 in 1 zeg maar.

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Haha snap ik, mijn laptop is wat aan het aftakelen, dus ik dacht exact een jaar geleden, ik koop een desktop voor de zwaarste programma's, maar achteraf gezien ben ik in het atelier zoveel op men laptop aan het renderen en met cad programmas bezig, dat een nieuwe laptop misschien beter had geweest, dus heb ik een nieuwe besteld, normaal heb ik hem over een 5 tal werkdagen :)

Form follows whatever the f*ck I want

Pagina: 1