Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trage thuis netwerk snelheden

Pagina: 1
Acties:

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-11 11:51
Hallo,

Ik heb zeer trage snelheden in mijn thuis netwerk.

Ik heb in de meterkast een pc die als server werkt
Hp Dc7600 sff met windows home server 2008 r2

Hij is direct met lan aangesloten op de router (fritz 7360) met een cat5e kabel.

Maar al kopieer ik iets naar mijn telefoon/laptop/pc heb ik maximale snelheden van 3MB per seconde.

In de instellingen van windows staat de snelheid op 100mbps full en ik kan daar geen Gigabit kiezen

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kan geen oplossing op het internet vinden.

Mvg Damir

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Netwerkkaart op automatisch zetten i.p.v. geforceerd op 100Mbit. En hoe zijn de andere apparaten aangesloten via draad of wifi. En hoe goed functioneerd het wifi netwerk?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:17
Probeer eens wat verschillende drivers.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:50

page404

Website says no

Houd er ook rekening mee dat de fritz 7360 2 100MBit en 2 Gigabit poorten heeft, en één daarvan moet je handmatig nog op gigabit zetten. Cat 5e zou moeten werken, maar alleen als de kwaliteit van de kabel en aansluitingen voldoende is.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• DamirB
page404 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:15:
Houd er ook rekening mee dat de fritz 7360 2 100MBit en 2 Gigabit poorten heeft, en één daarvan moet je handmatig nog op gigabit zetten. Cat 5e zou moeten werken, maar alleen als de kwaliteit van de kabel en aansluitingen voldoende is.
Dat is een goeie, dat ga ik proberen!

• DamirB
revertive schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:10:
Netwerkkaart op automatisch zetten i.p.v. geforceerd op 100Mbit. En hoe zijn de andere apparaten aangesloten via draad of wifi. En hoe goed functioneerd het wifi netwerk?
Op automatisch maakte geen verschil, en het wifi netwerk werkt prima.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zit er wel een GB netwerkkaart in een HP DC7600 SFF? Die dingen zijn al best wel oud. Goed kans dat de on-board NIC maar tot 100 Mbit gaat.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15

lier

MikroTik nerd

Welk protocol gebruik je?
Kan je eens testen met iets als iperf?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DamirB schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:17:
[...]

Dat is een goeie, dat ga ik proberen!
Dat ja. AVM heeft op de Fritzrouters als default alleen maar de eerste LAN poort op Gb gezet omdat Gb marginaal meer verbruikt dan 10/100.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

DamirB schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:05:

Maar al kopieer ik iets naar mijn telefoon/laptop/pc heb ik maximale snelheden van 3MB per seconde.

.......
Zijn dat draadloze apparaten?

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor Wifi zijn dat best normale snelheden hoor (ik neem aan dat je je telefoon/laptop via Wifi aansluit) als er veel netwerken in de buurt zitten.

Ik kwam met mijn standaard router dat ik van mijn provider kreeg eerst ook nooit boven de 4MB/sec uit. Toen heb ik een Asus RT-AC66U router aangeschaft en nu haal ik met gemak 20MB/sec.

Moest wel mijn standaard router in bridge mode zetten, heb deze later om kunnen ruilen voor een gewoon "dom" modem.

Heb je wel eens wat gekopieerd naar je laptop via een kabel om te proberen? Krijg je dan dezelfde snelheden? Je vermeld namelijk niet of dit via Wifi is of ook via ethernet. Ik neig naar je Wifi connectie...

Normaal kun je via 100Mbit zo'n 10 Mbyte/sec halen via een kabel.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 14:44
Die DC 7600 sff heeft gewoon een Gb netwerkinterface.
Gb netwerkkaarten kun je het beste altijd op automatisch laten staan.
100Mb kaarten willen nog wel eens moeilijk doen met automatisch.

Als het niet de snelheid van de routerpoort is dan is het waarschijk een kabel of connector die niet lekker is.
Als er ergens een ader geen goed contact maakt kan hij niet meer op Gb snelheid werken maar afhankelijk van welke ader nog wel op 100Mb.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DamirB
De laptop enzovoort zijn inderdaad draadloos. Ik ga morgen een andere poort en kabel gebruiken.

Sowieso al heel erg bedankt voor jullie hulp!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DamirB schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 21:53:
De laptop enzovoort zijn inderdaad draadloos...
Bottleneck zit dus in je draadloze netwerk. Dan kun je kabels blijven kopen maar dat gaat niets oplossen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DamirB
dion_b schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:28:
[...]

Dat ja. AVM heeft op de Fritzrouters als default alleen maar de eerste LAN poort op Gb gezet omdat Gb marginaal meer verbruikt dan 10/100.
Ik heb gekeken en hij zat in de gigabit poort.

Is er misschien nog iets in windows dat ik moet wijzigen?
Ik heb hem namelijk aangesloten en voor de rest niks ingestelt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:46

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Stond de Gigabit poort in de UI ook in Gigaibt-modus ingesteld?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Moraal van het verhaal: Test ALLEEN bedraad.Zet Wifi UIT op je laptop (schakelaar of Fn toets combinatie). Via WiFi ga je nooit en te nimmer Gbit halen, en is ook niet nodig. Welke applicatie heb jij die Gbit nodig heeft, en continu gebruikt? Zelfs het streamen van HD films op je laptop neemt 20 - 60 Mbps in beslag.

• DamirB
dion_b schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 14:10:
Stond de Gigabit poort in de UI ook in Gigaibt-modus ingesteld?
Als het goed is wel.
Ik kan het nu niet checken maar ik doe het zsm en dan laat ik het weten.
Pagina: 1